Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 20 September 2014

Bila hujan...

...perniagaan tetap berjalan
namun mungkin agak kurang sambutan
masih ramai yang lebih senang bermalas-malasan
apatah lagi di hari kelepasan

Hanya sedikit ujian dari Tuhan
jangan kita keluh-kesahkan
telah banyak diberi keuntungan
hingga kadangkala lupa untuk menyatakan kesyukuran

Setiap kejadian pasti ada hikmahnya
cuma kita tak sedar bila tidak terbentang di hadapan mata
yang kita suka hanya yang indah sahaja
kita lupa rezeki tersembunyi yang perlu kita berusaha...

11 ulasan:

  1. Di Shah alam pun hujan.. tapi masih lagi menyidai pakaian Di bwh garaj.. kedai masa hujan memang kurang org.. skjp lagi bila dah teduh ramailah yg dtg tu.. bersyukur dgn rezeki yg Allah berikan..

    BalasPadam
  2. nanti hujan berenti ramai yang dataaang.. tapi time hujan kan selalunya kelaparan cepat hihi.. :D

    mailaah jalan jalan sini :D
    Siti Yang Menaip

    BalasPadam
  3. Nanti mesti ramai yang datang kakcik..KL hujan ke sekarang?

    BalasPadam
  4. Rezeki lambat sikit dtg....kne sabo..heee..sy td pun kul 10 baru keluar beli sarapan..mmg byk gerai yg masih belum habis jualan tak mcm selalu..

    BalasPadam
  5. salam singgah. sabar, kak. inshaAllah rezeki itu pasti ada :)

    BalasPadam
  6. Dengan hujan turunnya rahmat daripada Allah SWT.

    BalasPadam
  7. sangat mendalam maksud yg tersirat dan tersurat.

    BalasPadam
  8. Salam perkenalan.
    Kedua2nya rahmat dari Alllah swt.
    Kat Selangor kalau lama tak hujan takut tak ada air.

    BalasPadam
  9. rezeki kita dalam genggaman Allah swt.. kalau bukan rezeki kita, dah nak suap makanan ke mulut pun boleh tu tumpah..

    BalasPadam
  10. Hujan rahmat buat kita semua tp tidak kepada para peniaga khususnya yg jual makanan...kan? Semalam hujan sepanjang hari di Seremban...x kemana pun SA

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com