Kawan-kawan kakcik

Rabu, 29 Disember 2010

Dah tak tahu nak buat apa dengan duit, ya?

Selanjutnya di : KOSMO


33 ulasan:

  1. eheheh..la da xtau nak wat ngan duit?emm macam2 boleh buat..kene planning ni..heheh..:)

    BalasPadam
  2. Salam bila tak de reti nak buat itu ini, dah byk rambang mata agaknya sudah tak tau apa nak buat :(

    BalasPadam
  3. duit berkepuk lepas tu membazir.

    rakyat marhaen jugak yg tersepit. huhuhu~

    BalasPadam
  4. CCC...

    kalau kakcik ada RM300K - macam2 kakcik boleh buat... :)

    (dapat selesaikan hutang piutang - alangkah!)

    BalasPadam
  5. AAP...

    gamoknya bagi mereka - RM300K tu macam RM30 sahaja! :(

    BalasPadam
  6. gB...

    nak beli kuih 3 singgit pun, berfikir2! :(

    BalasPadam
  7. duit tak de pun dah berangan kalau dapat duit nak buat apa.

    BalasPadam
  8. jika saya..saya hdk setel hutang kete ngan rumah dahulu

    ubah suai rumah mak dan my MIL..
    barulah planning nk buat apa duit itu..di samping kene jana jugak sebab tak kan asik keluar je..hehe..utk masa depan..

    BalasPadam
  9. saya la tu Kakcik... hehehe...
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    ...bukan, bukan, bukan... gurau aje Kakcik.....!!!

    BalasPadam
  10. org manyak duit mmg camtu kak...
    mende2 merepek yg dibuatnya

    BalasPadam
  11. Misza...

    terima kasih kerana sudi singgah dan tinggal komen. :)

    Orang yang banyak duit dah tak sempat berangan kot - ngap sahaja apa rasa nak!

    BalasPadam
  12. AKT...

    kakcik pun teringin juga! :)

    BalasPadam
  13. SN...

    samalah angan2 kita tu... :)

    BalasPadam
  14. Budi...

    kalau dah tak tahu nak buat apa dengan duit tu, meh bagi kakcik separuh... :)

    BalasPadam
  15. Mimi...

    dari beli no plet, baiklah beli rumah atau kereta lagi sebuah atau berbuah2, kan?

    BalasPadam
  16. org kaya bertambah kaya..org miskin semakin miskin..dunia oh dunia..

    BalasPadam
  17. Yan...

    ... dan manusia menjadi penyembah yang tidak kenal dosa! :(

    BalasPadam
  18. MDT...

    dunia yang selalu tidak adil kepada simiskin! Betulkah kenyataan itu? ;-)

    BalasPadam
  19. saya ada sorang abg bertaraf jutawan.. ntah ngape saya terasa susah utk mengkaguminya.. suatu hari saya bertanya.. apa yg dia fikir apabila melihat orang yg kesusahan/miskin.. adakah ada rasa utk membantu atau memandang mereka umpama sampah yg sekadar menyusahkan ? Dia terdiam.. mungkin dia berasa saya ini agak kurang ajar.. saya bertanya begitu kerana saya pernah dengar seorang kawan yg juga agak kaya..katanya, dia enggan utk menjalinkan hubungan yg rapat dgn mana2 org yang agak miskin kerana baginya, hubungan itu akan menyusahkan.. "nanti asyik nak minjam duit je..".. aduhh.. rasa saya nak lempang mulutnya.. sejak hari itu, saya menjauhkan diri darinya.. suatu hari dia sms saya dan menyatakan rasa rindu pada saya.. lalu saya katakan padanya.. " aku tidak cukup kaya utk kamu.."

    BalasPadam
  20. org yg kaya, je tak tahu duit nak buat apa kot. cam kita ni, duit tak cukup adalah.

    BalasPadam
  21. Yop Samad...

    sedihkan? rupanya begitu anggapan orang kaya terhadap orang miskin (walaupun mungkin tidak semua...). Tak mengapalah kita ini 'seadanya' sahaja.. setidak2nya masih ada rasa di hati kita untuk menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan...

    BalasPadam
  22. Cik Ina...

    tapi.. dalam pada tak tahu nak buat apa dengan duit pun, rasanya orang kaya tak pernah berhenti memburu harta! ;-)

    BalasPadam
  23. salam kak

    Saya taktau nak kata apa, kalau bg 300,000 kat saya taulah menguruskannya..baru tender no plate, belum lagi harga keta, maunya berjuta jutan.juling mata mendengarnya

    BalasPadam
  24. Imanshah...

    jangan terperanjat kalaun tiba2 plet berharga RM300K itu diletak kepada sebuah motorsikal sahaja! ;-)

    BalasPadam
  25. kak cik kalau tak tahu kan depa org nie baik bagi angah hahahaha

    BalasPadam
  26. Angah...

    lepas tu kita kongsi sama2, ya? :)

    BalasPadam
  27. besor peghoyok nasiknye besor juge le keghak nasiknye kakcik oi... dh ade yg moghah, ndakkan yg mahey.. gitu le adat donia yg fana ni..

    BalasPadam
  28. AzeedA...

    oghang kekaya ni kengkadang deme idok makan nasik - peghoyok deme tak sempat nok bekeghok pun! ;-)

    BalasPadam
  29. ye tak ye juge.. deme makan piza pasta & sewaktu dgnnye gamoknye ye..
    peghoyok nasik wat hiasan dapor heheheee

    BalasPadam
  30. AzeedA...

    tak pun deme makan kat hotel/restoran mewah je... :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com