Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 1 November 2013

Kalau aku tidak berhak untuk bahagia...

Tuhan,
berilah aku kekuatan untuk berpura-pura
biarlah aku kelihatan bahagia
walau hakikatnya hatiku parah terluka

Malangnya bila mereka yang tak mengerti mula mengatur kata
bagai menabur garam di atas luka
bukankah lebih baik mereka diam sahaja
dari berlagak bagai mereka tahu semua...

Pakcik ini selalu ceria.  Mungkin itulah rahsianya dia
selalu kelihatan muda dari usia sebenarnya.

26 ulasan:

  1. Rahsia nampak muda kena berniaga kueh kat hotel?

    Ok, saya cuba!!

    BalasPadam
  2. salam bonda...chill skit pagi ni ye...muah..untuk bonda...

    BalasPadam
  3. Kata2 itu lebih tajam dari pedang. Tgk semanis kurma malam td.. :) ustaz kata. Ada seorang perempuan tidak tinggal tahajud di mlm hari tp lidahnya bisa berkata2 hingga menyakiti hati orang lain. Neraka juga tempatnya. Nauzubillah.

    BalasPadam
  4. Pakcik yang ceria tu tentu boleh buatkan orang kelilingnya bahagia...

    BalasPadam
  5. Walau hati parah kak....smile always.....:-)

    BalasPadam
  6. Suka tengok ceria pak cik tu kakcik seroja ;)

    BalasPadam
  7. selamat pagi bonda.. uncle bob mmg selalu ceria.. :)

    BalasPadam
  8. Lelaki tak sama perempuan kakcik. Mereka pandai menyorok rasa duka berbanding kita perempuan yg lemah di hati terpancar di muka..

    BalasPadam
  9. moga kekal bahagia senyum selalu & maintain muda kakcik ! hehehe

    BalasPadam
  10. orang luar, memang sentiasa mencoba untuk menyakiti hati kita..... senyum selalu mak... :)

    BalasPadam
  11. Salam Mak...

    Jujie Doakan mak sentia gembira..... sentiasa berada dalam ketenangan .... mak senyum selalu tau.... mak kan jelitawan saya... ;) ....

    BalasPadam
  12. Sy percaya, Kakcik positif orgnya. Luah jelah apa yg terbuku dlm hati. Muga dpt meringankan beban.

    =D

    BalasPadam
  13. Keceriaan tu terpancar di wajahnya, semoga indahnya keceriaan itu akan mempengaruhi orang di sekelilingnya agar turut sama ceria seperti dia :D

    BalasPadam
  14. Kadang2 ada juga duka disebalik keceriaan, mana tahu...

    BalasPadam
  15. Saya memang pening kalau jumpa orang serba tahu ni..dengar aje :)

    BalasPadam
  16. assalamualaikum kakcik...senyum itu satu sedekah yg baik buat diri...:)

    BalasPadam
  17. Salam kakcik :)
    Semoga kak cik kuat melayan karenah orang2 cemni
    Mulut org kite tak leh tutup.
    Senyum saje
    InsyaAllah kite yg dapat pahala ;)

    BalasPadam
  18. Bahagia derita, sakit pening dah lumrah dalam hidup kita. Ia datang silih berganti. Apa yang terdaya kita buat hanyalah bersabar dan berdoa.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com