Kawan-kawan kakcik

Isnin, 14 Disember 2015

Singgah di Bro Char Kuey Teow, Lampuneon Cafe Tanjung Malim...

Sejak tahu blogger Bro Framestone berniaga char kuey teow, memang aku berangan-angan hendak singgah menikmati CKT beliau.  Berdoa dan berharap bahawa suatu hari nanti aku akan dapat pergi. Jadi, kebetulan balik dari Tambun sudah lewat petang, aku suarakan hajat kepada suami untuk singgah di Tanjung Malim (Bro berniaga antara jam 5.00 petang hingga 11.00 malam sahaja). Mulanya suami malas hendak singgah, tapi dengan sokongan anak menantu yang mahu singgah, pastinya suara ramai yang menang, kan?

Akhirnya dapatlah kami singgah ke Lampuneon Cafe (selepas beberapa kali suami menelefon Bro untuk mendapatkan lokasi)...

Muka dah berminyak sebab 'berjalan' seharian...

Makan panas-panas dalam cuaca hujan turun mencurah adalah sangat menggembirakan tekak dan perut...

Aku pun tak tahu nama minuman ini (anak yang pesan)...

Sedap.  Tapi kalau perut sedang lapar, sepinggan mungkin tak cukup.
3 ekor udang yang besar dan segar sangat memuaskan hati.
Sepinggan begini berharga RM5.00 sahaja.

Bro tak punya pembantu.  Dia yang masak, dia yang hantar...

Gambar dari Instagram Bro Framestone

Semoga terus maju jaya dan menjadi usahawan yang berjaya, Bro.


19 ulasan:

  1. alahaiiii nanti 1 hari nanti nak singgah jugak lah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak ajak mak sekali pun boleh juga...hehehe :)

      Padam
  2. Gila hensem, mamat yang pakai apron tue.

    Terima kasih Kak Cik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iyalah kan? Suami dan bapa siapalah tu? :)

      Padam
  3. sdp nampaknya CKT kakcik tuh... udang pun beso gabak

    BalasPadam
  4. adih kakcik char kue teow mmg fav ni nmpk sdp sngt tuuuu

    BalasPadam
  5. all the best buat Bro, kak cik ana ni lalu lalang je Tg Malim bila balaik Teluk Intan, singgah nya tak juga, belum ada rezeki lah tu kan :) bila nak jumpa Kak cik lak ye hihi ,peminat ni dari dulu lagiii :)

    BalasPadam
  6. Hotels.com
    http://www.hotels.com/hotel-rewards-pillar/hotelscomrewards.html
    Collect 10 nights, get 1 free*

    Collect nights after your stay

    NEWUnlock Secret Prices

    These are even lower prices that aren’t available to everyone

    *You just pay taxes and fees

    BalasPadam
  7. Kakchik CKT ni memanag fav ni lagi2 makan dengan cili jeruk.

    BalasPadam
  8. Kalau tengah lapar semuanya sedap kan Kakcik? Sebab itu kot Nabi minta kita makan bila lapar dan berenti sebelum kenyang...

    BalasPadam
  9. Hujan2 ni apa yg terhidang paati licin..

    BalasPadam
  10. Mmg nampak sedap kue teow tu KC....
    Sporting sungguh cik abe, sanggup cari kedai Bro..so berapa pinggan KC makan hihi.... Kalau saya pun mesti tak cukup jugak tu hihi

    BalasPadam
  11. alaaa nak singgah jugak.. ramai da pegi ni.. tapi kalo lalu area Tg Malim mesti sama ada terlalu lewat malam atau awal pagi =(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.