Kawan-kawan kakcik

Ahad, 19 Jun 2011

Karipap RM1.00...

Ini semalam punya cerita, khususan nak tunjuk kepada Doktor Yang Garang ...

Inilah rupa karipap RM1.00 tu

Kakcik beli 5 biji - 3 biji bagi kawan, sebiji lebih bangcik yang makan.  Kakcik makan sikit - sedap.

Ini kain rentangnya - di Jalan Raja Uda, tak jauh dari Restoran Juara Tomyam.

Pandangan dari jarak 10 meter - seperti tiada yang menarik

Pandangan dekat - jom kita tengok ada apa di dalam...

Surau di celahan pokok kelapa - kakcik tak naik sebab belum masuk waktu solat.

Kolam ikan yang menenangkan.

Boleh makan sambil bersantai-santai.


Memang tak sangka ada pandangan yang redup dan mendamaikan.

Malam tadi adik ajak mak dan ayah pergi makan durian


30 ulasan:

  1. wow! makan sebijik kenyang sampai besok...

    BalasPadam
  2. assalamualikum

    seronoknya ibu

    karipap tu memang nampak sedap..rasanya mesti sedap juga kan.

    BalasPadam
  3. Q...

    apatah lagi kalau makan 2 biji! :)

    BalasPadam
  4. Wa'alaikummussalam Ween...

    memang sedap. Intinya banyak. :)

    BalasPadam
  5. Assalam kakcik
    ida memang tk berapa suka mkn karipap agaknya sebab rasa jemu pernah buat karipap frozen utk jual dulu..(masa kat cheras)tp kalau karipap tu intinya memang sedap barulah ida mkn...kalau bg ida sebiji besar tu sure tk habis...

    tp gambar paling bawah belakang adik tu memnag ida suke sgt2...

    BalasPadam
  6. Nak jalan2 lah kat situ..nak rasa gek karipap tuh..he he he
    Tima Kasih kakcik, sebab saya pengemar karipap.

    BalasPadam
  7. W/salam Ida...

    memang boleh kenyang dengan makan karipap tu sebiji sahaja. :)

    BalasPadam
  8. Pn Nani...

    tadi saya lalu kat situ, tak buka pulak. Mungkin tutup pada hari Ahad kot. Saya lupa nak tanya semalam. :)

    BalasPadam
  9. saya kurang gemar mkn karipap..hehe

    yg kedai asam pedas tu nmpk simpel tapi dlmnya hebatkan

    BalasPadam
  10. kakcik
    karipap yg sedap pun, kalau sakit gg macam sya ni
    alamat jadi tak sedaplah...

    BalasPadam
  11. aiseh...ini yg teringin makan karipap ni....nak kena cari ni....ahakz

    BalasPadam
  12. cik ina bila baca entry kak cik, masa last cam terkejut nengok gambar anak kak cik ada kat bawah, rasa dia cam cakap ngan cik ina je.mesti sedapkan karipap RM1 tu.

    BalasPadam
  13. mesti besarkan..1 bijik dh kenyang.

    BalasPadam
  14. karipap... saya pernah beli karipap gemuk macam tu tapi isi dalamnya hampir kosong..

    banyak yg kosong dari berinti..kecewa sungguh

    BalasPadam
  15. Sejak saya handal lagi expert (cewahhh) buat karipap sendiri sampai buat bisnes, saya dah tak beli karipap lagi.

    Wahhh tempat makan nyaman macam tuh, bleh pegi 3 pinggan tuh. hahahaha

    “Bogel Menuju TUHAN” by Zahiril Adzim...

    BalasPadam
  16. SN...

    sebenarnya karipap itu dijual di hadapan kedai asam pedas tu. Bahagian dalam kedai itu memang menarik. :)

    BalasPadam
  17. Sya...

    kebetulan gigi kakcik pun rasa ngilu ni...

    BalasPadam
  18. IS...

    sebiji pun mengenyangkan. :)

    BalasPadam
  19. jeBateja...

    awak kan pandai buat kuih. :)

    BalasPadam
  20. Su...

    puas makan sampai kepala naik pening.

    BalasPadam
  21. eelobor...

    padan dengan saiznya yang sebesar tapak tangan kakcik. :)

    BalasPadam
  22. Cik Ina...

    inti karipap tu banyak - memang sedap. :)

    BalasPadam
  23. NzA...

    memang berbaloi saiz dan harganya. :)

    BalasPadam
  24. ibuintan...

    Alhamdulillah - yang kakcik beli tu banyak isinya. :)

    BalasPadam
  25. Azie...

    tempat tu memang nyaman, tapi kakcik tak larat nak makan banyak. Mungkin sebab perut dah masuk angin. :)

    BalasPadam
  26. alaaaaaaaaaa...
    kakcik tak bandingkan dengan saiz tangan kakcikkk....

    :)

    BalasPadam
  27. Pn Dr...

    kakcik lupa nak letak atas tapak tangan dan ambil gambo! :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.