Kawan-kawan kakcik

Rabu, 29 Disember 2010

Jangan...

Jangan makan yang manis-manis
nanti kena kencing manis

jangan makan yang banyak lemak
nanti perut jadi senak

jangan pula banyak soal
barang naik harga memang tiada hal

jangan jadi gemuk macam perempuan ini
nanti semua pakaian tak muat lagi!





Gambar selingan : makanan pagi ini yang berharga RM2.30 (ops! kuih itu belum dimakan - beli sebab nak ambil gambar! - tanpa rasa manis dan lemak, baik untuk kesihatan anda - hehehe)

nasi dan telur goreng yang 'tiada rasa'



28 ulasan:

  1. kalau umur macam kita ni asyik kata jangan jer...hmm..dah nasib badan...

    BalasPadam
  2. as salam kakcik.......lemak berkrim..disukai ramai

    BalasPadam
  3. Kak Ezza...

    nak buat macam mana. Hampir semua dah kita rasa, sekarang waktu untuk berjaga2... :)

    BalasPadam
  4. W/salam Sahrom...

    kelapa dah naik harga... kena kurangkan yang berlemak2 tu. :)

    BalasPadam
  5. assalamualaikum...

    Makan tu boleh tapi kena berpada-pada, jangan ambil berlebihan

    BalasPadam
  6. hok yg kita larang kata jangan2 tu la yg nok nye nape yekkk....

    BalasPadam
  7. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    betul tu - lagipun di saat semua harga barang dah naik ni, eloklah seadanya saja, kan? :)

    BalasPadam
  8. AUC...

    manusia memang gitu. Dah nazak sok, baru tuding jari ke sana sini! :)

    BalasPadam
  9. waka...waka....kak...kalau sampai tak de rasa...mana best erk...ahakz

    BalasPadam
  10. jeBateja...

    memng tiada rasa, tapi terpaksa telan juga. Tak baik membazir, kan? :)

    BalasPadam
  11. rugi beli bila tak ada rasa!!
    baik makan beskut kering!

    BalasPadam
  12. Pn. Dr...

    betul tu, beskut kering cecah kopi O lagi ngam looo.. :)

    BalasPadam
  13. huhu..

    baju saya pun ada yg dah sempit lahhh kak cik..

    BalasPadam
  14. Reen...

    kita beli kain murah kot! (^_*)

    BalasPadam
  15. KakCik
    Biar makan sikit asal terasa nikmatnya (cukup rasa manis, lemak dan masinnya dan ada selera makan).

    Kalau dah sedap, tak boleh pulak nak catu2, hehe. Wal hasil, balik asal :-)

    BalasPadam
  16. CS...

    kalau tak sedap, tak puas makan - mulalah nak cari makanan yang lain... Jadiiii.. natijahnya?? hehehe....

    BalasPadam
  17. kak yang x boleh makan tue la yang kita suke cari dan makan...pape pun jangan ambil berlebihan sudah..

    BalasPadam
  18. Amy...

    kadang2 bila nafsu mengatasi akal tu yang jadi makan 'tak hengat' tu... :)

    BalasPadam
  19. slm kakcik :)
    perempuan ini pon byk pakaian yg dh 'mengechut' hehehe.. hmmm.. mujor ghamey anak2 sedaghe pompuan utk 'dipetughonkan' ;)

    BalasPadam
  20. Salam Kakcik,

    badan saya pun makin naik, kak...

    BalasPadam
  21. AzeedA...

    teman ni anak2 dah le semuanya lelaki - anak sedagha pun ramai lelaki juga - yang pompuan pun kenit2 je... ;-)

    BalasPadam
  22. W/salam Yan...

    jom kita jogging dan bersenam.. :)

    BalasPadam
  23. x ngape kak.. derma2 le kt yg kurang bernasib baik tu kan kak.. dpt pahle :)

    BalasPadam
  24. AzeedA...

    nak nganto ke mana yang teman tak tahu tu.. lagipun baju teman bukannya elok sangat! :(

    BalasPadam
  25. gemuk tu sensitip terasa cik ina pulak.khe khehe.sama-samlaah kita menjaga kesihatan.

    BalasPadam
  26. Cik Ina...

    kakcik ni berjalan selangkah dua pun dah mengah! Apalagi kalau jalan itu berbukit sedikit... huhuhu....

    BalasPadam
  27. hehe gitu kalo moh le kite ngejas saiz ye kakcik ye.. ;)

    BalasPadam
  28. AzeedA...

    dah lama teman berangan2 nak ngejas saiz... tapi tak terbuat juga! :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com