Kawan-kawan kakcik

Isnin, 22 Februari 2016

Berminat dengan anak pokok tin?...

Walaupun 'anak' tapi sudah mengeluarkan buah...
...yang ini rasanya sudah ditempah dan sedang menanti pemiliknya...

Sebenarnya ada buah yang sudah cukup tua, tapi belum sempat aku ambil gambar, sudah selamat masuk ke mulut, tekak dan perut En Suami...:)

Jika ada yang berminat, mungkin boleh bertanya kepada Puan Yati di akaun instagram beliau atau di facebook.

13 ulasan:

  1. ssh katenye nak hidup dan menjaga nye ..... tapi mmg minat .... tp harganye pun mahal katenye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nampak macam taklah susah sangat menjaganya, tapi tak pastilah pula kakcik...

      Padam
  2. Hari itu kami pergi ke Expo Fama ada jual tau kakcik
    Keciiiik lagi pokoknya dlm dua jengkal kita - nak tahu berapa harga? RM120/-
    Kalau besar macam ini siap ada buah lagi mahu beribu rasanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak begitu mahal sebenarnya. Kalau ikut kata menantu kakcik, anak pokok tin ini berharga lebihkurang RM75.00 sahaja (mungkin yang belum berbuah kot)...

      Padam
  3. bestnya kakcik... adik dana kt kg msti suke kalu dpt nih.... almaklum dia mmg suke menanm... insyallah kalau kakaknya ada duit lebih boleh la belikan sepokok kt dia

    BalasPadam
  4. Teringin nak tanam tapi rumah atas awan...

    BalasPadam
  5. klau dah besar gitu, mesti mahal...hari tu tgok kt maha pokok baru tunas, dekat seratus harganya.

    BalasPadam
  6. Jarang boleh jumpa anak pokok buah tin ni kak...

    BalasPadam
  7. Pokok tin mudah hidup, cepat besar dan rajin berbudi pada penanamnya. Mak Long ada dua pokok dan alhamdulillah sedap dan manis buahnya. Pokok yang dewasa besar seperti pokok rambutan atau jambu batu. Musim sejuk habis botak daunnya, ni baru nak berpucuk semula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahal juga ya harganya di Malaysia. Tapi berbaloi dengan harga itu rasanyalah.

      Padam
  8. Saya memang tak reti menanamlah, Kakcik. Kalau beri kat saya, confirmed tak tumbuh segarlah jadinya!

    BalasPadam
  9. Bab bab menanam ni saya kurang sikit KC. Tak perlah kita bagi pada yg pakar jerlah hihi

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.