Kawan-kawan kakcik

Selasa, 17 September 2013

Sejauh mana jujurnya manggis...

...orang kata, manggis ini jujur.  Jujur sebab dia beritahu berapa isi yang dia ada.  Itukah ukuran kejujuran?

Ada tak manggis itu beritahu isinya putih atau hitam, elok atau buruk?
Tiada, kan?

Renung-renungkanlah!!

26 ulasan:

  1. Jujurnya manggis memberitahu isi didalam tetapi manggis tidak boleh jujur untuk mengatakan isinya tidak elok... kerana diluar kawalan manggis... hehhehe :D

    BalasPadam
  2. Benda kalu dok dalam kulit, mana mungkin boleh dijamin akan rupanya. Macam hati manusia ler jugok, kan?

    BalasPadam
  3. ni pantun nih 2 kerat en manggis...

    sejauh mana jujurnya manggis,
    luarnya hitam dlm nya manis,

    BalasPadam
  4. assalamualaikum
    singgah pagi
    apa khabar hari ini

    BalasPadam
  5. manggis sekarang pon nipu gak mak...

    tadi baru saya makan...

    bilang ulas nya... ada lima... bila di kopek ulas nya lapan...

    mungkin manggis ni dah kena sogok... ;( ... tetiba....

    BalasPadam
  6. Manusia pun begitu. Ada yang jujur di bahagian sekian2 sahaja. Yang lain, biarlah rahsia katanya.

    BalasPadam
  7. tak dapat makan manggis dari hari tuh lagi neh mak.. kuikuikui..

    jujur la padaku.. bila ko tak lagi cinta..- tetiba nyanyi lagu Radja

    BalasPadam
  8. org yg selalu buat andaian/cerita yg kata 'manggis kata dia jujur' sedangkan manggis tak ckp apa pun...

    BalasPadam
  9. hahahaha...mcm mn bleh jujur, ckp pun tak reti..hehe

    BalasPadam
  10. Tak pernah dengar manggis masam kan kakcik...

    BalasPadam
  11. jujur... sebab orang dah sedia maklom... sedap lah pulak kak...

    BalasPadam
  12. Makchaq suka manggis, suka yang merah.. yang belum ranum sangat...

    BalasPadam
  13. terliur biler nengok manggis isinyer manis n sedap...

    BalasPadam
  14. my fav tu...sedap.
    hitam2 si tampuk manggis........

    BalasPadam
  15. betul tu kakcik...manggis nie jujur dan menutup aurat...
    tak macam buah gajus...heheee

    BalasPadam
  16. Kalau boleh tau elok ke buruk..terbongkar pulak semua rahsia manggis. :)

    BalasPadam
  17. Biarlah seperti manggis, hitam di luar tapi putih isinya.

    BalasPadam
  18. hahaha..
    elok elok dayah nak ambik mood insap.. tak jadik..
    pasal manggis tu boleh menjawab pulak ek..
    hahaha..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com