Kawan-kawan kakcik

Rabu, 6 Januari 2016

Anak tetap anak, ibu tetap ibu...

Kadangkala anak rasa dia bijak
cakap ibu dia anggap angin lalu
sebenarnya dia tak nampak apa yang ibu nampak
maka nasihat ibu dia buat tak tahu


Namun ibu tetap ibu
biar hatinya carik seribu
doa buat anak tetap didahulu
tetap senyum walau wajah dipalit malu...


Eh...jom tengok gambar-gambar ini.  Mirip siapakah dia (gambar-gambar kitar semula dari siaran facebookku)...

Mirip ayah, kan?
Mak takde kerja, anak lelaki disarungkan tudung.
Masa ni dia belum baligh pun lagi... :)

Mirip mak juga, kan?

Hehehe...sebenarnya ramai yang kata mak dan ayahnya
sangat seiras (iya, ke?).  Jadi tentulah anak-anak
mewarisi wajah mak ayah, kan?

22 ulasan:

  1. mmg pn kak..akk n husband muka sm je.hehe...mmg panjang jodohnya ni ekeke

    BalasPadam
  2. untung dapat suami yang peramah. tak macam ibu_suri... dapat suami yang tak banyak cakap, cuma banyak tulis...haha...

    BalasPadam
  3. Betul tu kakcik..ibu tetap ibu...insan yg paling mulia dihati anak2..pandai aka main match2 tu..mmg seiras sgt :)

    BalasPadam
  4. Walau hati dihiris bagai sembilu,dia tetap mengaku...itu anakku..Ewah dah macam drama swasta.Tapi itulah yg banyak berlaku.

    BalasPadam
  5. Gambar kakcik & abg bob tu sangat sweet..tahap diabetes punya manis...hahahhaa...

    BalasPadam
  6. Adoi yang pakai tudung tu lucu. Perlahan2 masa berlalu nanti dapatla lagi anak menantu perempuan.

    BalasPadam
  7. suke gambar last tuh... sgt suweet lah... suke tgk

    pastu gambar si sepet bila dh besar tuh mmg sgt iras kakcik... tp mmg muka nya iras kedua2nya... mak bapaknya jgk yg mmg seiras

    BalasPadam
  8. betul iras mak dah ayahnye ..sbb kacik ngan abg cik sama rupanya ....

    BalasPadam
  9. memang seiras...orang kata bila suami isteri seiras, jodohnya berpanjangan...

    BalasPadam
  10. Rasanya anak anak KC ni komninasi 2 wajah....Wajah KC dan wajah abah dia...Tak lari jauh....Suka tengok gambo last tuuuuu

    BalasPadam
  11. Anak2 saya kebanyakannya mewarisi iras muka ibunya. Tapi bagi saya iras wajah tak penting, yg penting mereka tak mewarisi keburukan saya dan isteri dan cuma ambil sedikit kebaikan pekerti kami, jika ada...

    BalasPadam
  12. kakcik n hubby wajah seiras..jadi wajah anak tak banyak bezanya..mirip kedua-duanya..

    BalasPadam
  13. betul la kak... kak cik and hubby seiras... Mcm abang dab adik jer... tu yg anak2 pun susah nak beza ikut muka kak cik atau hubby...

    BalasPadam
  14. Kakcik
    Dari mula saya jumpa kakcik dan anak bongsu tu... Mmg dia mirip kakcik...

    BalasPadam
  15. assalamualaikum...jalan2 cari kawan ...yaya dah follow sini....follow back yek...
    mohon kunjungi dan tinggalkan komen di sini
    http://www.yayacendana.com/2016/01/pergi-seminar-di-agrofarmstay-durian.html

    tq ^_^

    BalasPadam
  16. Itulah kakcik muka kakcik dgn abang memang seiras sebab itu anak-anak mestilah lebih kurang. Bergambarn dgn kakcik macam muka kacik, dgn ayahnya muka ayahnya

    BalasPadam
  17. Kakcik dengan suami memang seiras. Anak-anak pulak kalau tak ikut wajah emak atau ayah, nak ikut wajah siapa lagi. Hehehe... Senyum lebar Kakcik kalau bergambar dengan suami. Suka betul saya menatapnya. Eh, terkeluar tajuk mengomen ni rasanya!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.