Kawan-kawan kakcik

Rabu, 15 Ogos 2012

Iftar bersama Menteri - kebetulan semata-mata...

Sebenarnya, kakcik dan keluarga tiada kena mengena pun dengan kehadiran Menteri semalam.  Kebetulan, meja kami bersebelahan.  Meja Menteri berkenaan turut disertai oleh artis (yang kakcik kenal adalah koreografer tarian - Shazlan).  Rasanya ada majlis iftar Puteri Umno Pandan ditempat yang sama.  Walaubagaimanapun sewaktu solat Maghrib, Along menjadi imam dan Pak Menteri menjadi makmum.

Tentang 'ahli keluarga baru', pastinya Along belum berumahtangga!.  Wanita tersebut berpangkat 'ibu saudara' kepada anak-anak kakcik.  Dia hadir bersama adik perempuan dan anak kecilnya.  Dua orang anak angkat perempuan kakcik turut sama dalam majlis iftar tersebut.

Antara makanan kami :


bila tengok tiram, mesti teringat pada Mr. Bean
kek ini memang tersedia di setiap meja


lemang dan rendang


nasi ayam si Budak Sepet

sata yang comel




ini bukan labu sayung tapi cokelat cair untuk dimakan dengan buah2an

sebenarnya kakcik hanya ambil makanan ini.  Yang lainnya,
kakcik cuma 'tumpang makan' yang orang lain ambil

16 ulasan:

  1. kak cik...
    makanan2 itu sumer nmpk sedap2 belaka la..
    kabur pandangan kejap..hehe..

    BalasPadam
  2. ma..teringin nak makan rendang ngan pulut kuning...sedapnyer..

    BalasPadam
  3. Wahh sejak nak akhir2 puasa ni, berbuka pun menceriakan, makanan best, dok sebelah menteri lagii,,,

    BalasPadam
  4. aikk kakcik mkn sikit aje..?

    tgk cokelat fountain tu..terliur2 nk mkn dgn stoberi hehehe

    BalasPadam
  5. aduh kakcik..menggoda selera sungguh..

    BalasPadam
  6. saya sakit gigi. menitik air mata tengok gambo makanan...wuwuwuw~

    BalasPadam
  7. kakcik iftar di mana ni? grand tu..menteri pun buka kat situ

    BalasPadam
  8. belum raya dah makan lemang ngan rendang..aisey...x sabar nak raya dah ni...

    BalasPadam
  9. Udanggg..udang...agaknya mesti pening nak memilih makannya ye kak cik.

    BalasPadam
  10. sedap betul hidangan yg di ambil...

    BalasPadam
  11. Sedapnya tgk makanan tuh semua..kak cik.. :)

    BalasPadam
  12. yang saya nak makan sangat lemang tu haaa..

    BalasPadam
  13. jeruk tu buat air liur saya merembes di skrin komputer... lencun

    BalasPadam
  14. wow...rendang n lemang yang paling saya terliur.. nk g cari la kat bazar nanti ;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.