Kawan-kawan kakcik

Rabu, 24 Julai 2013

Beras cantik dan mahal pun...

...kalau tak pandai memasaknya, mungkin akan mendatangkan kerugian saja, kan?...


Bagaimana pula agaknya dengan wanita cantik dan bermahar tinggi tetapi tak pandai memasak?  hehehe

27 ulasan:

  1. makk nak dapatkan yang terbaik, 10-30minit sebelum nak masak, kena rendam dengan air beras2 tu... in shaa Allah molek sahaja kejadiannya nanti

    BalasPadam
  2. Sukat je dgn jari tgn... care kuno yang terbukti berjaya dgn apa jua beras.....:)

    BalasPadam
  3. ni tukang masak diraja saja yang boleh masak beras ni...Royal Cook .

    BalasPadam
  4. uii mahal ni..memang rugi kalau tak kena gaya masak ni huhu

    BalasPadam
  5. ni nk bt msk beriani or nasi arab nih kakcik?

    BalasPadam
  6. Tak apa kakcik kan ada panduan memasak kat situ. Selalunyalah ada kat beras2 lain tu...

    BalasPadam
  7. Kak Chik, sya guna beras basmathi gak tapi brand faiza..masak cam biasa je, tp seeloknya rendam dulu dlm 15 minit :-)

    BalasPadam
  8. Seram nak masak beras mahal2..... :)

    BalasPadam
  9. beras ni blom try lagi..brand lain ada guna la..mahal ni kan

    BalasPadam
  10. Makan sesaja tak letak lauk pun sedap kan..

    BalasPadam
  11. salam... bini tak pandai masak... aduh......

    BalasPadam
  12. Rugi jugak kalau bini cantik tak pandai masak tapi.. lelaki skrg.. tak kisah sgt.. bini cantik kalau banyak duit cari tukang masak.. :)

    BalasPadam
  13. Amboih. dalam maknanya kata2 kakcik ni.

    BalasPadam
  14. zaman sekarang bukan susah sangat nak masak sedap2..gunalah ...pasti sedap..hehehe..(^_^)

    BalasPadam
  15. Saya tak pernah lagi masak guna beras basmathi. Takutt...sebab tak pro lagi. Hehehehehe

    BalasPadam
  16. tak pernah try lagi.
    Kalau ciklan dia sukalah.. boleh buat nasi beriani.. ;)

    BalasPadam
  17. Tak pernah try jugak. Selalu kalau nak berasmati pakai Faiza...Senang je masak pakai beras ni. Saya selalu pakai berasmati sebab mak ada kencing manis..hehehe elok utk kesihatan dan sedap di makan

    BalasPadam
  18. saya ni kalau beras apa pun nasik putih jugak yang saya suka..nasik beriani ke,berempah ke,,kurang gemar sikit..heheh

    BalasPadam
  19. Penuh makna ni kakcik. Tak pernah lagi beli beras ni.

    BalasPadam
  20. Saya beli beras Faiza Kashmir jer kakcik....Tp apakah???..ada yg tersirat dibalik yg kakcik suratkan ni....

    BalasPadam
  21. ada lelaki yg tak kisah isterinya tak pandai memasak tau kakcik...rela makan luar selalu...hahaha

    saya? saya perlukan isteri yg pandai masak :)

    BalasPadam
  22. Saya beras tahu masak biasa dengan masak nasi lemak je. Kalau beras pelik2 macam beras diam ke mula lah tak tahu sukatan airnya

    BalasPadam
  23. pandai atas katil dah memadai

    jika ikut islam asli pun, suami yang sebenarnya kena buat kerja rumah kecuali jaga anak

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.