Kawan-kawan kakcik

Isnin, 10 September 2012

Berhariraya di rumah Aizamia...

No 1 : terima kasih pada Ina Aizamia dan keluarga kerana sudi menjemput kakcik dan keluarga ke kediaman mereka.

No 2  : mohon maaf pada Makchaq sebab kakcik tak sempat nak tunggu ketibaan Makchaq.

No 3  :  tak sempat nak bersembang lama-lama pun dengan Rai Ourkizuna.

No 4   :  masih belum ke klinik untuk merawat bahagian kaki (tapak kaki) yang tiba-tiba berbunyi 'prap' petang Sabtu lepas dan menyebabkan rasa sakit serta sukar hendak berjalan dan bersolat!

Sedikit gambar di rumah Aizamia (maaf kepada yang hendak mengenali wajah Aizamia, tiada gambar beliau dalam kamera kakcik...)


Budak Sepet suka sangat makan lauk kambing tu.

Rai dan keluarga kecilnya.

Dak Nuha yang debab dan mesra (tak takut orang). :)

Nampak sangat kakcik dah dimamah usia.  Kalau cakap nenek kepada
Budak Sepet pun mesti orang akan percaya.

Terdengar-dengar di telinga lagu Syurga Di Telapak Kaki Ibu dendangan Aisyah.  Walaupun dijanjikan syurga di telapak kaki ibu, bukanlah alasan untuk seorang ibu sewenang-wenangnya menyumpah seranah anak-anak dengan sesuka hati, kan?  Tapi tanpa ibu (dan ayah juga), seorang anak tidak akan hadir untuk menikmati segala yang ada di dunia ini...

26 ulasan:

  1. saya dah biasa sangat orang keliru samada saya ayah atau atuk kepada anak bongsu saya .. saya tak salahkan dia orang ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iyalah... jarak usia kita dengan anak bongsu memang melayakkan kita digelar atuk/nenek kepada mereka, kan? Tapi KakNgah@ Makngah memang nampak muda. :)

      Padam
  2. Salam kak cik..

    Minggu terakhir beraya masih lagi terasa suasana raya kan..Cepat2 lah ke klinik check up kaki k.cik tu takut lama2 bentan pula..lynn doakan takde apa2 yg berlaku..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Lynn...

      kakcik bukan takut nak ke klinik, tapi kakcik dah naik segan berjumpa dengan doktor! :(

      Padam
  3. Wahhh seronoknya.
    RAI pun ada?
    Kalu tak silap, RAI tu kawan sukarelawan saya la Kakcik. Saya dah kenal dan aktif dgn dia sejak zaman dia anak dara lagi. Lepas kahwin dan ada anak, kami dah tak jumpa lagi, sbb masing2 sibuk. Jumpa kat blog jer..

    Alaa napa tak snap curi pic tuan rumah? hehehe saya pun nak kenal gak kawan blogger saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alamak..sukarelawan kat mana eh? hmm hmm..

      Padam
  4. Memang bila terdengar lagu tu.. hati terasa sayu. Kakcik cepat2 cek doktor ye.. Takut pula melarat sakit tu.

    BalasPadam
  5. bestnya tgk menu tu.. :_)

    kak chik pergilah jumpa doktor... tgk apa yg berlaku dkt kaki tu... sian kak cik bila nak berjalan or nak solat pun sakit...

    btw, jaga diri yer..

    BalasPadam
  6. assalam kak cik..acik pun macam tu..kadang malas nak keklinik..acik sapu2kan minyak je buat mlegakan sedikit sakit2 tu

    BalasPadam
  7. Makchaq sampai +- 3.15ptg. Memang belum ada rezeki kita nak jumpa.. aizamia ada bagi tau kakcik balik sebab sakit kaki dan nak ke klinik.. itu lebih penting..

    Kakcik ngan BS ok lagi, makchaq ngan Nafisah memang tak pernah sapa ingat anak..semua kata cucu..

    BalasPadam
  8. kasih ibu membawa kesyurga..kan kak?

    BalasPadam
  9. bestnye kak chik....dapat jumpa ramai org...

    PSSS...btl kak chik...rietta pernah jumpa ibu yang xsayang anak dia...dan kalau xterjadi depan mata.....rietta mungkin xkan percaya...

    BalasPadam
  10. salam kenal kakcik seroja....Semoga cepat sembuh ya.Klu kaki dah mula sakit..xtvt yg lain pon turut trjejas.
    Sedapnya lauk kambinggggg...jarang jumpa nih!

    BalasPadam
  11. seronoknyer kakcik.... KA x boleh dgr lagu aishah tu, cepat benar airmata ni gugur !

    BalasPadam
  12. semoga kakcik cpt gi jmpa doc ek, n cpt baik kaki nyer...

    suke nengok gambar kakcik ngn bdk sepet... heheheh

    BalasPadam
  13. sy pun alami masalah tapak kaki..susah nak menapak..ada rasa sakit.apapun sy doakan semoga kakcik cepat sembuh.

    ehem kakcik masih ayu tau :)

    BalasPadam
  14. moga kaki kakcik cpt sembuh yer..klu kaki skt xtvt semua jd terbatas

    BalasPadam
  15. Bestnya Kakcik dapat gomol Nuha anak aizamia tu. Montel sungguh kan kakak suka tengok pipi dia montel macam pipi adik (anak kakcik) juga...

    BalasPadam
  16. Kak cik kaki tu kena cepat2 gi klinik bukan kaki sahaja kak cik sekali le..eheheee...

    Nanti akan semakin menyukarkan pergerakan.

    Geram tengok baby!

    BalasPadam
  17. aah kakcik..saya pun sori sebab tak dapat nak beramas mesra dengan kakcik..bebudak berdua tu kalau baru sampai mmg macam tu.. payah sikit nak berenggang..da lepas makan tu baru saya free sikit nak berborak bagai..

    semoga cepat sembuh ya kakcik..

    BalasPadam
  18. mcm ni lah kalau dah usia masuk Frasa Asar ni kakcik...sana terpeliuk sini terpeletuk...apa nak malunya jumpa doktor tu kak..akk kan sakit...semoga cepat sembuh kak...

    BalasPadam
  19. Sebab kak chik tak senyum dlm gmbr dgn budak sepet tu. Kalo senyum nampak okay je.

    BalasPadam
  20. cepat2 ke klinik kakcik. ngilunya dengar, apatah lagi kakcik empunya badan. sedapnya makanan tu

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.