Kawan-kawan kakcik

Khamis, 22 Mei 2014

Kalau kerja hakiki pun tidak dibuat seikhlas hati...

...bagaimana agaknya kita hendak berharap agar rezeki yang didapati itu diberkati dan dirahmati?

Orang minta tolong - kita tunjuk muka sombong.

Orang datang dengan senyum - kita balas dengan mulut muncung.

Orang datang penuh harap - kita pandang bagai dia sikucing kurap.

Orang suarakan ketidakpuasan hati - kita kata 'ada aku peduli'.

Kita lupa satu perkara - Allah makbulkan doa orang yang teraniaya.

Pesanan untuk diri sendiri yang selalu lupa...

16 ulasan:

  1. mudahan saya tidak tergolong dalam kategori org2 sedemikian,..

    BalasPadam
  2. salam kak cik

    semuanye bermula dengan 'hati'. kalau boleh pagi² tu sebelum gi kerja positifkan diri..kalau ada aura negatif tuh ..jauhkan,

    BalasPadam
  3. Saya paling tak suka bila orang kata, aku je sibuk dok tolong depa, aku susah sape nak tolong?

    Dia lupa Dia boleh tolong!

    BalasPadam
  4. org buat tak pe, jgn kita buat
    tapi sebagai manusia, kadang2 bila emo, terbuat gak
    semoga sentiasa ingat dan tak lupa

    BalasPadam
  5. jangan kita buat kat orang sudah kan.. orang buat kat kita,,, anggaplah sebagai satu ujian

    BalasPadam
  6. yeah...pesanan utk diri sendiri jugak

    BalasPadam
  7. Moga mereka yang bersikap sedemikian berubah ke arah yang lebih baik. Moga saya tidak seperti itu hendakNYA.

    BalasPadam
  8. haah doa orang teraniaya tu insha Allah makbul

    BalasPadam
  9. buat orang sekeliling benci je..kan?/

    BalasPadam
  10. Buat mereka yg pandang Kerja Itu Ibadah, Insya Allah...akan sentiasa beringat

    BalasPadam
  11. Kalau dah tak sudi kerja dengan ikhlas, minta pencen awal saja. Kerja kena ikhlas, nanti susah nak jawab di dunia satu lagi...

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum,
    Semoga kita mendapat rezeki yang berkat

    BalasPadam
  13. kerja itu satu ibadah..untuk mencari rezeki yang berkat..
    terimakasih mengingatkan..semoga akak tidak termasuk dlm golongan tersebut..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.