Kawan-kawan kakcik

Selasa, 26 Julai 2011

Jalan-jalan di Sandakan...

Mendaftar masuk di Hotel Sandakan.


Antara larangan yang dikenakan.

Dasar orang degil - kami beli juga udang/ikan kering dan bawa masuk ke bilik!

Di luar, boleh dapat air tin pada harga RM1.20 sahaja.

Dah orang bawa, ikut sahajalah...

Aku malas nak kopek kulit udang, jadi aku makan kek ikan sahaja.

Cadangnya, inilah tempat penginapan para peserta kejohanan futsal tahun depan.

Ini pula gelanggang futsal yang dicadangkan.

Labuk Bay - tempat melihat monyet berhidung panjang.

Jalan masuk.

Monyet jantan yang tidak segan silu menunjukkan kejantanannya. Ops!

Melawat pula ke tempat perlindungan Orang Utan, Sepilok.


90% pengunjung adalah Warga Asing.

Hampir sejam menunggu dalam panas dan berpeluh,
barulah beberapa ekor Orang Utan muncul untuk makan.

39 ulasan:

  1. Kakcik biarkan gambar berkata2... nak gak tau kisah di sebalik gambar.. hehehe

    BalasPadam
  2. AzMask...

    nanti kakcik masukkan sedikit cerita. :)

    BalasPadam
  3. Mahalnya air!! Lain kali beli dua-tiga tin di luar sebelum masuk...

    Ikan masin ramai pelancung beli sebab itu kena ada instruction tak benarkan masuk bilik..:)

    BalasPadam
  4. terkenang semasa dulu .. saya juga pernah bergambar di kaunter seperti gambar 1.

    BalasPadam
  5. kak chik cik ina tertarik ngan makanan tu. udang semangat.

    BalasPadam
  6. Kakzakie...

    memang kami beli air kat luar pun. Benda2 kering yang kami beli, saumi minta orang kat pasar tu masukkan dalam kotak dan ikat elok2 - kemudian kami bawa masuk ke bilik! :)

    BalasPadam
  7. Kanda AL...

    ok juga hotel tu, kan? :)

    BalasPadam
  8. Cik Ina...

    kakcik cuma ambil seekor saja udang tu. Siput dan ketam langsung kakcik tak sentuh. :)

    BalasPadam
  9. bujal...

    makcik cuma beli udang kering ungtuk dibawa balik. :)

    BalasPadam
  10. AKT...

    kakcik pun kenyang tengok! :)

    BalasPadam
  11. RK...

    untuk 9 orang makan tu. :)

    BalasPadam
  12. Yg paling best. . . Tentulah bab makan kan. . Tp awat makan ikan ja kak cik

    BalasPadam
  13. hmmm gewwamnye tgk udang!
    gamoknye oreng uten tu nk mekap2 dlu seblom keluor makan ye dak kakcik?

    BalasPadam
  14. AzeedA...

    ghamei beno yang gegham nengok udang tu - kakcik ni orang hidang depan mata, boleh buat tak nampak je!

    Gamoknyela... depa pun tahu juga nak beghegek! :)

    BalasPadam
  15. salam kak Cik..

    Tertelan air liur tengok udang tu... meriahnya... Orang Utan tu semuanya hensem-hensem juga ye..:)

    BalasPadam
  16. huhh..best nya jalan2 makan angin..dan soping2..!

    BalasPadam
  17. best kan makan di ocean seafood? kakzana dah pergi situ, kita org order sampai tak larat nak abiskan, ingatkan mcm semmenanjung, hidangan ciput je tapi kat situ....ha kau...selambak utk mkn 3 org.

    BalasPadam
  18. W/salam Nida...

    Orang Utan tu pemalu, tau. Bila makan, dia tak pandang pun pada pengunjung. :)

    BalasPadam
  19. Fieza...

    banyaknya makan angin dan makan nasi - shopping tak banyak pun. :)

    BalasPadam
  20. ~~Zaba~~...

    makanan yang dihidangkan memang agak banyak dan harganya agak murah. :)

    BalasPadam
  21. wah udang-udang segar tu kakcik..sedapnya:)

    BalasPadam
  22. Suka dengan si Long Nose tu....

    BalasPadam
  23. Qema...

    bagi penggemarnya, udang itu memang sedap. :)

    BalasPadam
  24. Nidus...

    kakcik suka tengok je. :)

    BalasPadam
  25. Selalu berulang alik kek KK dan pernah setahun tinggal di Lahad Datu tapi tak pernah sekali ke Sepilok. Teringin nak tengok 'orang2 di utan' itu.

    BalasPadam
  26. Ate...

    jenuh juga nak menunggu Orang Utan tu memenculkan diri!

    BalasPadam
  27. saya jeles positif ngan kak cik sb kak cik salu dpt makan angin...waaaa


    aikkk...pelik kali ni..mana muka adik yg akan bagi stekmen tu..hehehe

    BalasPadam
  28. saya jeles
    saya tak pernah sampai sini Kak!!

    BalasPadam
  29. salam buat kakakku kakcik..
    tak sangka ustzah Leha mak angkat kakcik..saya belajar kejap je dulu sbb nak masuk musabaqah..

    saya tak pernah menjejakkan kaki ke sandakan walaupun setiap tahun 2x balik sabah..mungkin balik ujung tahun ni sy nak ajak keluarga ke sana..

    err.. raya jgn lupa dtg rumah saya di kampung ye.. nanti saya ingatkan balik hihihi..

    BalasPadam
  30. Mama SN...

    Nanti kakcik ambil gambar2 terbaru BS tu, baru boleh buat nota kaki lagi. :)

    BalasPadam
  31. Pn Dr...

    kakcik pun belum pernah sampai ke Hong Kong tau.... laaaagiiii jeles ni! ;-)

    BalasPadam
  32. W/salam Adikku Samad...

    besar kemungkinan kakcik tak balik ke kampung. Kalau balik hanya untuk menjengah pusara bonda. :(

    BalasPadam
  33. Q...

    be/ghe/gek tu maknanya bersolek atau berdandan (orang putih kata make-up) hehehe...

    BalasPadam
  34. wah,dah terasa ke sana plak tgk gmbr2 ni..bestnya... =D

    BalasPadam
  35. ~izan~...

    sesekali ke tempat orang, memang menyeronokkan. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com