Kawan-kawan kakcik

Rabu, 15 Ogos 2012

'Menghayati' jerebu...

hampir tidak kelihatan bangunan tinggi di sebelah sana

melalui Jalan Kuching (bukan di Sarawak tapi)

nampak cerah walaupun langit agak kelabu

jangan saman blog kakcik sebab letak gambar ini ya

tasik di Empangan Batu

nampak tak lori yang mengikut rapat itu

semakin hampir pula dia - kena lari cepat ni, tapi macam mana
nak mendahului kereta di hadapan di garisan lurus berkembar?

bukit bukau pun kelihatan berbalam

langit kelihatan 'sewarna'

tahu tak kenapa kenderaan itu berderet di sana?
Sebenarnya para pemandu kenderaan itu sedang menadah air

yang keluar dari lereng bukit.  Air galian sebenar??



8 ulasan:

  1. Hjg mggu lalu pulang ke teratak bonda...smpaikan susah nk beza mna langit, mna laut....

    BalasPadam
  2. penang pun sama jerebu. teruk jugak keadaannya especially ahad lepas. bernapas pun rasa sesak dada.
    yang tadah air galian tu kat kawasan mana kakcik..?

    BalasPadam
  3. Tadi kat sini hujan lebat, malam ni rasa udara amat fresh. Alhamdulillah

    BalasPadam
  4. Assalamualikum kakakku kakcik ...
    Dh sihat ye...alhamdulillah ..

    Selamat menyambut lebaran yg mulia...maaf zahir batin... tak balik karai ke?

    BalasPadam
  5. Lama tak ke Kl, teruk gak jerebunya..Kakcik jalan2 ke mana tadi, shoping raya lagi ke?

    BalasPadam
  6. jangan banyak sgt terdedah dgn jerebu nie kakcik .. x elok utk kesihatan ;)

    salam lebaran dari saya buat kakchik sekeluarga , mohon maaf selama perkenalan kita dialam maya ini yee kak ;)

    BalasPadam
  7. matahari terbenam di Empangan Batu sangat cantik Kak!!

    BalasPadam
  8. jerebu yang di import secara percuma. hihihi, jalan nak ke hulum yam eh? saya pun terpikir gak, apa keistimewaan air bukit tuh yer? tapi selalu dgr cerita tempat org berhenti ambik air tu, kalau belah malam nya menyeramkan sket.... tak tau lah sejauh mana kebenaran cerita tersebut

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.