Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 28 November 2014

Makanlah, minumlah, tapi berpada-padalah...


...tiba-tiba terngiang-ngiang bait-bait lagu dendangan Fauziah Ahmad Daud...

...dan di sini kita masih juga berpesta
minuman serta makanan terbuang dan melimpah
dan di sini kita lupa ada yang kelaparan
juga kadangkala lupakan Tuhan...



11 ulasan:

  1. Siapa yg mahu dipersalahkan ni agak-agaknya ye Kakcik.
    Takutnya jika murka Allah datang..

    BalasPadam
  2. ketika mereka berpesta makanan..adakah mereka ingat pada golongan bawahan yg usahkan nak makan 5 kali sehari...tp utk sesuap makanan pun tak mampu

    BalasPadam
  3. makan memang boleh makan.... cuma ketika makan ingat2 lah jangan sampai membazir..
    Mama Niza

    BalasPadam
  4. huhu..tu la kan kak..
    kita ni terlalu bermewah makan minum smpai membazir...
    sedangkan ramai lagi insan y menahan lapar & dahaga...

    BalasPadam
  5. makan ikut napsu...tak fikir orang yang tak bernasib baik.. :-(

    BalasPadam
  6. As-salam kakcik..

    lagu tu antara lagu kegemaran saya.. setiap kali makanan berlebih tentu sekali akan teringat lagu tu.. ianya jadi peringatan yg baik..

    BalasPadam
  7. rasanya setiap kali perhimpunan macam tu kan kakcik.

    BalasPadam
  8. Malaysia memang mewah makanan....dalam apa majlis sekali pon

    BalasPadam
  9. Bila masa makan, memang sentiasa berlebih-lebihan. Lepas tu baru bercakap tentang nasib insan-insan malang pulak ^_^

    BalasPadam
  10. takpe kak, lepas ni boleh naik lagi harga minyak...kata la kerajaan tak mampu nak tanggung subsidi lagi :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.