Kawan-kawan kakcik

Rabu, 30 Mac 2011

Aku tak pandai menari pun...



ada juga berita di KOSMO


Rasanya macam banyakkkkk sahaja lagi isu-isu yang perlu dikeluarkan fatwa

Wallahuaklam...




64 ulasan:

  1. buat la yang terbaik..saya pun tak pandai & xpernah pun poco2 ni kakcik hehe

    BalasPadam
  2. pandai tgk je... hhheee.... tak berminat utk menampilkan diri dihadapan org ramai... malu ah...

    BalasPadam
  3. takpe lah, dia orang keluarkan fatwa ikut kemampuan dan keperluan umat semasa... ni pun nanti semua orang buat dono je macam fatwa yoga dulu

    BalasPadam
  4. haih~~da takde can saya tengok makcik pinggul besar joget2~~

    BalasPadam
  5. Saya menari inang jek ...


    Salam manis dan ceria kakcik , moga semuanya baik dan dipermudahkan urusan ..

    BalasPadam
  6. oohhh.. isu poco2 rupanya
    ntah le... iols tak penah pun menari poco2 ni.. sebab iols tak pandai menari

    heheheh

    BalasPadam
  7. Qema...

    kakcik memang langsung tak tahu menari. Kalau ada kursus dan disuruh menari, memang lintang pukanglah langkah kakiku... :)

    BalasPadam
  8. mama maman...

    jangan di depan, di belakang khalayak pun memang kakcik tak tahu menari... :)

    BalasPadam
  9. KOG...

    kadang2 orang tak sedar pun ada fatwa dikeluarkan. Macam tu juga dengan makan minum, dah berkoyan masuk ke perut dan jadi darah daging, baru sedar itu tak kena ini tak kena... :(

    BalasPadam
  10. kak cik...sy menari kat dapur sambil gendong muiz..heheheh

    BalasPadam
  11. MDT...

    kakcik menyanyi dalam hati... :)

    BalasPadam
  12. bujal x...

    jangan tambah dosa mata kamu! :)

    BalasPadam
  13. salam manis dan ceria selalu LiNda...

    kakcik langsung tak tahu menari...

    BalasPadam
  14. milo...

    samalah kita. Kalau menyanyi pun bolehlah untuk 'menyumbangkan' lagu..hehehe...

    BalasPadam
  15. azian...

    hati2... takut membahayakan keselamatan muiz! ;-)

    BalasPadam
  16. poco2 ni buleh jadi ketagih jugak kan akak...

    BalasPadam
  17. dulu2 kat tempat keja ade buat poco2 ni...masuk la jugak...

    tapi sekerat jln..bukan jiwaku nak menari...

    BalasPadam
  18. trkdg kita ni trlalu menagung2kn budaya dr luar padahal kt msia mcm2 tarian ada.......

    BalasPadam
  19. Saya ada memberi komen tentang isu ini di blog orang lain pada hari ini...biarlah saya copy & paste sahaja apa yang saya tulis tu:

    "saya tak mahu komen. Tapi perbincangan tentang isu poco2 ni hebat diperkatakan di online forum.

    Yang pasti, umat Islam di malaysia ni fobia tak tentu pasal dengan SALIB, padahal sembahyang 5 waktu pun tak cukup.

    'In namal a'mal lu binniat'
    Setiap perbuatan itu disertakan dengan niat.

    Kalau kita tulis huruf t, bukankah itu bentuk salib? :P
    Kenapa tak haramkan aja huruf t??

    Saya tersenyum sinis melihat bila isu biskut kononnya ada lambang salib kecoh satu masa dahulu. Risau akidah terjejas kalau makan biskut berlambang salib katanya !! Saya cuma nak tanya, solat 5 waktu cukup tak? baca al quran hari2 tak

    Begitu juga saya senyum sinis melihat betapa dangkal nya pemikiran sesetengah umat Islam yang fobia tak bertempat dengan lambang kereta Chevrolet, sampai ada yg sanggup patahkan nya! Tahu tak lambang Chevrolet itu ialah lambang bowtie? Baca lah, moga mendapat pengetahuan(sebelum bertindak). Ayat pertama yg Allah turunkan pun ialah "Iqraq"...menunjukkan betapa pentingnya membaca. Tapi umat Islam zaman sekarang MALAS membaca, dan lebih suka terpengaruh dgn pelbagai agenda, tanpa mengkaji.

    By the way, saya menulis ni bukan sebab saya minat poco poco. Tak suka pun. Cuma sedih tgk betapa dangkal minda pemikiran umat Islam Melayu.Selagi itulah, kita merintih kata ia semua agenda Nasrani & Yahudi, padahal kelemahan itu terletak pada umat Islam itu sendiri. Selagi umat Islam lemah penyatuannnya, lemah ilumunya, Allah dah berjanji tak akan beri kemenangan kpd Islam.

    BalasPadam
  20. entahlah x tahu nak cakap apa sbb cetek ilmu.

    BalasPadam
  21. akhirnya.....dah lama menjadi perdebatan kat dalam facebook dan ada yang menghukumkan haram. setuju, masih banyak lagi yg perlu di fatwakan haram.

    BalasPadam
  22. Angah...

    biasalah - benda tengah panas .. lepas tu nanti senyappppp je...

    BalasPadam
  23. NM02...

    hehehe... nak ketagih macamana? kakcik menari pun tak pandai... :)

    BalasPadam
  24. ainnoraini...

    masa baru2 diperkenalkan, semua jabatan pun sibuk nak buat tarian tu untuk staf.. tapi hangat2 t*h* ayam je!

    BalasPadam
  25. NzA...

    yang baik tidak salah diikut ...

    BalasPadam
  26. Dr DZ...

    kakcik setuju dengan pandangan Dr itu... sebab itu kakcik ada taip 'Rasanya macam banyakkkkk sahaja lagi isu-isu yang perlu dikeluarkan fatwa'...

    BalasPadam
  27. zue...

    elok juga banyak membaca dan mendengar lalu menganalisa agar ilmu kita bertambah dari masa ke masa...

    BalasPadam
  28. eelobor...

    ...dan hendaknya fatwa tidak dikeluarkan 'secara terpilih-pilih', kan? :)

    BalasPadam
  29. saya x minat poco2 pernah kawan cakap sebelum fatwa kuar memang x elok .. x tahu sebab apa .. saya x ambik pusing punn ...
    dah kuar fatwa tuu kira ok lah .. ikut mana yg baik jew :)

    BalasPadam
  30. samalah kita kakcik... jangankan nak menari, jalan pun tegak cam kayu


    buatlah yg terbaik

    BalasPadam
  31. ieda...

    bila berkesempatan, kakcik suka menonton Dance India Dance dan So You Think You Can Dance... suka melihat liuk lenggok tubuh penari dan cuba menghayati cerita di sebalik tarian itu. Tapi, kalau suruh kakcik menari - ya ampunnnnn... memang tak reti!

    BalasPadam
  32. ibuintan...

    betul betul betul... :)

    Kadang2 sesuatu benda tu tidak ada isu pun, tapi sengaja suka dicari2 isunya bagai dah tiada benda lain perlu dibuat!

    BalasPadam
  33. Salam Kacik;

    Hehehe.. nostalgia yeaaa...

    Fatwa kat Malaysia nih.. fatwa sambal belacan jer kakcik...

    takda yang ambil pot pun, contoh fatwa pengharaman konsert SureHeboh.. apa sudah jadi..???

    BalasPadam
  34. Assalamualaikum...

    Tak pernah tengok sebenarnya macam mana rupa tarian poco-poco..

    BalasPadam
  35. salam kakcik, selamat berkenalan. saya singgah sini.

    poco2 ni memang selalu diamalkan oleh kakitangan kerajaan kalo ada aktiviti kursus. sebenarnya tak tau pun tu dari amalan kristian.

    mufti yang satu tu kalo bab ni laju je. maklum le, tak menyentuh sensitiviti kerajaan. dia tak penah plak keluarkan fatwa benda2 yg lebih berat ye.

    BalasPadam
  36. W/salam Isa...

    kalau tak ada fatwa nanti macam mufti tak buat kerja pulak! ;-)

    BalasPadam
  37. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    bagi kakcik, tarian poco2 tu macam tarian pusing2 je... :)

    BalasPadam
  38. W/salam kelisa_samudera...

    terima kasih kerana sudi berkenalan dengan kakcik. :)

    Setahu kakcik, poco2 ni asalnya dari Filifina..tak pasti sama ada ianya merupakan satu upacara keagamaan atau tidak...

    BalasPadam
  39. Assamualaikom kakchik.. :)
    sehat gamoknye haghi ni?
    teman penah juge menaghi poco2 ni.. nk kate pandey tu idokle tp pd teman salah satu cara senaman yg baik. maksaelahnye manusie ni suke nk nengok tang negetipnye je, yg positipnye jaghaaannngggg2 benor dinengok.

    p/s.. pssttt.. teman pon gemor nengok So U Tink U Can Dance tuu ;)

    BalasPadam
  40. Apa-apa pun saya lebih selesa menari di rumah jer kak..

    BalasPadam
  41. Wa'alaikummussalam AzeedA...

    ate.. moh le mkita menaghi ikut ghentak SYTYCD tu.. mau patah ghiuk gamaknya pinggang teman ni...hehehe...

    BalasPadam
  42. Reen...

    kakcik menari kat dapur sambil pegang senduk je... :)

    BalasPadam
  43. saya mmg xpernah nari poco2 ni..
    saya hanya menari dgn anak4 saya shaja=mengemas rumah yg disepahkan oleh mereka..hehehe

    BalasPadam
  44. Rugila bgi lelaki yg ada niat ...sambil nyelam sambil..isunya aurat patut dibesarkan

    BalasPadam
  45. "haram pun kalau depa nak buat jugak..tetap buat tak kisah halal haram..."

    BalasPadam
  46. salam k.cik ku...

    isu poco2... herm... gee tau gak step2 poco2 nie tp xde la advance sgt...tp b'balik pd niat... mmg agak cetek tntg ilmu ini... niat skdr nk mengeluarkan peluh di badan..tp klu dh diperdebatkan oleh para mufti.. elok rasanya b'sikap ambil tahu agar x terus amalkan apa yg tdk baik... thanks for info k.cik...(nie perlu dishare with mak mertua & kakak2 ipar yg slalu ikut excercise based on poco2 nye tarian...apapun, wallahu'alam)

    BalasPadam
  47. disko dangdut, joget lambak, taknak keluarkan fatwa ke ek?
    isk iskk

    BalasPadam
  48. zeq...

    itulah pasalnya, isu aurat nampaknya tidak diutamakan sangat. Adalah dikeluarkan arahan supaya menutup aurat bila masuk ke masjid, tapi ada yang nampaknya tidak memperdulikan hukum yang terang dan nyata itu! :(

    BalasPadam
  49. SN...

    sejak badan dah berat ni, mengemas rumah pun kakcik buat bila rajin sahaja! :)

    BalasPadam
  50. Piasara...

    Hukum Tuhan lagi dilanggar, apatah lagi hukum manusia... :(

    BalasPadam
  51. Gee adikku...

    selalu disebut bahawa niat tidak menghalalkan cara. Kembali kepada hukum yang Allah turunkan, kita akan mendapat jawapannya...

    BalasPadam
  52. Dr Hanie...

    banyak benda yang kita cipta menjuruskan diri ke arah kemungkaran tapi disebabkan ianya ciptaan sendiri, kita menghalalkan segalanya sesuka hati...

    BalasPadam
  53. assalam..

    sabda rasulullah.. akan ada perpecahan pd umat islam pd akhir zaman kepada 73 golongan.. hnya 1 golongan saja di jamin msuk syurga

    berpeganglah pd sunnahnya

    BalasPadam
  54. takpe lah kakcik..kita buat aje senaman lain..berjenis lagi...

    BalasPadam
  55. kita tak minat pun....ahakz....

    BalasPadam
  56. aikkk..tetibe je haram ? dah basi dah tarian poco2 ni.. setuju dgn kelisa samudera..

    sayang sekali apabila hormat saya sudah tiada pada pengeluar fatwa ini.. adakah saya berdosa berkata begitu kakakku kakcik ??

    BalasPadam
  57. kakcik..
    ayu memang tak pandai poco2..kaku semacam...
    so...jogging dan gym jerlah

    BalasPadam
  58. W/salam Maiyah...

    semoga kita sentiasa di jalan yang benar...

    BalasPadam
  59. Siti...

    kakcik memang tak suka bersenam! :)

    BalasPadam
  60. jeBateja...

    samalah kita... :)

    BalasPadam
  61. Adikku Samad...

    hormat ada bermacam sebab - mungkin kerana usia/ilmu/pangkat dan sbgnya... Kalau seseorang itu sendiri tidak menghormati ilmu yang dia ada, apakah kita perlu menghormati taraf keilmuannya? ;-)

    BalasPadam
  62. Ayu...

    kakcik ni langsung tiada senaman yang kakcik buat! :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com