Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 29 Julai 2011

Hitam Putih Kehidupan...


ada warna cuba dielakkan
ada warna kononnya lambang kehidupan
ada warna untuk status kebanggaan
sedangkan pulang nanti hanya membawa kain kapan!








28 ulasan:

  1. Selamat pagi jumaat kakcik...

    Tak semestinya warna menceriakan kan?
    hitam putih pun cukup memadai

    PS; tiba2 ayu teringat tv masa ayu zaman kecil2... hehehehe.. hitam putih tanpa warna warni

    BalasPadam
  2. Selamat pagi Ayu...

    hitam putih juga memberi 'warna' kepada kehidupan kita. :)

    BalasPadam
  3. teramat suka dengan tajuk entri ni sebab mempunyai kenangan yang teramat2 tidak dapat di lupakan sepanjang hidup. begitu besar makna hitam putih kehidupan dalam perjalanan saya bergelar insan.

    BalasPadam
  4. eelobor...

    kita sering terlupa bahawa hitam putih itu adalah juga warna...

    BalasPadam
  5. Aku menunis bukan kerana warna,

    tapi kerana ada.

    BalasPadam
  6. Myri...

    menunis tu menulis atau menumis? :)

    BalasPadam
  7. Walau tiada warna tapi kita boleh mengenalinya disebalik hitam-putih kehidupan jika punya ketajaman mata/hati.

    Macam gambar tengah... kakak tahu itu adik...:)

    BalasPadam
  8. Kakzakie...

    wah... wajah Adik dah 'lekat' di mata Kakzakie, ya? :)

    BalasPadam
  9. kak cik
    hitam putih tu warna jugak kan?

    BalasPadam
  10. dah biasa dengan warna hitam dan putih sejak kecik.. sebab dulu tv kat rumah hitam putih takde warna..

    psstt: ada kena-mengena ke kakcik..?

    BalasPadam
  11. Sya...

    kalau bukan warna, orang tak sebut warna hitam atau warna putih, kan? :)

    BalasPadam
  12. bujal...

    warna memberikan makna, kan? :)

    BalasPadam
  13. aizamia...

    tentu saja ada kaitannya. :)

    BalasPadam
  14. betul! betul!

    biar apa pun yang diperkatakan...
    hijau jua menawan perasaan....

    BalasPadam
  15. Q...

    kakcik suka biru cair... :)

    BalasPadam
  16. namanya hitam putih warna kehidupan hehe..

    saya suka putih
    :)

    BalasPadam
  17. Mimi...

    kakcik suka jubah hitam - konon2 nak nampak kurus! hehehe...

    BalasPadam
  18. sy suka kaler purple..nmpk cantik sgt..setiap warna pon berikan rs yg berbeza..

    selamat menjalani ibadah puasa kak..:)

    BalasPadam
  19. warna hitam putih pun cantik kalau pandai digayakan :D

    selamat menyambut ramadhan kakcik

    BalasPadam
  20. Rina...

    kakcik pakai semua warna - ikut mood kakcik.

    Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak buat Rina juga. :)

    BalasPadam
  21. MDT...

    iya, bila kena gayanya - tetap cantik dipandang walau apa juga warnanya.

    Selamat berpuasa buat Fairuz dan keluarga. :)

    BalasPadam
  22. kakcik, selamat menyambut ramadhan

    BalasPadam
  23. Niez...

    selamat berpuasa buat Niez juga. :)

    BalasPadam
  24. saya suka hitam, merah dan hijau.

    pepel pun. hihihi~

    BalasPadam
  25. gB...

    pendek kata, kebanyakan warna la ya? :)

    BalasPadam
  26. ALLAH bagi saya rezeki period kak.Nampak gayanya tak dapat berrsama - sama berpuasa pd hari perrtama..

    BalasPadam
  27. Yan...

    kakcik sekarang ambil ubat untuk mengawal kitaran p*ri*d... :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.