Kawan-kawan kakcik

Isnin, 19 November 2012

Sedih - mereka baru saja berusia 12 tahun!...


Kepada siapa pula jari hendak kita tudingkan? :(


30 ulasan:

  1. Istighfar sy byk2. Mengingatkan sy kembali pd kisah kwn sy ms sekolah dulu. Dia mengalami depression dek menjadi mangsa pidofilia mcm ni. Pun menjadi mangsa emak saudara sendiri. Tatau apa khabar dia skg. Dia berahsia dgn emaknya sendiri sbb dah diugut makciknya.

    Aduhai......

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum,
    Ada kajian 2 tahun lepas menemukan "ibu paling muda di malaysia (masa tu) berusia 13 tahun". Depa ni tak taupun pasai apa boleh mengandung. Depa dok ingat depa main pondok2 je ----> alahai!

    Sbb tu dicadangkan mata pelajaran pendidikan seks di sekolah. bukan nak ajar budak2 buat seks, tapi nak ajar tentang pengetahuan asas berkaitan hal ni, HIV, apa yg tak patut budak2 buat sblm kahwin, gangguan seksual dll. Sayangnya, cadangan tu di tolak sebab org ramai anggap x sesuai tanpa melihat silibusnya mcm mana.

    peliknya, pendapat yg negatif tu pulak diterima pakai ;)

    BalasPadam
  3. adoi....camana ni...risaunyer keadaan anak kita sekarang ni..byk anasir luar yg serong cepat benar tersebar dan anak2 cpt terpengaruh....dunia tanpa sepadan yg tiada had .....sedih sungguh

    BalasPadam
  4. Astaghfirullah...scary betul bila membacanya. Semoga anak2 kita dijauhkan dari perkara2 mcm nih.

    BalasPadam
  5. Salam Kak Cik ... sedih nya baca... :-(

    BalasPadam
  6. mmg menakutkan dan merisaukan hati.. skrg ni byk filem kat TV yg boleh mempengaruhi anak-anak skrg..

    BalasPadam
  7. salam super sahabat,
    tetap semangat dan sukses selalu ya
    ditunggu kunjungan baliknya :)

    BalasPadam
  8. astagfirullah... 12 tahun sudah tahu menyelinap masuk ke rumah orang.. :'(

    BalasPadam
  9. as salam

    boleh tak nak salahkan negara yang tiada roh islam atau kurang roh islam..pemimpin ibarat bapa kepada rakyatnya..silap2 budak berdua tu jadi parents muda yang tak dapat bimbing generasi seterusnya..hancurlah jawapannya..nauzubillah

    BalasPadam
  10. Nauzubillah... Banyak pengaruh TV dan internet ni.

    BalasPadam
  11. adoii...aii..ank2 skrg..
    tak pkir panjang betul!...
    mintak lah dijauhkan pada anak2 kite...

    BalasPadam
  12. terkesima sat baca entry nie,minta di jauhi dari keluarga kita yea....

    BalasPadam
  13. Speechless...tak tau nak komen dan bg pendapat...hanya yg bersarang dlm kepala saya ni kan kak...KETAKUTAN....Semoga Allah sentiasa melindungi dan memelihara anak2 kita supaya tidak terjebak sebegini....

    BalasPadam
  14. laaaaaaa...
    umur 12 tahun dua2x pun bolehhh.. (-__-")
    Mintak dijauhkan laa adik2x eiqaa..
    dan anak2x yg lain..

    BalasPadam
  15. takutnye dgn budak2 sekarang.. ni yg kite nmpak.. mcm mande plak gn yg xnampak? erm..

    BalasPadam
  16. menakutkan...x dpt nak gambarkan mcm mana la kakcik...risau ngan anak2 sekarang

    BalasPadam
  17. Minta dijauhkan daripada anak-anak kita dan keluarga kita...pengaruh media cetak, elektronik dan rasa ingin mencuba ni..aduhaiii

    BalasPadam
  18. terlebih advance. menakutkan .minta dijauhkan perkara ini berlaku.

    BalasPadam
  19. Sekarang ni baca surat khabar susah hati dan risau. Macam2 perkara yang tak tercapai dek akal kita berlaku.

    BalasPadam
  20. Beristighfar kakak baca ini kakcik. Apa lagi anak kakak semuanya perempuan. Takut. Kakak tak segan terangkan pada anak kakak sedari usia tadika. Kakak jelaskan kenapa tak boleh org lain pegang 'bunga', tak boleh tunjuk dan apa akan jadi. Rogol pun kakak terangkan kakcik tak kisah biar dia faham

    Kakak memang takut.

    BalasPadam
  21. Astagfirullah, anak-anak sekarang perlu di pantau, mereka semakin cekap dan pandai hal-hal macam ni, jauh beza dgn kite dulu..

    BalasPadam
  22. meremang bulu roma bonda. minta2 RYAN4 dijauhkan dari semua gejala yang tak baik sepanjang hidup mereka.amin.

    BalasPadam
  23. seram sejuk satu badan membacanya.Sama2 kita muhasabah diri sdiri kenapa perkara seperti ini terjadi.

    BalasPadam
  24. kdg2 jadi takut bial baca cerita2 mcm ni

    BalasPadam
  25. Takut saya baca n perhatikan anak2 zaman skg nie.. saya pun ada 3 anak perempuan..risau sangat dgn masa hadapan dorang macam mana.. takut dan ngeri nak biarkan dorang membesar dalam keadaan macam nie.. selalu terfikir, alangkah bagusnya kalau dorang ni terusan menjadi baby saya selamanya..tapi baby pun tak selamat gak skg nie.. perogol baby pun ramai...
    sedey,risau dan sayu..macam2 bercampur aduk dalam hati nie...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.