Kawan-kawan kakcik

Isnin, 28 Oktober 2013

Secantik mana pun sesuatu bekas...

...ia hanyalah benda yang tidak punya upaya.  Diisi apapun,  takkan mampu ia membantah...

Apakah kita juga hanyalah sebuah bekas?

31 ulasan:

  1. sangat mendalam....
    hayati maksud yang tersirat..=)
    pagi mama

    BalasPadam
  2. dalam maksudnya...apa pun bekasnya kena sesuai dgn isinya.Tentu tak umph kalau gulai disaji dalam jag air kan...

    BalasPadam
  3. betul tu..tapi ferd rasa nak minum air sirap selasih tu bonda..

    BalasPadam
  4. persoalan tersirat saya adalah, apakah menu yang kakcik cuba nak sampaikan?

    BalasPadam
  5. Bekas yg kukuh dan baik akan disayangi tuannya...
    Kalau sudah usang dan tak berfungsi pasti akan dibuang.

    BalasPadam
  6. jadilah 'bekas' yg bermunafaat serta memberi kebaikan kpd orang lain

    BalasPadam
  7. mendalam tu mak..related sesangat dengan keadaan 'orang2 pelaksana'

    BalasPadam
  8. betul tu... cantiknya bekas bukan penentu isi dalamnya

    BalasPadam
  9. sgt tersiratnyer kakcik... kite bekas fleksible kot kakcik heheheh

    BalasPadam
  10. kakcik..tersangatlah sedapnya air di dalam jag tu...

    huhuhu...kita ni masuk apa pun boleh aje kakcik cuma kita ni mempunyai perasaan dan akal fikiran ......

    BalasPadam
  11. Kita juga seperti bekas itu. Bezanya kita punyai otak untuk berfikir mana yang baik dan hati untuk menilai mana yang perlu diikut...

    BalasPadam
  12. Yelah Kakcik...kite ni bekas je. Membeku je, tak boleh nak kata pe dah. Eh! Geram lak rasa.

    BalasPadam
  13. Kias kias pagi senin :)) pagi kakcik

    BalasPadam
  14. mak cantik di mata dan juga cantik di hatiku.. :)

    *rindu mak sangat2.. hugs n kisses*

    BalasPadam
  15. Insyaallah semuga kita berusaha menjadi bekas yang terbaik..nak disimpan dah usang..nak dibuang sayang!!

    BalasPadam
  16. anak2 dara..jgn sesekali jadi bekas org..:)

    BalasPadam
  17. arwah bapa mertua suka kumpul bekas kaca ...

    BalasPadam
  18. Dalam maknanya tu..
    Mungkin setiap kita dan orang2 yg dekat dgn kita pernah juga menjadi bekas. Spt saya, sebelum menjadi suami, saya adalah bekas kekasih kpd org lain. Isteri juga begitu. Tapi itu cerita lama. Cerita kini kami bahagia dgn 6 anak, cerita bekas2 cuma sejarah lama...

    BalasPadam
  19. bekas mampu menyembunyikan kejelikan sesuatu benda tau kakcik:-))

    BalasPadam
  20. Buat baik dibalas jahat....demikian nasib si bekas.....

    BalasPadam
  21. mungkin kita sebuah bekas tetapi bekas yg berakal

    BalasPadam
  22. Bekas juga mainkan peranan.. X gitu.?? :p

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.