Kawan-kawan kakcik

Rabu, 26 Januari 2011

Jangan marah tau...

... nanti kena jual!

Waktu balik kerja semalam, jalan sekitar Kuala Lumpur sangat sesak tanpa kuketahui puncanya.  Aku dan suami  melalui  'jalan pintas yang tidak berapa pintas' -  juga sangat sesak.  Selalunya jalan ini hanya ada beberapa buah kenderaan yang lalu pada sesuatu masa.  Tetapi semalam, kesesakannya di luar kebiasaan.  Ramai juga pemandu yang membuat pusingan U untuk keluar dari kesesakan tersebut.

Aku telah siap mengeluarkan kamera, manalah tahu kalau-kalau ada kemalangan di hadapan.  Boleh juga aku merakamkan gambar (macamlah berani sangat!).  Tiada pula kemalangan yang terlihat.  Tapi..... aku sempat merakamkan gambar yang di bawah ini...


Manalah rupa padi yang merah tu ya? 

Hahaha.... perasan tak???  'Siapa' yang memancing tu???  Kalau sesiapa yang suka memancing tu, ibaratnya macam yang dalam gambar itulah, ya?

Kanda Al Lavendari, Echam dan sesiapa yang suka memancing tu jangan marah tau.... nanti kena jual!




70 ulasan:

  1. hahahah sib baik kaseh tak pandai memancing...lalalal

    BalasPadam
  2. salam kakcik...

    he he he ketawa kecil tengok gambar ke dua tu ....seb baik ummi tak minat memancing , kalu tak , bengang gak dgn gambar pemancing tu

    BalasPadam
  3. ikan wu dengan ikan yu mana lagi ganas makcik?

    BalasPadam
  4. BUJAL dah bagi soklan tadika dah tu... hehehe

    Ehh adakah saya nampak macam Buffalo gemuk bertanduk sedang memancing tu?

    BalasPadam
  5. Salam kak Cik..

    uniknya nama jalan tu.... kalau di Johor (Bandar Baru Uda), penuh dengan nama-nama jenis padi.. Jalan Padi Malinja, Padi Mahsuri, Padi Ria dan macam-macam lagi

    BalasPadam
  6. Kaseh...

    kalau masa kakcik 'kekanak' dulu, pernah juga kakcik memancing di Sg Perak. :)

    BalasPadam
  7. W/salam Ummi...

    gambar tu memberi kakcik ilham untuk buat catatan hari ini. :)

    BalasPadam
  8. hihihi..saya senyum je bila kakcik sebut nama pakngah tu...:)

    BalasPadam
  9. salam kakcik,

    rajin pergi kerja..bawa camera ye..huhu

    BalasPadam
  10. bujal X...

    kakcik tak snap gambar papan iklan itu sepenuhnya. Ada lagi perkataan selepas WU itu. Tapi ikan yu, kalau dah mati akan jadi makanan ikan WU...:)

    BalasPadam
  11. salam kakcik,

    Habis tu jem kenapa kakcik? Kakak baca last-last ada tempat pancing ikan je. Buat suspen je kakcik nie....

    BalasPadam
  12. Azie...

    iya, pandangan Azie itu tidak salah. Adakah para pemancing diibaratkan sebagai buffalo??? Siapa yang pergi memancing kat situ, mesti tak ada perasaan, kan? ;-)

    BalasPadam
  13. W/salam Nida...

    sebelum jalan Semerah Padi tu, nama jalannya ialah jalan Selangat. Kalau kakcik tak silap, Selangat adalah sejenis ikan ... tak ada kena mengena dengan padi pun, kan? :)

    BalasPadam
  14. ~yus~...

    kakcik memang teringat kat Pak Ongah tu masa kakcik ambil gambar! :)

    BalasPadam
  15. Ati...

    kamera tu dah jadi 'kembar burma' kakcik! :)

    BalasPadam
  16. Kakzakie...

    tak tahulah kenapa jem sangat! Sebab tak ada gambar kemalangan, kakcik ambil gambar tempat memancing! :)

    BalasPadam
  17. memancing ikan tak apa jangan memancing yang lain...tapi nampak kelakar macam mana le dia dapat idea leta buff kat situ...

    BalasPadam
  18. hahaha...

    gelak saya pagi-pagi ni..



    p/s :dahlah suara garau dek batuk ni..

    BalasPadam
  19. Kesian kolam ekk yg memancing??

    BalasPadam
  20. len kali..
    kamera siap2 gantung kat leheior
    tak payah susah2 ..raba2 cari.
    :)

    BalasPadam
  21. "kerbau pendek" kah yg pegang pancing tu kak??? atau acu tersalah pandang

    BalasPadam
  22. hahahahha akaki2 pancing semua jangan marah kak cik ya....

    BalasPadam
  23. JunAina...

    Kalau nak memancing yang lain bukan kat situ... ;-) Tidakkah tuan punya kolam tu merasa dia telah menghina para pemancing???

    BalasPadam
  24. CCC...

    bagaimakah rupa ikan wu itu?? :)

    BalasPadam
  25. Reen...

    jangan gelak kuat2 sangat - nanti bertambah perit tekak tu! :)

    BalasPadam
  26. Rinna...

    hehehe.. kolam pun boleh memancing! :)

    BalasPadam
  27. Pn Dr...

    kamera tu kalau tak duk dalam enbeg, dia duk kat desbod, tak pun gantung kat kusi kete! Nanti nak carik yg ringan, boleh gantung kat lehiyo. :)

    BalasPadam
  28. Acu...

    itu kerbau balau yang ada tanduk panjang! :)

    BalasPadam
  29. AKT...

    hehehe.. janganlah marah kat kakcik. Tapi marah kat orang yang buat papan tanda tu! :)

    BalasPadam
  30. Yang tak marah pun, kalu sudi dijual apasalahnya..

    BalasPadam
  31. Salam kakcik, lama jugak saya dah tak gi memacing bz ngat berblog aje :(

    BalasPadam
  32. emmm... semalam jam giler ker???
    iols naik lrt
    terhindar dari kesesakan yg memeyongkan kepala!

    hahahaha

    BalasPadam
  33. Zeq...

    masalahnya ada tak yang nak membeli? ;-)

    BalasPadam
  34. AAP...

    berblog lagi memberi kepuasan kot. :)

    BalasPadam
  35. miloais...

    kakcik tak larat nak berjalan ke stesyen lrt - berpeluh bukan setakat ketiak! (*_*)

    BalasPadam
  36. kakcik kena jem tak per sebab ada teman disebelah... hehehe..

    baru berkira2 nak beli pancing sebab ikan pon dah mahal hehe.

    BalasPadam
  37. AzMask...

    bila tersekat dalam jem, mulalah rasa nak naik motor je! Beli pancing tu nak memancing di mana? :)

    BalasPadam
  38. setiap blogger mesti bw kamera waima camera henpon..hahhaha

    tu gmbr menunjukkan semangat kaki pancing yg kuat dan padu ketika memancing kak cik kan..hehehe

    BalasPadam
  39. SN...

    enpon cap sardin kakcik tak boleh amik gambo! :(

    Hoho.. kira lambang kekuatan la, ya? :)

    BalasPadam
  40. Amboi kak cik...p kerja pun bawa camera ker!!!???hehehe....

    BalasPadam
  41. kakcik - kerbau suka berkubang kan? "kerbau" suka memancing kot? perhaps...

    BalasPadam
  42. jb pun skrg manjang jemm je..tapi x pernah lak nak tangkap gambo rasa segan lak..
    nak ikut cara kakcik lak...

    BalasPadam
  43. Cikgu Tie...

    kakcik ni ke mana2 memang bawak kamera. Maklumlah - blogger kononnya! ;-)

    BalasPadam
  44. TRR...

    mungkin juga bila dah penat memancing, terus terjun berkubang dalam kolam tu, ek? :)

    BalasPadam
  45. zue...

    kakcik ada snap gambo jem tu - tapi tak kuasa nak masukkan dalam blog. :)

    BalasPadam
  46. kakcik, apek Wu ni nak tarik pemancing datang kolam dia ke nak halau nih.. suh dia masuk kelas strategi membuat papan iklan..:)

    BalasPadam
  47. Salam Kakcik - moga sihat selalu...

    Buffalo tu mancing suka-suka je... catch and release... mengisi masa terluang... sebab dia kan vegeterian...hehee

    saya tak boleh tengok perkataan Semerah Padi la kakcik... dada rasa macam berdebar semacam... tak tau la kenapa (mungkin kerana saya ni pemegang black belt warna kuning kot...hihii)

    BalasPadam
  48. Aanas...

    tu la pasal kan? Kalau kakcik jadi pemancing, tak nak kakcik masuk ke situ - macam dikerbaukan je.. :)

    BalasPadam
  49. Abi Al Baihaqi...

    salam kembali. Ada kenangan yang mengusik jiwa ke dengan perkataan semerah Padi tu? :)

    Iyalah.. buffalo tu kan vegeterian, dia nak buat apa pulak dengan ikan tu? :)

    BalasPadam
  50. nasib dia tulis semerah padi kalu sehitam dan berdaki mcm mana la rupa jalan tu yek??

    BalasPadam
  51. hahaha ramai lahh yang kener jual pasni..untung besar kakcik..:)

    BalasPadam
  52. DiNaZ...

    kalau padi tumpah atas jalanraya, ada tak orang nak kutip agaknya, ya? :)

    BalasPadam
  53. shi3la...

    tak ada siapa pun yang marah, tak bolehlah kakcik jual sesiapa. :)

    BalasPadam
  54. hahaha..akak ni mcm mendoakan ade excident lak..haha..klakar la akak nie..

    BalasPadam
  55. hehehe nampaknyer macam tue kot kak cik sebab hubby angah suka mancing gak hehehe

    BalasPadam
  56. Kakcik memng blogger tegarrrrr..


    Dah siap2 ready camera tu.....

    Kalau gambar eksiden, akak ambik gambar, bleh jual kat blog Ondscene tau...

    BalasPadam
  57. niesz...

    bukan mendoakan, tapi hairan kenapa jalan sesak sangat. Selalunya, kalau tak kerana polis buat sekatan, mesti ada xcden :)

    BalasPadam
  58. Angah...

    memancing kalau sekadar hobi dan tak mengabaikan keluarga, tak mengapa la... :)

    BalasPadam
  59. Dr DZ...

    kakcik sebenarnya sangat takut dengan kemalangan! Takut tengok darah. :(

    BalasPadam
  60. Assalamualaikum kakcik...

    Ikan wu jenis ikan apa erk...

    BalasPadam
  61. bestkan ada org sebelah jd driver, smbil2 tu boleh snap sana sini...sy ni lak jd driver anak2 la kakcik.smpt pusing stering jeerrr...he...jgn mare gurau jerrrr....

    BalasPadam
  62. Salam Kakcik, Akak penah memancing...5 minit jer, takder kesabaran tunggu umpan dimakan ikan!

    BalasPadam
  63. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    WU tu sebenarnya nama pemilik pusat memancing tu! :)

    BalasPadam
  64. NzA...

    kakcik memang tidak mendapat mandat untuk memandu walaupun kakcik ada lesen! :)

    BalasPadam
  65. Yong Helli...

    pemancing tegar memang mempunyai kesabaran yang tinggi!

    BalasPadam
  66. kak cik, nasib baik ada kesayangan dibawa bersama, xlah boring sangat sb bole snap..kalau tak, letihlah tempuh jem

    BalasPadam
  67. Sal...

    jalan yang sesak memang sangat meletihkan dan banyak masa terbuang. :(

    BalasPadam
  68. sya suka memancing tp enpakwe tak sukalah....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com