... kerana tidak sempat membalas komen-komen. Talian internet di rumah masih bermasalah. Mungkin kena tukar dari Streamyx ke Unifi seperti yang disarankan oleh Dr Singa. Setiap hari telefon ke talian 100, jawapan yang diberi membuatkan kesabaran yang semakin menipis ini menjadi lebih nipis dari segala yang nipis! Jangan hanya berbangga dengan bilangan pengguna yang ramai tapi layanan kepada pengguna yang merupakan pelanggan tidak diambil berat (marah ni tau!!!!). Kena tunggu 72 jam jugakah baru tindakan akan diambil?? Huh!
Harapnya hari ini lebih baik dari semalam! |
"Mak saya tu, kalau dah marah - hantu pun cabut lari tau!"
begitulah hakikat sebenarnya mutu perkhidmatan internet di negara kita. kalau tengok pakej dan janji2 manis mereka, perghh macam ape ntah. akhirnya....dengan sendiri seolah2 dah boleh (terpaksa) meredhakan aje lah
BalasPadamAdik... bagi emak air sejuk bagi cool sikit. Tapi kalau auntie pun marah juga sebab dah lama benar ia berlarutan....
BalasPadamTukar saja kakcik...
eelobor...
BalasPadammungkin syarikat2 gergasi ini merasakan kalau setakat seorang dua yang komplen dan menarik diri dari melanggan, mereka tidak akan rugi apa2... :(
Kakzakie...
BalasPadamAlong pun memang dah berura2 nak tukar talian jalur lebar tu. Tunggu dia ada duit, katanya. Baru-baru ni dia dah berhabis ribuan ringgit untuk beli komputer baru dan upgrade komputer lama.
Setakat minum air sejuk tu, buat tersedak je.. hehehe...
assalamualaikum mama
BalasPadamcheqna baru berkira2 mau pasang streamyx di rumah...
huhuhuhu
Wa'alaikummussalam cheqna...
BalasPadammama rasa, tiada salah mencuba. Tapi janganlah terlalu mengharap pada keindahan yang belum dilihat... :)
susah saya nak bayangkan makcik dalam keadaan marah~~
BalasPadammemang nak kena TM ni. time promo lembut gigi dari lidah. lepas tu hamfes....
BalasPadamtukar je kakcik!
mmm.... sepatutnya mereka amek kira masalah ni kan kakcik. bila dah ramai pelanggan dorang pegang, hati pelanggan kena la amek tau.
BalasPadamtapi unifi mmg terbaik setakat ini...
indah khabar dari rupa.
BalasPadamsabar ya kakcik.
BalasPadamTapi kalau di tempat yus ni biasa streamyx problem cepat je settle. Mungkin lain kawasan lain kot..
steamyx kat rumah kita ok lagi
BalasPadammungkin pasai baru lagi kot
tapi bila dtg hujan skit
pasti putus2
dial 100 ~ tunggu nak bercakap dengan manusia punyaaaalah lama kan!!!!
BalasPadamrasa nak debik je!!
kursus lagi Kak??
:)
minum kopi banyak-banyak ya!!
bujal x...
BalasPadammakcik kalau marah, jadi incredible hulk tau! :)
gB...
BalasPadambesar kemungkinan akan ditukar. :)
Niez...
BalasPadampelanggan sebenarnya adalah 'raja', tapi bila dah ramai - hanya dipandang sebagai sampah sahaja satu dua kes yang kononnya 'terpencil'.
AM...
BalasPadamtak mengapa kalau rupanya tidak indah asalkan pekertinya baik!
~ yus ~...
BalasPadamagaknya pelanggan lama tidak lagi berharga. :(
Ati...
BalasPadammenurut yang menjawab tu 'pengguna 03 sangat ramai' jadi perkhidmatan tidak dapat dipercepatkan. :(
Dr Singa...
BalasPadammacam nak berasap telinga!
Masih berkursus (agaknya kakcik tak pandai BERUNDING dengan TM kot - itu sebab lambat!) - sekarang tea break, jengah blog jap.
Menguap tu dah tak boleh kira dengan jari!!!
saya dah berapa kali tukar broadband.... semua macam hampeh....
BalasPadamKakcik
BalasPadamDian kakcik.apa masa ah ya tu?
Assalamualaikum Kakcik,
BalasPadamSusah juga kalau selalu bermasaalah. Di rumah steamyx ok pulak.
salam kakcik,
BalasPadamboleh kakcik emailkan no phone tersebut kat email saya di wna5776@yahoo.com mungkin saya boleh usahan. terima kasih :)
memang bengang kalau masalah macam tu kan. Tapi kat tempat saya, cepat je diorang setel kan. Jarang pulak ada masalah.
BalasPadamTak pe. Sabar..... tak salah juga kalau nak cuba yang lain. Kita kan pengguna ?
AKT...
BalasPadamkakcik baru lepas melepaskan kemarahan kepada telefonis (atau siapapu dia) TM ni... takkan nak tunggu sampai tamat tempoh 72 jam baru nak dtg kot... grrrr....
Hehehe....anakanda rileks je tu kakcik, tak cabut lari pun...:D
BalasPadammutu perkhidmatan internet kita masih tak boleh dibanggakan..mana2 service provider pun lebih kurang je..
TRR...
BalasPadamDian P Ramlee ke? ;-)
Masalahnya modem tu dah rosak agaknya. Lampu2nya tak menyala. :(
Wa'alaikummussalam Kak Ani...
BalasPadambaru dalam 3 hari ni, modem tu buat hal. Telefon ke TM setiap hari, penyelesaiannya tiada!
Ayu...
BalasPadamagaknya semua juruteknik TM sedang bercuti!
jinkamen...
BalasPadamkakcik dah bagi nombor telefon tu di kotak komen.
Siti...
BalasPadamanakanda tak lari sebab masa tu mak dia siuman lagi. :)
kat area rumah Chik Na pun line tenet selalu down jugak... geram kan!!!!
BalasPadamkakcik
BalasPadamsaya selalu dgr org komplen tak puas hati pasal streamyx. Saya punya streamyx pulak masih ok, masih laju. Harap2 masalah macam ni dapat segera di atasi. Almaklumler setiap sen bil yang di bayar tu sangat bernilai kan.
wah kak....dah jadi mcm saya plak...call 100...yg akaun kata KeROSAkaN....kEROSAKAN kata....AKAUN...adehhh
BalasPadamsaya pun camtu jugak..kalau marah jadi hijau mcm incredible hulk..tapi tak de siapa yg takut pun..
BalasPadamAssalamualaikum kakcik.
BalasPadamBukan masalah kat tempat kakcik sahaja tu.
Dulu pernah juga berlaku di tempat saya. Paling ' boring' kalau kabel kena curi. Kena tunggu sampai satu bulan baru boleh pakai balik. Sebab tu saya daftar juga 'broadband' yang kawan-kawan kata 'berok ben' sebab perkhidmatan tidak memuaskan.
Perkongsian.
TQ
samalah...
BalasPadamtiap kali ayu ada masa (time malam). time tulah internet down..
menyampah nya dgn TM..
Malaysia boleh
BalasPadamkakakku kakcik.. sebelum tu nak cakap, balik kg nanti saya nak intai2 rumah pusaka kakcik tu..
BalasPadamsaya pun pakai streamyx.. alhamdulillah.. laju je.. err.. mcm jelebo adanya.. hihihi
bila lambat dia tidak di pangil mutu sebab mutu laju je..itu tahap siput kizir di punya lembab..apa puna net kat malaysia ni
BalasPadamsalam kenal kakcik! haha comel je terbayang antu cabut lari bila kakcik marah heheh garang tuuu!
BalasPadamAssalamualaikum Kakcik, gitu ker? Tapi Broadband Digi kat Bandar Muadzam ni laju jer!
BalasPadamsalam, nak tanya. betul ke broadband digi kat muadzam syah lagu?
Padamagaknya kita ni sama kot..bak kata anak2..ibu bila naik hantu..hantu pun cabut lari..
BalasPadambiasalah kakcik..belum dpt tabur janji manis..bila bermasalah mcm2 mslh pulak ditimbulkan..
salam,
BalasPadamsaya sbg salah seorang staff TM
( bukan bahagian teknikal ek..) ingin memaklumkan bahawa sehingga kini pihak TM sedang sedaya upaya berusaha memberikan perkhidmatan yang terbaik.
Pihak kami sedang memperkenalkan UNIFI kepada pengguna baru. Ini menyebabkan menerima aduan lebih daripada 1000 panggilan dalam 1 hari.
Harap teman2 dapat bersabar..