Kawan-kawan kakcik

Rabu, 3 Julai 2013

Mencari makna di dalam erti...


Tak faham?  Aku pun tak faham.  Apa bezanya makna dan erti? 

Ah! Serabut yang tak berkesudahan...


Dalam kabut ada silau
Bersimpang siur mencari arah
Dalam kalut ada galau
Tidak terubat luka yang parah...

22 ulasan:

  1. mendalam ni...tapi maksud apa aa?

    BalasPadam
  2. Kakcik,
    Comel hj kecik tu...sejuk mata memandang.

    BalasPadam
  3. makna..erti?? sama je kan heheh.Haji kecik yg comel

    BalasPadam
  4. isi tersirat...
    macam karangan zaman sekolah. hehe

    BalasPadam
  5. Banyak yg tersirat dalam yg tersurat tu kakcik...

    BalasPadam
  6. bersabar ye kakcik...ingat Allah sentiasa semoga serabut itu hilang..

    BalasPadam
  7. Amboi, haji kecik. Comelnya awak. Heheheheh!

    BalasPadam
  8. galau...macam lagu dato siti! :-) mendalam sungguh maksud kakcik tu...saya pun tak mengerti..hehe

    BalasPadam
  9. Salam, sy follow blog sis n sis follow blog sy yer...jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com untuk mendapatkan harga istimewa untuk produk Shaklee. TQ for your support.

    BalasPadam
  10. sejuk mata memandangnya kan kak cik ?(^_^)

    BalasPadam
  11. ada kilat ada kilau
    ada kasar ada garau
    ada seluang ada sebarau
    ada buluh ada tebrau
    ada lalat ada langau
    ada mabuk ada angau
    ada puyuh ada pikau
    ada lemah ada lemau
    ada seladang ada kerbau
    ada silat ada kuntau
    ada kutu ada tungau
    ada ganggu ada kacau
    ada pilah ada bahau .. dah mengarut dah !

    nanti saya nak pinjam komen saya ini nak masuk fb.

    BalasPadam
  12. perrgghhhh respek kat pak al-lavendari!
    pehabor Kakcikku cayanggg?

    BalasPadam
  13. ejaan saya berbeza kakcik..

    haji kecil yang cute..

    BalasPadam
  14. nampaknya saya kena pecahkan otak saya ni untuk mendalami maksud sebenar..ekekek

    BalasPadam
  15. Suka tengok gambar haji kecik tu kakcik, sejuk mata memandang.

    BalasPadam
  16. Comei la Haji BS :)

    Mencari makna di dalam erti.. *garu2 kepala*

    BalasPadam
  17. wah.. memang mencari makna tu :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.