Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 14 Februari 2014

Doktor terkejut bila aku minta cuti sakit dua hari...

Aku baru saja menjalani pembedahan di tapak tangan.  Aku jadi orang kurang upaya buat sementara kerana tangan kananku menjadi kebas dan sukar untuk melakukan apa-apa kerja.  Sampai nak menaip dan mengenakan pin pada tudung pun tidak berupaya.

Selepas pembedahan,  aku beritahu doktor yang aku hanya hendak cuti sakit selama dua hari sahaja.   Maknanya, termasuk Sabtu dan Ahad aku boleh bercuti selama empat hari.

Nyata doktor terkejut.   Katanya, biasanya orang yang menjalani pembedahan begini akan bercuti sekurang-kurangnya sebulan.

Hmmmm...tengoklah macam mana.  Luka di tangan nampak berbalut, luka di hati siapa yang tahu,  kan?

22 ulasan:

  1. Berseleranya makan. Makan makanan orang sakit eh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia nemang suka makan makanan hospital :)

      Padam
  2. kena byk berehat, barulah luka cepat sembuh.

    BalasPadam
  3. Moga kakcik cepat sembuh hendakNYA..
    Berselera nampaknya abg kakcik.. hehehe..

    BalasPadam
  4. Ambillah mc lama sikit kak...semoga cepat sembuh

    BalasPadam
  5. semoga cepat sembuh kakcik ya sian nyee lama2 pun ok cuti je ok heee

    BalasPadam
  6. rehat la seminggu ke kakcik...sian kat tangan tu

    BalasPadam
  7. Komited sungguh orangnya. Mesti cun. Ekk..
    Cepat sembuh kakcik

    BalasPadam
  8. surgery untuk carpal tunnel ke kakcik?
    get well soon...mmg kena cuti rehat lama...tangan la..kaki bole jalan...:)

    BalasPadam
  9. Semoga cepat sembuh kakcik.
    Makanan dimkn, kakcik mkn apa?

    BalasPadam
  10. Takpe kalau nak mc sekejap jea..tapii tangan tu rehatkan..
    Betul punya selera abg kita sorang tu Kakcik!!

    BalasPadam
  11. Kenapa ada kisah luka di hati? Patutnya happy happy. Rasa kebas di tangan tu saya dah tengok ramai yg kena dan memang kena bedah. Ini kesan buat kerja bertahun2 seperti menaip memasak menjahit...

    BalasPadam
  12. Salam kakcik...semuga kakcik cepat smbuh seperti sediakala....insyaallah...akan kembali ceria seperti mentari fajr...amiin

    BalasPadam
  13. At least seminggu kak. Operate tu. Apa apa pun moga cepat sembuh. Nape smpai operate kak.

    BalasPadam
  14. Bole ke cuti kejap je kakcik? Rehat bnyk2 tau...moga cepat sembuh...:)

    BalasPadam
  15. Kakcik...cuti la lama2, apanya 2 hari? Nanti nak buat kerja mcmna?
    Moga kakcik cepat sembuh ye, jaga diri tau.

    Errr...sedap eh makanan hospital? :) ditujukan pd yg sdg makan tu..

    BalasPadam
  16. adoiiiilahhhhh.... ayah..ayah..... hahahahahaaaa...

    jom mak jhalan2... coti2 .. hepi2... ;)

    BalasPadam
  17. rehat jer lama sikit mak.... bagi betul2 baik :)

    BalasPadam
  18. rehat lebih sikit kakcik.. takut nanti elok elok nak baik, terbantut pulak.. semoga cepat sembuh ya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.