Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 3 Januari 2014

Kenaikan harga makanan di kantin sekolah...

...kasihan kat ibu bapa dan para penjaga.  Anak-anak hanya tahu nak makan saja.

Mesti ada yang kata 'sediakan bekalan,  habis cerita'...

28 ulasan:

  1. Salam kakcik seroja...

    Betul tu kakcik bila nak cari penyelesaian mudah "bawa bekal dari rumah" tapi yelah macam kita ni kerja mana nak terkejar-kejar nak masak... huhuhu...
    Melambung-lambung naik harganya saya baca dikantin sekolah anak saya kakcik... dulu bagi belanja rm2 sekarang ni kena up RM3... sekolah agama pun sama kena tambah jadi RM3 juga.... bertabahlah semua ibubapa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. TERKEJAR2?

      bini saya boleh je masak

      how?

      tidorq awai 8 pm

      bangkit 4 am

      siap leh sahur lagi

      jimat lak tak tengok astro BERBAYAR cuma NJOI channelS

      sekian - sharing idea is caring society

      Padam
  2. Apa lagi yang tak naik ya kakcik..mau nangis ingat kisah anak murid yang duduk melangu kat tangga sekolah sbb tak ada duit nak beli makan.

    BalasPadam
  3. Kalau yg agak murah skit tu...kuantitinya plak dikurangkan kak...mcm x kenyang je bdak2 ni mkn....sian...

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0104&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

      sedangkan syamsul yusof dari samseng boleh jadi daie & artis wanita tak bertudung kini warak, anda yang sememangnya baik dulu kini jadi apa lak?

      semoga LEBIH lagi waraknya sempena sultan kelantan kini timbalan agong

      agar operator kantin tak perlu lagi nanggung rugi gara2 mau operasi

      yang untong siap beli kereta bmw yahudi lagi

      so pilihan di tangan anda semua mahu malaysia macam mana. peace ;)

      Padam
  4. Salam Jumaat Kakcik..bukan semua sempat nak sediakan bekal...nak bagi duit belanja sikit..kesian kat anak2..tak tau nak ckp apa dah..semua naik!!

    BalasPadam
  5. Assalam kakcik..........
    Semua naik sekarang ni. Hujan je turunnnn...heheueheuhe

    BalasPadam
  6. Kenaikan harga makanan kat kantin skolah memang tak patut. Saya gi kantin skolah smalam mak. Nasi lemak bodo ngan sambal ayam (x der telur, timun & kacang) RM2.00 & meehoon sup bodo (x der daun sup, bawang goreng & ayam carik) RM1.00. Sedihnya tgk lauk budak skolah. Masa tgh beli, ada student ni x tau harga nasi lemah tu RM2. Dgn rasa sedihnya mak, saya tambah duit utk budak tu dpt mkn nasi lemak.

    Bagi budak duit skolah RM2 pon x cukup mcm ni. Air jer dah RM1. Start hari ni saya paksa anak bawa bekal sebab smalam dia tak nak bawa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mudah je kak

      kita pun kena bawa bekal ke opis

      barulah anak pun nak ikut sekali

      peduli apa orang nak kata

      bukan kita buat RASUAH pun. lol

      Padam
  7. baru masuk hari kedua sekolah..dah keluar berita begini.. T_T

    BalasPadam
  8. banyak betul cerita pasal kenaikan harga barangan dikantin ni... rasa macam tak patut pun ada, nasib le sumaiyyah bukan jenis kuat makan... Qayyum nasib le dewan makan memang kena bayar setiap 6 bulan hanya kantin saja itu pun kadang kala saja dia kata beli disitu

    BalasPadam
  9. bawak bekal lah jer lah kak......serba serbi mahai dah lah ni......tapi kalau gaji naik ikut kenaikan harga barang.....idak le mahai sgt rasanya.....

    BalasPadam
  10. makanan untuk budak2 pun dah orang naikkan harga... sungguh tak patut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada hikmah bila allah turunkan tsunami kepada aceh

      macam harga kantin naik gak

      agar mak rajin sikit bagi bekal makan kepada anak

      bukan sekadar jimat malahan dah pasti halal, BERSIH & juga BERKAT natijah daripada air tangan ibu yang SOLEHAH kini kerap bertahajjud sebelom memasak

      Padam
  11. Lelagi anak lelaki. Kecik2 bolehlah nak anta bekal kat anak. Dah besar sket, diorang segan lak nak bwk bekal. Mcm ne tu? Sobs...sobs...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Budak lelaki ni pemalu sket bab bawak bekal. Padahal lauk rumah lagi sedap tu dari lauk kantin. Tak macho la tu bawak tupperware.

      Padam
    2. kita orang tua pun leh tahan malu bawa bekal ke pejabat :-(

      Padam
  12. nak bawak bekal pun jenuh jugak mak nak kena sediakan pagi2, kelam kabut tu

    BalasPadam
  13. agaknya nanti, menteri pelajaran akan bagi warning pada pengusaha kantin sekolah supaya jangan naikkan harga makanan sesukahati.

    seperti juga warning pada pengusaha bas sekolah, semalam... kat tv.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam lah pengusaha nih dengar pun

      better kita sebagai pengguna yang tentukan harga

      bila rata2 bawa bekal, pasti kantin padam

      next time operator yang tau how 2 cut cost n bukan main naik harga tok tambah profit

      Padam
  14. Baiknya pula, ibubapa boleh ambil kesempatan naik harga tu dgn ajar anak2 puasa sunat Isnin Khamis...ok ke gitu Kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. toi

      gaya hidup kena berubah

      siap rajin solat duha masa waktu rehat sekolah

      agar bukan je cut cost malahan mengharap ditambahkan income gak

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.