Kawan-kawan kakcik

Selasa, 20 Januari 2015

Derita mereka bukan medan untuk kita menjadi popular...

Alangkah malang/sedih sekiranya kisah ini adalah
benar-benar terjadi.  Tapi ia bukanlah satu kisah yang
mustahil.  Ada kawan bercerita tentang sekelompok
pelajar universiti yang dihalaunya pulang kerana datang
dan kemudian berkata 'kami tak tahan kena lumpur,
habis gatal-gatal badan kami ini'.  Jadi apa tujuan
sebenar kamu datang?  Semata-mata untuk bergambar
dan kemudian tunjukkan kepada dunia tentang
betapa 'prihatinnya' kamu?

17 ulasan:

  1. Tetiba kakak teringat baginda Sultan Kelantan yg tidak disedari rakyat baginda pergi memandu sendiri melihat kawasan banjir. Susah nak jumpa yg begini kakcik..

    BalasPadam
  2. macam macam cerita kan kak cik..sepatut nya bersimpati lah dengan mangsa

    BalasPadam
  3. Memang ada yg menanti kamera baru tunjuk muka...
    Nak glamer yg lebihnya.
    Tgk Sultan Kelantan... Masuk selut dalam diam...

    BalasPadam
  4. sedih kan amik kesempatan.dan berlagaknya pelajar2 tu ckp mcm tu.nanti skali umah dorg yg kena baru thu langit tinggi rendah

    BalasPadam
  5. Hurm.. Ada jugak perangai hodoh camni rupanya. Sekadar nk nama

    BalasPadam
  6. Sepatutnya bila dah turun sana lebih muhasabah diri tengok dengan mata sendiri apa yang terjadi. Tetapi belum menginsafkan lagi

    BalasPadam
  7. Saya berhadapan dengan koporat yang keparat begini setiap masa kak.... Dan itu realitinya politik di Malaysia.

    BalasPadam
  8. perangai manusia ni macam2, ada yg baik dan ada yg sebaliknya..

    BalasPadam
  9. sedih melihat anak bangsa sebegini...

    BalasPadam
  10. Pelik tengok sikap manusia ni. Musibah macam ni pun nak ambil peluang. Yalah, rambut sama hitam tapi hati lain-lainkan, Kakcik!

    BalasPadam
  11. zip je mulut kita ni kak chik,.... depa masih dengar cara depa payah rasa dia je yang betul ni... politik sana sini...

    BalasPadam
  12. kt mana2 di muka bumi nih mmg ada org yg gitu kakcik.... kt opis dana nh pun ada pegawai2 yg pangai gini...
    tp bukan semua lah org korporat yg perangai gini kan, ada je yg ikhlas jujur tp mungkin tak ramai n takmo di heboh2kn

    BalasPadam
  13. hurm..mmg byk pun org yg pesen itu....

    BalasPadam
  14. ramai juga yg sedemikian kakcik, mesti nak bergambar dan upload.. Waallahu A'lam.. :(

    BalasPadam
  15. Namanya pun manusia KC....tak mustahil berlaku. Ada yg cuma mencari nama . Tp sekurang kurangnya depa dah sampai ke tempat tu . Apa pun tak banyak sikit depa dah membantu

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com