Kawan-kawan kakcik

Selasa, 26 Julai 2011

Dari jendela tingkat 8 Hotel Sandakan ...

tidak banyak bangunan yang mencakar langit di sini

'pertemuan kaki langit dan gigi laut' yang tidak pernah jemu untuk kutatap

yang lama dan yang masih dibina


gambar ini sengaja dirakam begini

leka aku memandang pada orang yang bersantai di atas bumbung bangunan



44 ulasan:

  1. pesat membangun jugak sandakan...

    BalasPadam
  2. masih di seberang laut ke kakcik??

    BalasPadam
  3. AzMask...

    yang seronoknya, Sandakan adalah sebuah bandar yang agak bersih dan kebanyakan gadis jurujual di sana adalah gadis tempatan yang bertudung cantik.

    BalasPadam
  4. Acu...

    kakcik dah balik pada hari Ahad lepas. :)

    BalasPadam
  5. sandakan..lum penah jejak kaki ke sana..

    kalau tepi pantai kita pon suka tgk pertemuan kaki langit dgn laut..mcm misteri..

    BalasPadam
  6. Rina...

    pandangan begitu memang mengasyikkan dan membuat kita bersyukur atas ciptaan Tuhan. :)

    BalasPadam
  7. amy x sampai ke sana lagi kak , nampak membagun dah ye..

    BalasPadam
  8. WuMing...

    terima kasih kerana sudi singgah. :)

    BalasPadam
  9. Amy...

    banyak bangunan baru sedang didirikan di sana. Bandarnya besar juga. :)

    BalasPadam
  10. mcm suram erk warna2 bagunan tu....kalau letak semua warna putih...mesti lawa....ahakz

    BalasPadam
  11. jeBateja...

    macam bangunan di sini juga - kalau tak dicat, lapuklah kelihatannya.

    BalasPadam
  12. Nice view yer kakcik terutama lautnya tu.

    Bestnya dapat jalan2 tempat orang.

    BalasPadam
  13. saya tak pernah pegi sandakan lagi... :)

    BalasPadam
  14. Kak Ani...

    sebenarnya baru setahun dua kebelakangan ini saya banyak mengikut suami ke luar daerah. Lagipun, anak2 sudah boleh ditinggalkan buat sementara. :)

    BalasPadam
  15. gB...

    nanti dari KK, ambillah penerbangan ke Sandakan, cuma 45 minit sahaja. :)

    BalasPadam
  16. mcam kat luar negara pulak..:)

    BalasPadam
  17. bila saya tengok balik entri lama saya, gambar yang serupa saya letak di no 1.

    tak siap lagi rupanya bangunan yang tinggi dekat pasar tu !

    BalasPadam
  18. samalah dgn cheqna...tak perenah jejak kaki ke sandakan :)..:):)

    BalasPadam
  19. Pemandangan luas.... Menenangkan minda Dari kesibukan Kota metropolitan

    BalasPadam
  20. KK pun belum sampai lagi.... bila la nak sampai sana

    BalasPadam
  21. TAK PERNAH SAMPAI SABAH LAH KAK CIK...MESTI ORG TU SERONOK BERSANTAI ATAS BUMBUNG DGN ANGINYA LAGI...

    BalasPadam
  22. saya pun sama...kalau memandang ke luar tingkap..tengok pemandangan dan karenah manusia...memang leka dan mengasyikkan....

    BalasPadam
  23. salam k.chik,
    sy blum lg berkesempatan untuk melawat bumi Sabah n Sarawak...

    BalasPadam
  24. lain kali bawak kamera yang zoom nya panjang2....

    boleh skodeng!

    BalasPadam
  25. Kanda AL...

    pembangunan tidak boleh dilakukan dengan cepat - bimbang nanti berlaku keruntuhan! ;-)

    BalasPadam
  26. cheqna...

    nanti pergi berhanimun di Gunung Kinabalu... sejukkkk je! :)

    BalasPadam
  27. Tinie...

    tiket penerbangan murah banyak. Kalau berkesempatan, bolehlah pergi nanti. :)

    BalasPadam
  28. ajumohit...

    sesekali lari dari kesibukan. Di Sandakan, suami kakcik kata 'agaknya hon kenderaan semua dah dicabut' - maksudnya, walaupun kereta dipandu perlahan atau di letak hampir ke tengah jalan, tiada bunyi hon kedengaran! Cuba kalau di KL! :)

    BalasPadam
  29. eelobor...

    Kuala Kangsar dah sampai ke belum? KK juga tu. :)

    BalasPadam
  30. IS...

    kegembiraan datang dalam pelbagai cara. :)

    BalasPadam
  31. Sya...

    kalau boleh kakcik pun nak tumpang bersantai atas bumbung bersama mereka. :)

    BalasPadam
  32. Siti...

    sampai tak perasan rupanya kita juga diperhatikan. Hehehe...

    BalasPadam
  33. exora...

    kakcik juga menjejak kaki ke sana setelah berusia 40an! :)

    BalasPadam
  34. Cempaka...


    haiii.. bulatnya mata dia! :)

    BalasPadam
  35. Gedek!...

    tunggu kakcik dapat 'duit terpijak', boleh kakcik beli kamera yang ada zoom... hehehe...

    BalasPadam
  36. singgah sini pulak..

    seronoknya dpt pegi sana,izan tak pernah pun ke belah2 sabah sarawak,suami je ke sana tp kat laut huhu..


    nampak padat dgn bangunan2 semua...membangun.

    BalasPadam
  37. ~izan~...

    kakcik pun pergi kerana menemani suami. :)

    BalasPadam
  38. seronoknya bila kedudukan kita tinggi dari orang lain, he, hee

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com