Kawan-kawan kakcik

Khamis, 15 Disember 2016

Jalan-jalan, makan-makan...

Tarikh : 9/12/2016
Tempat :  Kuala Selangor

Orang biasa makan nasi dari pelbagai jenis beras...
jadi, ada sahajalah rungutannya kalau nasi itu itu tak kena
dengan citarasanya.  Nasi keras, katanya...

Roti canai (Melayu yang buat).  Sedap.
Lembut dan garing. Alhamdulillah.

Penutup hidangan bersaiz kecil dijadikan hiasan lampu.
Kreatif.  Bukan hanya satu ini yang tergantung.  Ada banyak tau...

Tarikh : 11/12/2016
Tempat : Teluk Intan

Mee Rebus dan Rojak
Di lidah dan tekakku mee rebusnya tidak menepati piawaian rasa
(rojak En Suami yang makan dan aku tak tahu rasanya)

Sedaplah tu gamaknya...

Cendol ini pun En Suami kata sedap.  Aku minta sirap,
tapi dapat cincau yang pelik rasanya...

Selera kita tak sama, sedap bagi kita mungkin lain pula di tekak orang.  Jadi dalam bab 'memberitahu' rasa makanan, aku akan sejujurnya mengatakan mengikut apa yang aku sendiri rasa...


8 ulasan:

  1. Dah lama tak jengok Kakcik Seroja.. Chik Na pun ke kUala Selangor pada 13 Dec..kebetulan anak ada temuduga di MRSM Kual selangor, tak sempat nak menjelajah makan-makan sebab kami mengejar masa nak ke MRSM... on th way balik, ingat nak singgah beli ikan tapi dah terlambat pula..

    BalasPadam
  2. Betul tu KC.... selera orang lain lain, yang penting sedap di tekak kita sudah! hihi... Spesis cenggini mmg tak boleh berniaga ni KC hihi....Habis kat tekak kita je kang...

    BalasPadam
  3. Teh tarik nampak sedap. Betul tekak masing2 tak sama...

    BalasPadam
  4. lain org lain selera dan tekaknya...ada yg rasa sedap smpi viral tp bla sendiri rs, mcm biasa je... ada tu nmpk biasa je tp bla mkn smpi teringat2

    BalasPadam
  5. Salam kakcik
    Nampak macam sedap lah semua hidangan tu
    Tapi tu lah rasa nya ditekak masing2 lah kan
    Tapi bg kaknoor sedap ke tk sedap rezeki kita lah tu kan
    Kalau sedap alhmdulillah, tpi kalau tk sedap mungkin Allah nk bg kita rasa jugak ug sebalik nya

    BalasPadam
  6. assalamualaikum kakcik...sedapnya tengok semuanya lebih2 lg cendol tu...:)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.