Kawan-kawan kakcik

Khamis, 25 Julai 2013

Yang indah di mata kita...

...tak semestinya indah di mata orang. Yang sedap di tekak orang, belum tentu tertelan dek tekak kita...
Di malam 16 Ramadhan, bulan masih bulat dan cantik...
Pertama kali berbuka dengan buah-buahan begini.
Tiba-tiba rasa teringin nak makan durian!
40 tahun lalu, ketika kakcik seusia Budak Sepet, tak
terjangkau dek fikiran ada makanan sebegini. Kalau
ada pun, tak mungkin ibubapa kakcik mampu hendak
membelinya kerana harganya kalau dibanding
pada waktu itu, mampu untuk hidangan seisi keluarga.
Burger 'bako' ini berharga RM20.80 satu set.

19 ulasan:

  1. betul...masing2 punya selera berbeza:-)

    BalasPadam
  2. yang kita suka belum tentu orang suka, kannnn..

    BalasPadam
  3. betul sgttt....ada yg kita suka org lain tak suka...ikut selera dan kehendak masing2 kan kak...

    BalasPadam
  4. Betul..! selera memasing...mna nak sama kan kak...:-)

    BalasPadam
  5. Salam Ramadhan Kak Cik

    Indah di mata
    sedap di tekak...

    BalasPadam
  6. Betul tu kakcik...selera tak sama.

    BalasPadam
  7. Rambut sama hitam, tekak lain² ☺☺

    BalasPadam
  8. Jika semua org itu sama tak meriah juga ;)

    BalasPadam
  9. betul.. ;)

    psstt: burger bako tu menyelerakan.. ;)

    BalasPadam
  10. Salam.
    Cantiknya gambar bulan dihiasi tulisan cantik.
    Budak2 paling suka burger bako, yg Allah pd kita mahal diaorang relax je makan burgre bako 3 lapis rm 18!

    BalasPadam
  11. betul tu kakchik..kalau ingt2 balik rasa sedih la masa kita kecik2 dulu.untung anak2 sekarang ni..

    BalasPadam
  12. saya sampai sekarang tak berkesempatan rasa beger bakar ni kakcik..:)

    BalasPadam
  13. Begitulah beruntung budak2 sekarang berbanding dengan kita dulukan.

    BalasPadam
  14. Salam kakcik.mesti cun raya nnti..diet makan buah.iya lah tekak anak anak ni ada yg tak sama kan

    BalasPadam
  15. Betoi Kakcik, yg sedap di tekak kita belum tentu sedap di tekak orang lain & begitu jugaklah sebaliknya kan :)

    BalasPadam
  16. berbuka dengan buah-buah lebih baik daripada berbuka dengan nasi dan makanan2 yang berat2.. senang mengantuk nanti

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com