Kawan-kawan kakcik

Selasa, 25 Januari 2011

Kecewa...

melihat jalan yang agak lengang
hati di dalam menyanyi riang
hasratnya bolehlah singgah dan bertandang
ke rumah kawan-kawan mana yang terang

dengan teruja terus merempit
di jalan yang luas tidaklah sempit
walau sesekali terasa sakit
kerana jalan agak berbukit

terus merempit dengan bersemangat
tidak menghirau panas dan berkeringat
tapi tetap juga beringat-ingat
manalah tahu ada lebah datang menyengat

memang malang tidak berbau
ada rintangan sekeras batu
rumah kawan-kawan walaupun terbuka pintu
hatiku kecewa kerana tak dapat lalu!

42 ulasan:

  1. hehe salam pagi kak...besh ar layan pantun akak nii..

    BalasPadam
  2. Salam pagi Kaseh...

    sebenarnya kakcik tak dapat masuk ke blog kawan2 pagi ni... kalau masuk pun, tak dapat tinggal komen. :(

    BalasPadam
  3. apa maksudnya kak chik.sapa atau apa yg jadi penghalang?

    BalasPadam
  4. ada rumah yang berkunci ke kakcik!! haha.. cuma orang tertentu je la yang boleh masuk tu.

    BalasPadam
  5. Kakcik, tertarik saya dgn foto akhir tangki air beso tertera 'Sunway Alam Suria' tu, ishhh... dekat beno dgn rmh Teman tu Yong - seberang jalan aje, lain kali lalu singgah ye.

    BalasPadam
  6. eh~makcik bole je kan komen kat blog saya tadi?

    *jalan tu nak menuju ke puncak alam kan? saya suka jalan tu~ada tasik kecik pastu tepi jalan semua hijau je~~

    BalasPadam
  7. Cik Ina...

    pagi tadi, sebelum mulakan kerja, kononnya nak menziarahlah rumah sahabat handai dan tinggal komen mana yang patut - sekali, skrin terus kaku terpaku... terpaksa restart pc... :(

    BalasPadam
  8. kakpah...

    bukan berkunci pun, tapi kakcik cuma boleh masuk kat muka pintu. :(

    BalasPadam
  9. Yong Liza...

    ate, kalo teman tahu pun ghomah Yong, ghasenya idokle buleh nyinggoh - beletiyo bapak teman nanti. Lenkali, InsyaAllah.. :)

    BalasPadam
  10. bujal X...

    bukan 'menuju' tapi 'dari'. Makcik tak tahu nak buat apa - snap sajalah sana sini. :)

    Makcik masuk rumah kamu selepas restart pc ni...

    BalasPadam
  11. salam kakcik,

    sembang sana sembang sini
    tergigit bibir padan dengan muka
    namun masih tak sedar lagi
    halangan besar selalu terjadi
    sama selalu kakak pun juga
    geram asyik nak buka tutup pc

    BalasPadam
  12. Kakzakie...

    w/salam. Itu yang buat geram tu, bila ada masa, ada pula halangan lain yang tiba. :(

    BalasPadam
  13. salam kakcik,
    terer la kakcik karang pantun.. ade jer idea nak buat pantun.. mencurah2 lak tu idea.. mesti seorang yang sungguh puitis...

    BalasPadam
  14. Aanas...

    macam kakcik selalu kata, kalau kakcik malas atau tak ada ilham nak mengarang panjang2, kakcik berpuisi atau berpantun sahaja - janji maksudnya ada. :)

    BalasPadam
  15. jangan kuciwa kak cik...cuba lagi

    BalasPadam
  16. dah ok kan dah Kak??
    .
    .
    jadikkkkkkk....hari-hari kena restart PC berkali2??

    BalasPadam
  17. Chik Att...

    bila dah start kerja - tak boleh nak fokus dah untuk menjelajah maya. Hanya masuk sekejap2 ke rumah sendiri, tengok2 kalau ada komen untuk dijawab. :(

    BalasPadam
  18. Pn Dr...

    kadang2 je pc ni ngada2.... Tambah2 kalau kakcik memang teruja nak masuk menyibuk kat rumah kawan2 tu.. lagilah pc ni buat perangai! :(

    BalasPadam
  19. Kakcik - ini puisi pasal Dragonfly/Pepatung/cakcibor ke? koh koh koh

    BalasPadam
  20. TRR...

    puisi orang kuciwa tak dapat masuk blog orang lain! hihihi...

    BalasPadam
  21. kakcik dah dekat dgn rumah saye tu...tak bg tau nk kesane...

    BalasPadam
  22. ainnoraini...

    rumah ain kat mana? Macam mana nak bagitahu, nombor telefon pun takde! :)

    BalasPadam
  23. kak cik bizi lagi yer..
    xpe kak cik..nati da free2..bole jalan2 dgn hati girang...

    BalasPadam
  24. SN...

    ada bertan-tan lagi biji kopi belum disisihkan ni... :(

    BalasPadam
  25. best kak cik jalan2 sambik berpantun hehehhehe

    BalasPadam
  26. cak cak cakcibor!
    hehehe
    slm kakcikkucayam..
    teman ingatkan kakcik tershilap taip juge mcm 'org tu' semlm.. hehehe ;)

    BalasPadam
  27. Ni namanya pantun sambil lihat aksi Le Tour De Langkawi kah?

    :)

    BalasPadam
  28. halangan besar tu kakcik.....he....

    BalasPadam
  29. ,hari minggu ada latihan naik bukit
    §Explorer mgkn kena reinstal

    BalasPadam
  30. AKT...

    kalau dah boring lama sangat duduk dalam kereta, mulalah kakcik mereka2.. :)

    BalasPadam
  31. anak beruk panjat pokok,
    panjat pokok ambil kelapa,
    baca..baca.. sambil tercongok,
    mendalam sungguh pantun2nya.

    sungguh berpuitis la kak cik nie.. punya pantun...

    BalasPadam
  32. AzeedA...

    orang tu memang, saja je caghi helah... teman tak gitu tau.. tapi masuk ke ghumah orang tu pun sepiiiii jeee... ;-)

    BalasPadam
  33. Dr DZ...

    itu bukan LetourdeLangkawi tapi Letourditengahari! :)

    BalasPadam
  34. NzA...

    beso jadinya bila berkali2 cuba tapi tak berjaya.. :(

    BalasPadam
  35. Zeq...

    pc ni saja dengki dengan kakcik! :(

    BalasPadam
  36. Angah...

    bersiar2 di waktu petang
    habis dirempuh semak dan lalang
    lamanya sungguh Angah tak datang
    ke mana gerangan agaknya menghilang? (^_^)

    BalasPadam
  37. Ada juga rumah yang kain langsirnya tebal benor... lambat betul nak tunggu pintu terbuka..

    last last patah balik...

    kalu langsir banyak awan larat, memang ler tak larat pintu nak terbukak.

    BalasPadam
  38. Salam Kakcik, orang yg buleh karang patun dan syair ni ada bakat dlm bahasa. Susoh nak dpt. Dalam tahun 70an kat Perak ada ahli po;itik nama dia Hashim Gera, dia buleh berpantun sepontan, dan jawab pantun pun sepontan! Kagum teman.

    BalasPadam
  39. Seronoknya kak cik dapat berjalan-jalan.

    Saya susah betul nak jalan macam dulu-dulu lagi.

    Tugas menanti bertubi-tubi dan berhari-hari..

    BalasPadam
  40. Azie...

    itule paseinya, idok sabo teman yang 'tak banyak masa' ni nak nunggu pintu tenganga! hehehe....

    BalasPadam
  41. Yong Helli...

    macam teman peghonah dengo nama Hashim Gera tu... Tu ni idokle pandei, buleh sesikit je!

    Manele peginye Yop Tajnur, yak?

    BalasPadam
  42. Reen...

    kakcik 'jalan2' tu sebenarnya ada urusan. Tak tahu hujung minggu yang mana agaknya kakcik betul2 dapat 'lekat' kat rumah. ;-)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.