Kawan-kawan kakcik

Isnin, 14 Mac 2016

Old Malaya Kopitiam lagi...

...ini kalau 'wakil rakyat' tengok orang bawahan masih mampu makan di kopitiam, mahu dijadikannya bukti bahawa rakyat tidak terbeban dengan GST!

Sedangkan orang pergi umrah pun dipertikaikan apatah lagi orang pergi makan-makan...
Teh Halia untukku...
Beriani Kambing
Lamb Chop
Fish n Chips
Nasi Goreng dengan Ikan Celup Tepung
Brownies dengan Aiskrim Vanilla
Club Sandwich

15 ulasan:

  1. nasibla kita ni jadi rakyat nak buat macam mana kan Kak Cik =(

    BalasPadam
  2. kakchik bila nak makan lantaklah GST ke apa. kadang2 jemu dengan masakan sendiri. kakcik itu kan...itu kan..Brownies dengan Aiskrim Vanilla itu kan sangat-sangat menggoda jiwa remaja saya. hahaha

    BalasPadam
  3. Owh lamb chop..berbintang bintang mata...hihi...

    BalasPadam
  4. cuti2 sekolah ni kalau la en husb pun cuti, dah lama sume restoran kena erbu, pantang nampak makanan ni,... sedaapppnnyya...

    BalasPadam
  5. lamb chop tu kalau nampak dek laki saya, mahu dia jaak saya makan petang ni jugak...haha...
    dia tu hantu kambing..

    BalasPadam
  6. saya paling suka brownies dan aiskirm tu kak....heheee....

    BalasPadam
  7. Kopitiam ni ada macam2 rupanya.. makchaq ingat jual roti kaya, nasik lemak, meehoon je...


    BalasPadam
  8. 1st time saya minum di tempay tang bernama kopitiam adalah di KL masa umur hujung 40an. masa tu ikut demo di Sogo.

    Rasa janggal juga, mungkin sebab persepsi terhadap nama KOPITIAM itu mungkin sedikit mencurigakan...

    BalasPadam
  9. betul tu kakcik... semua nampak slh kalu rakyat bt kan... mkn2 pun di kata itu pi umrah ke melancong di kata ini... depa tak tau betapa kita berusaha ke tahap tertinggi nk dpt rasa semua tuh... depa tau nk ngikis je...

    dlm banyak2 menu tuh... paling menggoda fish n chip... aduh la kakcik oi

    BalasPadam
  10. Kita nak pergi umrah atau melancong tu hak kita (bukan sebab rakyat negara kita ni senang), yelah.. kita dah berusaha untuk menyimpan duit, dah tentu nakkan hasilnya.. reward pada diri yang telah bekerja keras.

    BalasPadam
  11. Aik? Malaya Kopitiam pon ada ka? Saya dah totally lost dengan pelbagai kedai kopi yang muncul. Setiap kali saya pergi saya suka tengok interior decornya...apakah berlainan dengan kopitiam lain ataukah stereotype...

    BalasPadam
  12. menteri kata rakyat boleh hidup dengan mewah walaupun ada gst hahahaaa

    BalasPadam
  13. brownis ngan eskrim tu paling menyentap jiwa ..

    BalasPadam
  14. Tulah KC....nampaknya kita kena tunjuk lauk masak sendiri kat rumahlah. Baru betul hihi...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.