Kawan-kawan kakcik

Rabu, 31 Oktober 2012

Padan muka dia ke padan muka aku?...

Sejak peristiwa INI dua minggu lalu, tidaklah lagi aku memesan air dari si tukang bancuh air itu.  Pendendamkah aku?  Mungkin iya, mungkin tidak.  Tapi rasa sakit hati memang ada.

Teringat cerita suami sewaktu dia sedang menunggu seseorang (suamiku seorang pemandu, ya kawan-kawan) di dalam kereta, tiba-tiba datang seorang pengawal keselamatan menyergahnya dengan mengatakan 'tidak boleh letak kereta di sini', sedangkan suamiku ada di dalam kereta. Suamiku turun menemui pengawal itu dan bertanya 'awak Bangla ke?'.  Bila dia jawab 'ya', suami kata 'saya orang Malaysia, berani awak halau saya.  Lagipun saya bukan tinggalkan kereta di sini, saya tunggu orang'.  Terus Bangla tu diam dan berlalu.  Padan muka dia!

Berbalik kepada kisahku tadi, sejak sehari selepas hari kejadian aku hanya membeli air ini (boleh diminum sampai petang walaupun dah sejuk.  Kalau beli air panas kena minum segera) sahaja...


Padan muka siapa?

Sudah sampai ke sini tapi belum sempat hendak bercuti.
Hanya menghantar dan mengambil saudara-mara.


42 ulasan:

  1. hambik...ayah bersuara =)
    padan muka orang2 itu..=)

    BalasPadam
  2. Bangsa senegara tu memang belagak guna kuasa tapi ada dua orang kat basement carpark ampang park, baik lah pula. Akak dan abang tunggu dalam kereta sebab tak ada parking, mereka keluarkan cone dan suruh parking kat situ..hik3x rezeki

    BalasPadam
  3. dia igt jawatan dia tu buat org heran ke?
    sekali kena terus terkedu

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. Berjaya Hills, Bukit Tinggi, Pahang. :)

      Padam
  5. haha padan muka orang tu..berani halau orang kita??

    BalasPadam
  6. kita jangan mudah bagi muka pada orang luar.. nanti kepala kita dipijak tunjalnya..

    psstt: ai dah pernah ke sana walau sekejap cuma.. ;)

    BalasPadam
  7. Padan muka bangla tu, kena sebijik ☺☺

    Cantiknya bangunan nih.

    BalasPadam
  8. haha kan dah kena..pandai2 nak sound orang

    BalasPadam
  9. Kalau tinggal keta di situ, kot la nak marah2. Ni kita dok tunggu dalam keta, apa pasai pulak dia nak marah. Hangen la haih.

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum,
    Hu hu hu benda2 pelik selalu berlaku di negara kita kan

    kadangkala terfikir jugak...bukan kita ni warganegara ka, macam kita pulak jadi pendatang ek?

    BalasPadam
  11. bangla mmg suka mcm tu..lebih sudu ...

    BalasPadam
  12. Kadang2 sakit hati yg kuat menyebabkan kita beralih arah, dan air kesukaan sanggup dilupakan kerana mengenangkan geram tadi... maknanya, muka diapun padan, muka kita pun padan... hehehe

    BalasPadam
  13. hehe..padan muka dia..mengalahkan kita ni org asing lak..;0

    BalasPadam
  14. tu la kan kak...kadang2 rasa mcm kita pulak yg mnumpang bile dh dipenuhi dgn lambakan pendatang asing...bodo sombong lak tu

    BalasPadam
  15. gambar bawah tu kat mana ?

    ada berapa pokok rambutan tu ?

    BalasPadam
  16. salam sejahtera,

    Dimam=na2 muka orang asing.kdg terasa kita di negara merekakah?
    Mama selalu order air suam je..

    BalasPadam
  17. Baru siang tadi cakap-cakap pasal bukit tinggi ni...cantik pemandangan kat sana. tak pernah sampai dan memang teringin nak pegi..

    BalasPadam
  18. gambar bukit tinggi ke Kakcik? belum sampai , tengok dlm gambar sj.

    BalasPadam
  19. Cantik tempat tu kakcik...saya org phg pun blm sampai lagi kat situ....dah la tu...dekat ngn kampung saya pulk tu...:-)

    BalasPadam
  20. saya pun selalu gak terkena... lain pesan lain yg dapat. kekadang saya minum jer, tetapi kekadang saya minta tukar balik seperti apa yg kita pesan sebenarnya. tapi risau gak... sebab dia orang buat air kat belakang.... ntah apa yang di buat kat belakang pun kita tak tahu. macam2 boleh berlaku....

    BalasPadam
  21. Bangla memang kadangkala melampau...

    errr.. yg rugi tukang buat air tulah kot, rugi sorang customer (sy tak tahu kisah sebenar.. nak kena kais cerita yg dah terrr lepas ni)

    BalasPadam
  22. sahih saya tak penah sampai situ sbb saya tatau tu kat mana..hehehe.

    BalasPadam
  23. berjaya hill kakcik! saya pernah sampai di muka pintu (pintu gerbang je). nak pergi lagi tapi tak tahu bila...

    BalasPadam
  24. mmg dorang kdg2 masuk ngara org eksyennn...ehhh hihihi over lak i

    BalasPadam
  25. tu dia. depa nie br ada kerja best sikit dh beso kepala

    BalasPadam
  26. ha... mcm citer cda sblm ni kan kak chik?? tp best la ayat suami kak chik tu...

    BalasPadam
  27. as salam

    ske statement hubby akak...bio deme rasa, mcm lah negara dia..kalu kita g negara dia tah cane perangai meke :)

    BalasPadam
  28. si fendy pun pnh kena sound ngn bangla, sbb die tggu sy g toilet je pun..tp dia xda la sound balik.dia ubah park. bila sy smpai baru nak bebel2 tak puas hati kat bangla tu...apa daaaa

    BalasPadam
  29. haish.. klau dia mulakan dgn mukadimah yang elok2 takper jugakkan..

    BalasPadam
  30. baguih betul hubby kakcik sound macam tu ye !

    BalasPadam
  31. Tulahkan...kalau cakap cara bersopan kita sejuk le sikit hati, abih kalau tau2 mai sergah memang le kena sergah balik.

    BalasPadam
  32. Padan muka bangla tuh kena sound balik..

    Suka gak teh o limau gini tapi brand seasons.. :)

    BalasPadam
  33. Hari ini kakcik tak sihat lagi ke? Penangan air itu kot.

    Bangla..bangla...kalau kena sentak dia takut, kalau kita takut dia besar kepala..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com