Kawan-kawan kakcik

Khamis, 8 November 2012

Nampak hantu? Janganlah dengan rela kita menjadi dungu...


Sumber berita : KOSMO

Dalam dunia yang serba canggih dan dengan segala aplikasi di hujung jadi, tiada lagi yang menjadi misteri.  Bagi pengguna telefon pintar, pelbagai imej boleh diubahsuai sesuka hati dengan menggunakan perisian yang telah disediakan.  Jadi, janganlah kita mudah terpedaya hanya kerana kita agak ketinggalan dari arus kemajuan dunia...

34 ulasan:

  1. betul tu kakcik. teknologi sekarang apa apa yang boleh dibuat

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Kak Cik

    nak siarkan hasil kerja tangan mereka....

    BalasPadam
  3. double triple setuju...hahahaha

    BalasPadam
  4. Betul!
    setuju ngan kakcik.. Kak cik sihat? :D

    BalasPadam
  5. kakcik pun boleh 'nampak' hantu, dan suruh suratkabar laporkan, kan? ekekekeke

    BalasPadam
  6. Heh heh... macam mana ntah terlintas langsung ke sini pulak!

    Bila dah baca, teringin nak tinggal pesan pulak...

    Jangan senang-senang nak percaya, dan jangan mentah-mentah pulak nak tolak. Gunakan akal untuk selidik sesuatu berita itu.

    BalasPadam
  7. Antu dah ada, tk yah cari,, membazir masa, tk der kerja

    BalasPadam
  8. saya ada hantu semekut kakcik!

    mcm2 la kan kakcik.hehehe.jom guna camera 360 jom

    BalasPadam
  9. hihihihi... manusia..manusia... bila tak diizin tengok.. sebok nak tengok... tapi bila yang di izin tengok... takut pulak.. :D.. jadi selalu jer tertipu kan..

    BalasPadam
  10. heee3x.. betul la kakcik... memang dah ada software yg boleh buat macam tu...

    BalasPadam
  11. as salam
    suka percaya benda takde faedah..mmg la hantu ada tapi jgn duk taksub sgt kan kak :)

    BalasPadam
  12. skrg mcm2 cara kita boleh edit kan kakcik...makin cnggih teknologi makin ramai yg tertipu....

    BalasPadam
  13. mcm tu pun masuk paper..mcm la penting sgt...
    org2 kita taksub sgt dgn berita2 mcm tu...

    BalasPadam
  14. saya ada komen kat satu bloh ttg gambar yg sama
    harap tuan blog tak kecik hati
    saya cuma niat nak kongsi apa yg saya tahu
    itu je

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum,
    Hantu semekut dah pindah sini ek?

    Ramai yg suka nak tahu benda2 tak nampak ni macam kata Dato' Harun Din "nak tuduh orang yang buat, karang kena marah...cakap je kerja hantu. Hantu mana boleh marah"

    kesian hantu kan? Depa pulak terpalit. Kalau depa boleh jawab, mesti depa akan kata "Bila masa pulak aku yg buat? hu hu huhu

    BalasPadam
  16. macam mana wartawan boleh tertipu ni...

    BalasPadam
  17. sekali pandang mmg seram kan kakcik..

    BalasPadam
  18. Yg heran ......akhbar kosmo yg buat berita hehehe ...

    Dah tak ada sgt berita ka katmalaysia ni sampai editing pic pun tak tau .
    Itulah...selalu sgt buat berita pelesu ...

    BalasPadam
  19. betul Kakcik...bile semua serba canggih skrg..lg mcm2 yg dreka2...

    BalasPadam
  20. Saya lebih rela kalau tak baca berita2 camni, adehhh..

    BalasPadam
  21. surat khabar pun satu hal
    benda macam tu pun boleh jadi bahan berita

    BalasPadam
  22. dengan cara ini surat khabar boleh laku ..

    BalasPadam
  23. ek eleh hantu ke orang rambut panjang macam hantu tu? haha

    BalasPadam
  24. mula2 tengok mungkin terkezzut jugak..

    BalasPadam
  25. As salam Kakcik,

    Baru sempat nak BW arini, itupun mcm siput! hehehe...

    Allahuakbar! Percaya perkara ghaib adalah wajib... Tapi tak perlulah sampai buat berita/kaji sampai gini.. sebab tula saya kurang suka baca tabloid! *sigh*

    BalasPadam
  26. dengan mudah kita terkena..
    maka.. jangan mudah terpedaya.. ;)

    BalasPadam
  27. As salam kak cik..

    Hmm..oh..tipu ye kak cik..sian lynn, boleh pulak tak terfikir..yelah baca pon sekali lalu...lynn rasa kalau betul pon tak yah la sampai nak heboh satu malaysia kan..memang benda tu wujud..tapi dorang saja pulak nak provoke benda tu kan...macam2 sekarang nie..tak cukup dengan tv siarkan pelbagai cerita mistik..

    BalasPadam
  28. assalamualaikum kakcik....x boleh percaya benda2 mcm ni skg banyak yg tipu jer kan...:)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com