Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 30 Ogos 2014

Selamat tinggal dunia seorang penjawat awam...

29/8/2014 -  hari selepas hari ulangtahun kelahiranku, aku meninggalkan dunia pekerjaan di pejabat. Secara rasminya, tarikh persaraanku berkuatkuasa pada 1/9/2014. Selepas ini, aku tidak lagi terikat dengan perakam waktu, dengan peraturan ini dan itu.  Sekarang bolehlah aku menitikberatkan peraturan-peraturan yang ditetapkan oleh Allah SWT dan RasulNya yang selama ini aku abaikan.  Semoga kehidupanku selepas ini lebih teratur dan lebih dirahmatiNya...

Bercerita tentang duit - selama bekerja pun aku tidak punya simpanan.  Mudah-mudahan duit tidak akan menjadi masalah yang membebankan hingga membawa kepada hilang pertimbangan.  Selagi kita yakin kepada Dia Yang Maha Berkuasa dan tidak malas untuk berusaha, dengan izinNya, rezeki itu ada di mana-mana...








17 ulasan:

  1. selamat bersara kak cik. muga menikmati hari2 selepas ini dengan memberikan lebih kebaikan buat kak cik.

    BalasPadam
  2. Lepas ni boleh selalu main dengan cucu

    BalasPadam
  3. semoga selepas ni kakcik akan santai dan selamat beribadat, jangan lupa kongsi kat blog aktiviti kakcik lepas pencen ni ya

    BalasPadam
  4. semuga kakcik sehat sejahtera dan berbahgia dengan dapat berada sepenuh masa di rumah.
    walau sering singgah membaca catatan kakcik, tidak menyapa. mujur pak ngah menyeru nama saya.
    rindu pada kak Q juga.

    BalasPadam
  5. InsyaAllah, semoga esuk jauh lebih baik dari hari ini...

    BalasPadam
  6. time to relax lah ye kak.. jaga cucu he.heee..

    BalasPadam
  7. bahagia kakcik...no punchcard. ...no dateline
    hanya ada punchcard Allah

    BalasPadam
  8. Rezeki di tanganNya..InsyaAllah..
    :)
    Selamat bersara my lovely sis,kakChik:)

    BalasPadam
  9. Selepas tamat pengajian PhD, saya teringin sangat nak pencen, Tapi ada ke org pencen sebelum umur 40 tahun?

    BalasPadam
  10. Selamat bersara Kakcik. Semoga dapat menikmati sisa-sisa kehidupan kurniaan Allah sebaiknya....

    BalasPadam
  11. lagi seronok bila dah bersara ni kak cik kan

    BalasPadam
  12. jp wp kL pun ada cabaran bertugas

    lagikan glc n others :-(

    semoga gomen SEMAKIN bagus

    mudah2an, amin :D

    BalasPadam
  13. Owhh..bersara dari JPWPKL...familiar betul CM dengan tempat ni..hehhe..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.