Kawan-kawan kakcik

Selasa, 1 April 2014

Sejuk hati melihat empat beradik ini...


Mohamad Hafas bin Ali : mendapat ppendidikan Ijazah Sarjana Muda Universiti Al Azhar, Usuluddin (Tafsir dan Ulum Al Quran).  Mewakili negara dalam Tilawah Quran peringkmendapatrabangsa ke 20 di Tehran (2003).  Juara tilawah Quran peringkat negeri Terengganu pada tahun 2002, 2003, 2007, 2008 dan 2009.  Naib Johan Tilawah Quran Kebangsaan tahun 2002 serta naib juara Akademi Quran (AQ) 2007.

Ahmad Tarmizi bin Ali  :  Ijazah Sarjana Muda Qiraat dan Diploma Tahfiz Quran dan Qiraat. Johan AQ4 dan Johan Hafazan Al Quran Peringkat Kebangsaan 2010.  Mewakili Malaysia untuk acara hafazan dan tilawah di Morocco 2011.

Mohamad Muslim bin Ali  : Ijazah Sarjana Muda Qiraat dan Diploma Tahfiz Quran.  Tempat ke 3 AQ2 dan Johan Tilawah Al Quran peringkat Kebangsaan Sekolah2.

Yahya bin Ali : mendapat pendidikan di Institut Pengajian Islam Terengganu.  Tempat ke 3 AQ.  Naib Johan Tilawah Al Quran Daerah Kemaman 2010.



Sumber :  CD Terbitan Inteam Records Sdn Bhd 2011

16 ulasan:

  1. sejuk perut ibu mengandung kan mereka... msti sedap bacaan mereka bertarannum n berqiraat

    BalasPadam
  2. sejuk perut ibu yang mengandungkan mereka.

    BalasPadam
  3. didikan orang tua..bertuah betul...sejuk perut ibu mengandung

    BalasPadam
  4. bangga dan beruntungnya ibubapa mereka..

    BalasPadam
  5. As-salam kakcik..

    Alhamdulillah.. bagusnya mereka..

    BalasPadam
  6. Pasti ibu-bapanya puas mendidik kalau begini hasilnya..

    BalasPadam
  7. SUbhanallah ibu bapa tentu bangga dengan 4 orang anak muda ni, semoga anak-anak cucu kita nanti mengikut jejak mereka2 ni Kakcik kan

    BalasPadam
  8. semuanya menjadi..Alhamdulillah..memang patut dibangga kan..

    BalasPadam
  9. Saya rasa mereka ada abang bernama Syukri Ali yg memasuki AQ musim pertama..suaranya dan bacaan beliau juga sedp didengar..beliau turut seta dalam program 'tadarrus' ASTRO pd bulan puasa..sekarang salah seorang imam di masjid putra jaya kalau tidak silap..sila betulkan jika fakta saya ini salah.

    BalasPadam
  10. Allahuakbar...tak terkata dah kak..

    BalasPadam
  11. 5 sekawan dalam http://www.youtube.com/watch?v=qqZx40HDXI4 pun cool gak

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com