Kawan-kawan kakcik

Rabu, 24 November 2010

Jam 6.00 pagi...




Ayam pun masih malas nak berkokok - aku sudah di dalam kereta menuju ke tempat kerja.  (Tangki air itu terletak di hadapan rumahku).

Nota hati :  hari ini kira biji kopi di luar kawasan, sekiranya ada 'pandangan dan pendapat', akan lewat dibalas... :)


46 ulasan:

  1. Salam Kak Chik,
    wah awalnya dah keluar rumah. jauh ke tempat kerja kak chik dari rumah

    BalasPadam
  2. Salam Aidah...

    dah biasa keluar awal - lagipun kalaulewat, takut jalan sesak. Jalan2 di KL ni bukan boleh dijangka. Kalau tiada apa-apa, dalam 15-20 minit dah sampai ke pejabat. :)

    BalasPadam
  3. salam..
    tn hj al-lavendari menjahit topi,
    kakcik pula mengira biji kopi,
    tapi yang saya pasti,
    itu bukanlah kerja kalian yang hakiki...

    BalasPadam
  4. Salam Sahrom...

    pandainya tuan menyulam pantun
    saya membaca jadi terpegun
    biar apapun pekerjaan kami
    semoga rezeki diberkati Ilahi... :)

    BalasPadam
  5. SALAM,
    AWAL PAGI KE TEMPAT KERJA ? JAUH KE DARI RUMAH ? NASIB BAIK WAKTU SOLAT SUBUH MASUK AWAL !

    BalasPadam
  6. Kul 6 pg td saya dikejutkan oleh mem kici nak nenen hehehe...

    BalasPadam
  7. Salam Dato'...

    dah biasa begitu. Keluar rumah seusai solat subuh. Kalau tidak nanti, jalan sesak.. :)

    BalasPadam
  8. Salam Mimi...

    mem kici nenen badan kan? Senang - tak payah bangun bancuh susu. :)

    BalasPadam
  9. Salam kak cik..
    apa nama taman ni..macam pernah lalu je..dekat cheras ke??

    BalasPadam
  10. awalnya kakcik.. ye lah KL sentiasa hidup lewat sikit dah sesak...

    memang sebaiknya keluar awal pagi mencari rezeki, tapi saya lewat gak pukul 7.15 baru keluar... 5 minit je

    BalasPadam
  11. kul 6am dah kuar rumah kak cik??..pginya...masa tu saya baru berpisat2 bangun..hehe

    BalasPadam
  12. salam kak cik

    ye la kak kita sama gelap dah kuar rumah kan???

    BalasPadam
  13. hati2, langgar lebu yang baru bangun tu

    BalasPadam
  14. aik!!
    macam ada salji pulak kat rumah kakCik!!

    BalasPadam
  15. berapa jauh rumah dan tempat kerja? ingin tahu macamana kerja kira biji kopi?

    BalasPadam
  16. kakcik seroja:

    Wah awalnya ibuku bgn pepagi untuk mencari rezeki syukur

    kihkihkihkihkih

    Demi untuk anak2 nyer juga terutama yang numbur 3 tuh kihkihkih kena bnyk belanje sbb yang numbur 3 tu special cedikit kihkihkih

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum wbt
    Teman pun, lepaih je solat subuh cuih keskolah. Ate teman kighe org yg selalu awei ke skolah le. Tapi kokcik oi, cuti skolah ni memanjang le teman menggeliat ataih kateil. Ate, teman ni mmgle idak sertipeked tingii, cuma teghingin nak tau, ape ke kene mengena biji kopi diluwor kawasan? Ate kokcik nak ngisor dulu ke baru nak ngator bancuh kopi kat pejabat? Skrg kopi pun dah pakei celop! Ceom celam ngangkat uncangnya, tegheban je gula, kighe dah siaple tu...

    BalasPadam
  18. salam kakcik,
    teringat mase anak2 rebina masih disini..kul 6.15 dah terpacak kat bawah rumah tggu bus..huhu!

    BalasPadam
  19. awalnya kak chik g kerja... suasana mesti sungguh aman dan damai kan.. terasa sungguh sihat hirup udara segar .. :)

    BalasPadam
  20. Salam kakcik...

    lepas kira, bijik kopi tu dibuat apa?
    with luv - Q

    BalasPadam
  21. Baguslah dapat hirup udara segar, badan pun sihat dan yang penting nampak muda...

    Pak Nidus kerja tukang kayu jer...

    BalasPadam
  22. awalnya akak kuar keje...

    tapi kalau keluar awal mmg tak jem kan? lebih relaxed, kurang tensen. hm..nak try gak lah!

    BalasPadam
  23. salam Kak Cik

    cuti sekolah pun kene kluar awal juga? Tapi kalau tak cuti sekolah, macam ni juga saya keluar bekerja.
    Tak kira kopi, kira kete lalu..hehe

    BalasPadam
  24. Salam Ros...

    betul.. kat Cheras. Taman Kencana namanya. :)

    BalasPadam
  25. Salam ibuintan...

    sampai awal ke pejabat bukan beerti buat kerja awal, kan? Hehehe (kakcik mengata diri sendiri) :)

    BalasPadam
  26. Salam SN...

    kakcik dah biasa bangun awal.. kadang2 seawal 4.00 pagi kakci dah bangun. :)

    BalasPadam
  27. Salam Angah...

    kakcik ni dahlah kulit gelap, keluar waktu gelap... hehehe.. :)

    BalasPadam
  28. Salam SR...

    terima kasih...kerja kakcik dah selamat! :)

    BalasPadam
  29. Salam Imanshah...

    lembu pun belum bangun! :)

    BalasPadam
  30. Salam Pn Dr...

    kebetulan waktu tu En Suami pancutkan air ke cermin kereta! hehehe.. :)

    BalasPadam
  31. Salam Nursalamah...

    letak biji kopi dalam dulan g, kemudian kira satu2 masuk dalam peket! hehehe (baca boleh percaya jangan!) :)

    BalasPadam
  32. Salam rossa alina...

    terima kasih tinggalkan komen. Kakcik memang selalu bangun awal sebab selalunya masaka makanan untuk ditinggalkan kepada anak2... :)

    BalasPadam
  33. Bancik ni memang nak kena ni... dahlah buat salah besar! :(

    BalasPadam
  34. Wa'alaikummussalam Yop Tajnur...

    biji kopi kat opeh teman dah abih.. jadi teman pegile kighe biji kopi kat luoi kawasan.. hehehe.. Sedaple mike melengko atah katei cuti2 ni, yak? :)

    BalasPadam
  35. Salam MDT...

    masa kakcik pergi kerja, anak2 masih tidur.. tambah pulak cuti sekolah ni. :)

    BalasPadam
  36. Salam Aanas...

    memang suasana awal pagi sangat tenang. Tapi, takut juga kalau2 ada pemandu gila yang memandu sesuka hati dan menyusahkan orang lain!

    BalasPadam
  37. Salam Q...

    lepas kira, biji kopi tu masuk dalam peket dan timbang sesedap rasa untuk dijual! :)

    luv you too Q...

    BalasPadam
  38. Salam PakNidus...

    udara segar tu betul (kadang2 kat KL ni tak sxegar mana udaranya).. tapi nampak muda tu taklah.. tambah pulak kakcik tak suka guna mekap... hehehe... :)

    BalasPadam
  39. Salam gB...

    cubalah keluar awal - memang akan rasa tenang kerana tak perlu nak berebut2 atas jalan. :)

    BalasPadam
  40. Salam Misz Sephia...

    dah biasa - walaupun cuti sekolah, tetap juga keluar awal... boleh rileks... :)

    BalasPadam
  41. Aduh.... awalnya keluar dari rumah...
    Teringat masa vic kerja kat KL dulu tunggu komuter pun sampai ditimpa embun....

    Zaman2 baru nak belajar hidup... kerja jauh, kena kejar komuter dan bas pun sanggup..

    BalasPadam
  42. Salam Vic...

    masa baru2 kerja dulu lagi awal kakcik keluar dari rumah. Duduk di Sg Way, kerja di Jalan Duta - sesubuh hari menyusur jalan di belakang Pasar Borong (skrg Central Market) ke Klang Bus Stand...

    BalasPadam
  43. *ketawa baca ayat 'bodek' bang cik tu...*

    BalasPadam
  44. Pn. Dr...

    orang kalau dah buat salah - bodeknya memang lebih! ;-)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com