Kawan-kawan kakcik

Selasa, 25 Januari 2011

Aku sangat tertekan...

Ada sesiapa ingin menaja untukku sebuah percutian
agar dapat lelah ini kulepas dan bebaskan

bernafas juga tersekat-sekat
di rengkung bagai ada tulang yang melekat

bercanda memujuk hati sendiri
walau serasa menelan bara dan duri

jangan ada yang tertanya-tanya
kerana aku hanya manusia biasa
ada jiwa ada rasa
ada bahagia tak terlepas derita




58 ulasan:

  1. cian kak..jom jln2 cri mkn ngn niesz nk? :)

    BalasPadam
  2. untung nasib manusia tidak sama di tentukanNya.
    terimalah dengan redha kerana tentu sekali ada hikmahnya.
    cuma kita sahaja yang tidak tahu dan tidak dapat melihatnya.
    mohonlah dariNya kesihatan secara tulus agar di makbul.
    namun betapa berat mata memandang berat lagi mahu memikul.

    BalasPadam
  3. kenapa ni kakcik...
    sabar ye..itu semua dugaan hidup..

    BalasPadam
  4. salam ziarah...

    banyak2 bersabar ye kakcik
    laluan hidup yg berbagai rentak.. berbagai warna... adalah lumrah dalam hidup... yg mematangkan diri
    andai kata laluan itu senantiasa rata dan sewarna... pasti membosankan...

    BalasPadam
  5. sabar kak..datang tempat saya..ok dak

    BalasPadam
  6. salam kakcik,
    semakin lama kita hidup di dunia ni mcm2 dugaan yg dtg kan.

    BalasPadam
  7. Salam kakcik...

    Adeeeh...
    letih2 singgah ke mari
    ingatkan boleh jumpa penghibur hati
    aleh-aleh tuan rumah pun ngeluh
    saya apalagi...terikut lenguh...

    Letih betul saya arini kakcik...
    tapi kdg tu bukannya boleh dilayan sgt perasaan ni...sok lusa dia dtg lagi...dan lagi...mungkin tak putus2 sampai kemati....

    pi mkn angin pun letih jugak hehee..

    BalasPadam
  8. setuju sgt, ada bahagia tp tak terlepas derita

    BalasPadam
  9. kenapa semakin sukar mencari damai di hati...

    jom kita pergi Bali

    BalasPadam
  10. Cuti hanya jauh di mate, tapi hati masih dekat..kan

    BalasPadam
  11. kak cik..
    nati amik cuti seminggu CNY nih..
    relakkan minda kak cik
    lepaskan lelah kak cik
    santai aje..keje rumah lain biar anak dan cik abe yg buat..

    kak cik jadi ratu jap...utk seminggu itu..

    BalasPadam
  12. kak cik..nampak nya hari ini..kita punya rasa yang sama..tertekan ...

    BalasPadam
  13. assalamualaikum kak cik,
    jom kita bercuti sama-sama..

    BalasPadam
  14. banyk bersabar ya kakcik...

    mungkin hati yg gundah gulana akan terubat semula sikit masa nanti..

    begitulah rentak kehidupn
    esok suka hari ni berduka..
    dtgnya silih berganti..

    BalasPadam
  15. kak...jom deting laga2 pipi kak
    :)

    jgn stres sgt ek

    BalasPadam
  16. kakcik...CNY nie kan cuti panjang.. pergilah bercuti dengan keluarga. rehatkan minda dan badan yg letih tu.

    BalasPadam
  17. banyak2 bersabar ye kak cik. sy pun kadang dok berangan agak2 ada tak dermawan nak sponsor sy pergi bercuti, hehehehe

    BalasPadam
  18. ...usah bersedih Kakcik ku sayang... nah..! ini Budi nyanyikan...

    BalasPadam
  19. naper kak..ermm mendung je tiba2 ni...

    BalasPadam
  20. niesz...

    nak belanja kakcik ek? jom la.. :)

    BalasPadam
  21. Iwan...

    nak taja pecutian kakcik ke? :)

    BalasPadam
  22. Kanda AL...

    terima kasih atas kata2 perangsang yang dititipkan. Saya tetap mencuba untuk redha dengan apa yang melingkari di sekeliling kehidupan ini...

    BalasPadam
  23. ainnoraini...

    bukanlah kehidupan seandainya tanpa dugaan, kan? :)

    BalasPadam
  24. miloais...

    terima kasih krn sudi singgah dan tinggalkan komen. Tiada keindahan andainya semuanya adalah hitam dan putih semata2, kan? :)

    BalasPadam
  25. suri...

    bagi alamat, nanti kakcik datang. :)

    BalasPadam
  26. zue...

    selagi bernyawa, selagi itulah kita diduga... di sana nanti lain pula ceritanya...

    BalasPadam
  27. W/salam Q...

    pergi bercuti - mungkin sewaktu bercuti tu rasa legalah juga, tapi bila balik - letihnya berganda! ;-)

    BalasPadam
  28. Azie...

    rasa macam2 - bukan setakat nak mogok, tapi rasa nak terbang! ;-)

    BalasPadam
  29. Mamasyaza...

    setiap ada positif, akan ada juga negatifnya...

    BalasPadam
  30. ibuintan...

    bila nak ke Bali tu, sempat lagi kakcik buat pasport kut! :)

    BalasPadam
  31. SN...

    kakcik tak ambil cuti tambahan CNY nanti... hari kerja tetap juga bekerja dan tidak bercuti ke mana2...

    BalasPadam
  32. Ila...

    bile tertekan - badan pun otomatik menjadi lesu!

    BalasPadam
  33. Azweennour...

    wa'alaikummussalam. Nak bercuti ke mana kita? :)

    BalasPadam
  34. Sal...

    hati yang luka ini hanya dirawat sendiri sedang yang melukakn buat tak reti!

    BalasPadam
  35. Mimi...

    jom - nak dating laga2 pipi kat mana? Gi genting, nak? (Mesti padat dengan orang kat Genting minggu depan, kan?)

    BalasPadam
  36. Cyana...

    tiada cagangan nak ke mana2 pun CNY ni... Cyana ada kat Kuching sampai bila? Ada jumpa kengkawan kita kat sana?

    BalasPadam
  37. Aidah...

    dapat bercuti kat tempat yang udaranya dingin menggigit tulang, best juga kot! :)

    BalasPadam
  38. Budi Rijali...

    terima kasih untuk lagu Bunga Seroja itu. Tapi, bukan Budi yang nyanyi, kan? :)

    BalasPadam
  39. Kaseh...

    langit tidak selalu cerah! ;-)

    BalasPadam
  40. Dalam maksudnya tu kak chik.Bersabarlah kak chik setiap manusia tak lepas dari dilanda dugaan .

    BalasPadam
  41. Cik Ina...

    terlalu nipis rasanya iman di dada kakcik bila menghadapi tekanan begini.. :(

    BalasPadam
  42. Sabar kak cik .
    Semoga kak cik sentiasa ceria.


    Itu aje yang mampu saya kata..

    BalasPadam
  43. jom ikut acu ke Vietnam hujung minggu nie :)

    BalasPadam
  44. Reen...

    sabar itu tetap ada walaupun tidak sehebat mana... Masih lagi kenal diri sendiri! :)

    BalasPadam
  45. Acu...

    nak sponsor ke? tapi kakcik takde passport la! ;-)

    BalasPadam
  46. kita bercuti dalam negara je kak cik.sambil-sambil tengok keindahan alam.kak cik nak pergi ke pulau ke atau ikut saya balik kampung di pahang.hehe..semua di tanggung beres

    BalasPadam
  47. akakkkkkkkkk...
    saya kat awana genting 3-5hb....jom jom

    BalasPadam
  48. hehe... sudah pasti bukan Budi yang nyanyikan, Kak... Budi cuma pandai mengaji... :p

    BalasPadam
  49. Salam Kakcik, Akak sponsor lodging boleh jer. Nak bercuti ke Istanbul mai ler!

    BalasPadam
  50. AZweennour...

    kakcik bergurau je. Kalau ada rezeki, kakcik ingin ke KAKI pukan PUNCAK Gn. Kinabalu lagi... :)

    BalasPadam
  51. Mimi...

    wah - tepat pulak tembakan kakcik, ya? ;-) Meh no telefon - manalah tahu kot kakcik tersesat ke sana nanti. Sms ye ke : 0122830569 :)

    BalasPadam
  52. Ayu...

    memang kakcik teringin nak turun ke Johor, tapi entah bila! :(

    BalasPadam
  53. Budi...

    kalau Budi mengaji untuk kakcik, boleh? Mesti tenang jiwa kakcik mendengarnya. :)

    BalasPadam
  54. Yong Helli...

    terima kasih. Sekurang2nya jimat belanja untuk penginapan... :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.