Kawan-kawan kakcik

Khamis, 25 November 2010

Tersesat...

Seekor burung tersesat masuk ke pejabatku pagi ini.  Susah pulak nak dapatkan gambarnya.  Terbang ke sana ke sini mencari jalan keluar.  Kasihan, kan?





Baik ambil gambar BS ni... macam-macam gaya dia boleh buat!



48 ulasan:

  1. Pernah juga ada pengalaman gini, memang burung tu terbang tak tentu arah sebab panik.


    Ahaaa BS tu makin lama makin pandai posing, jeling tu yg mahal tuh... peewiiittt!!

    BalasPadam
  2. Salam Azie...

    samapi sekarang burung tu belum jumpa jalan keluar. Kalu boleh dipegang, boleh juga kakcik tolong keluarkan dia. :)

    BS tu pandai menjeling macam maknya... hehehe...

    BalasPadam
  3. Salam Mimi...

    sampai dah berkilat pipinya macam pau disapu putih telur... hehehe...

    Salampagi buat Mimi juga. :)

    BalasPadam
  4. salam kakcik..sib bek bukan gajah yang masuk huhuhuhu

    BalasPadam
  5. Salam sahrom...

    kalau gajah yang masuk, senang sikit kakcik nak ambil gambar. :)

    BalasPadam
  6. salam kakcik,

    burung tu datang cari rezeki, mana tau jumpa lebihan biji kopi

    BalasPadam
  7. Salam ibuintan...

    mungkin juga tu. Tapi biji kopi dah luput tarikh! :)

    BalasPadam
  8. kalau rama-rama masuk rumah dikatakan akan ada orang nak datang...

    kalau burung masuk office,agaknya ada rezeki nak masyukkkkk

    BalasPadam
  9. Dia datang nak cari kakcik tu....nak bagi surat yang saya hantar untuk kakcik.....hehehe

    BalasPadam
  10. Salam kakcik..

    geram betul tengok pipi BS tu kan? tembam, kalau anak saya..memang teruk kena cium sampai lebam. My12 tu camtu lah pipi dia, tengah tido pun mak dia kerjakan pipi dia....


    psst...kakcik jangan tersalah pegang burung sudahlah...kang tangan terkena...naya jer!

    cayang u kakcik- Q.

    BalasPadam
  11. SALAM,
    INGATKAN SIAPA YG SESAT DAN DI MANA? BURUNG TAK APE , JANGAN ORANG !

    BalasPadam
  12. burung pa??

    burung murai

    burung apa?

    BURUNG MURAI KAK CIK

    BalasPadam
  13. BS sure main game je cuti-cuti sekolah ni.....

    pssst..BS dah sunat ke belum??
    kalau belum.. meh sini...

    BalasPadam
  14. makin tembam BS tu ye...hehehee


    kakcik,kain kebaya tu insyaAllah muat sebab dengan acu pun muat..hehhee

    BalasPadam
  15. salam mama
    BS tu sesat jugak ke???
    hahahahahaha

    BalasPadam
  16. Rezeki nak datang tu kakcik..,

    Posing jangan tak posing....BS dapat komisen tak ni....

    BalasPadam
  17. jika kakcik nk tau
    hubby saya peminat burung
    rumah saya jika bg clue kat org
    yg byk sangkar burung
    minat sungguh bela burung..

    kalu balik kg..sampi kat umah
    di kuantan
    dibelek dulu burung itu
    hihi..

    xpelah minat burung
    jka minat mancing..adusss

    BalasPadam
  18. sampai sekarang masih tak keluar lagi ke kakcik?

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum wbt
    Hu alo, kecik bebenor gambor bughungnya pun. Bughung kelicap atau cap ghomah gamaknya. Tapi ghase2nya, kat KL ini bersepah dgn burung layang2 nenggek kat tiang letrik mlm2. Isyy apa nak diheghankan bughung sesat, yg keme ni oghang pun nyemedang sesat meghewang kat KL. BS tu pulak, keme nengaknya, adala harapan jadi `bouncer` kokcik nanti. Sape2 yg biut bebenor tak nak bayor hutang kokcik nanti, sesah je sampei tumpo....

    BalasPadam
  20. apa lagi tangkat la lepas tue letak kat sangkae hehehee

    BalasPadam
  21. Buka tingkap luas2..nanti keluar lah tu...
    tapi..dia masok kot mana lak?
    nanti ada orang lain tegok pulak pasai buka tingkap luas2..hilang rasa sejuk aircond tu..hee

    BalasPadam
  22. KakCik
    Terasa rindu plak dgn suasana pejabat.. rindu suasananya aje, tak lebih tak kurang ;-)

    BalasPadam
  23. Kesian dia... Apa jadi la ni? Dah keluar ke?

    BalasPadam
  24. Salam IE...

    Alhamdulillah sekiranya rezeki yang datang - asalkan bukan bala.. :)

    BalasPadam
  25. Salam Iman...

    Wah! Iman hantar surat apa tu? Surat berantai ke? :)

    BalasPadam
  26. Salam Q...

    memang BS tu selalu kena buli tambah2 dengan Alongnya sebab sama2 tembam! Ramai yang suka cuit pipi dia yang macam pau tu.

    Tak dapat naka pegang pun burung tu - asyik terbang mencari jalan keluar...:)

    Sayang Q jugak.

    BalasPadam
  27. Salam Dato'...

    kalau orang yang sesat, boleh saya tolong tunjukkan jalan - itu pun jika dia sudi menerima tunjuk arah dari saya. :)

    BalasPadam
  28. Salam imanshah...

    burung tu burung murai atau kakcik yang murai? hehehe..:)

    BalasPadam
  29. Salam Pn. Dr...

    kerjanya - bila malam main PS dan tonton TV. Petang2 dia main bola atau kayuh basikal. Memang tak reti duduk diam budak tu...

    Dia dah bersunat masa berusia 2 tahun. :)

    BalasPadam
  30. Salam Acu...

    dah makan je..mana tak tembam!

    Kakcik minat kebaya yang warna biru tu sebenarnya - tapi takut tak muat! :)

    BalasPadam
  31. Salam cheqna...

    gambo dia je selalu sesat dalam blog mama ni.. :)

    BalasPadam
  32. Salam Salmi...

    Alhamdulillah andai dikurniakan rezeki olehNya. :)

    BS tu suka snap gambo dia sendiri...

    BalasPadam
  33. Salam SN...

    ada baca tak pasal rumah kakcik di kampung dah jadi mini zoo untuk burung? Tapi.. kakcik bukan pencinta mahupun pendera unggas/haiwan. :)

    BalasPadam
  34. Salam AM...

    tak tahulah apa nasib burung tu. Sebelum kakcik keluar dari pejabat jam 9 pagi tadi, burung tu masih ada walaupun pintu telah dibuka luas-luas. :)

    BalasPadam
  35. Wa'alaikummussalam Yop Tajnur...

    nak jenuh teman mengejas nak ngambik gambo bughung tu.. Itu je la yang teman dapat gambonya...

    BS tu ada daghoh Tok Sagor gamaknya - nampak je ghope itu. Gaghang juga tu! Jangan le beghani nak ngusik dia... :)

    BalasPadam
  36. Salam LB...

    kakcik pun tak tahu ikut mana burung tu masuk. Tahu2 dah berterbangan atas kepala kakcik. :)

    BalasPadam
  37. Salam CS...

    kata orang 'tempat jatuh lagi dikenang...' Sesekali kenangan itu sama ada pahit atau manis, terlintas juga, kan? :)

    BalasPadam
  38. Salam Angah...

    kakcik nak lepaskan je.. tapi dia tak jumpa jalan keluar pulak! :)

    BalasPadam
  39. Salam Aida...

    memang kasihan. Dalam pejabat tu mana ada kawan-kawan dia.. makanan pun dia tak jumpa. Tadi kakcik kerja di luar - harap2 burung tu dah jumpa jalan keluar. :)

    BalasPadam
  40. camne bird tu leh masuk yek

    kat food court alamanda pun selalu ada bird masuk ^_^

    BalasPadam
  41. bs tu gebu ar.. cubit pipi sikit.

    BalasPadam
  42. salam...org kata kalau burung masuk tu petanda rezeki...tp tak tahulah sejauh mana kebenarannya...
    :)

    BalasPadam
  43. Salam anntaj...

    anntaj masuk ni kira macam rezekilah juga.. terima kasih keran sudi singgah dan tinggal komen. :)

    BalasPadam
  44. Salam Kak Cik,

    Terbang aje takpe kak; jangan terbangkan sisa kumbahan sudah..
    hehe..


    psst: saya dah keje hanya tenet kat rumah tak okey lagi ..huhu..

    BalasPadam
  45. Salam Reen...

    adui.. kalu dia titiskan sisanya atas pakaian - memang haru!

    BalasPadam
  46. salam kakcik.. mase tgh belajo dulu.. satu haghi sekor bughung kecik sesat dalam bilik teman.. teman peghati je..ngn bantuan teman, die dapat juge keluo.. kendian teman tulis satu sajak.. tajuknye "Burung Kecil Itu".. jadi mase bace n3 kakcik, saya ingatkan kakcik akan tulis sajak juge .. ye la.. kan ke kakcik cekap dlm bab pantun, sajak dll.. ghope tak ade..ghalat sikit hihihi..

    BalasPadam
  47. Salam Yop Samad...

    Molanya teman ingat nak berpuisi juga. Tapi disebabkan teman nok ngejo keluo ngighe bijik kopi, ilham tu pun macam segan nak datang. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com