Kawan-kawan kakcik

Rabu, 29 Ogos 2012

Dah naik harga ke?...

Harian Metro + Milo Panas + Karipap = RM4.00

Sebelum Ramadhan dulu, karipap adalah RM0.40 sebiji.  Rasanya
sekarang dah naik jadi RM0.50 sebiji.

Milo panas dulu berharga RM1.40, rasanya dah jadi RM1.50
Mengikut kiraan kakcik yang gagal ilmu kira-kira (matematik) ini, kalau harga lama, hanya RM3.70 sahaja yang perlu dibayar.  Kecohlah kakcik ni kan?  RM0.30 pun berkira sangat.

25 ulasan:

  1. Salam Syawal & Maaf Zahir Batin Kakcik..

    cenggini la.. asyik2 nak anik je..

    BalasPadam
  2. Salam Aidil Fitri Kak Cik

    kadang2 juru wang tu silap kira atau duit siling dah habis.....

    BalasPadam
  3. kak cik..memang dah naik..acik beli kuih..seringgit dapat dua je sekarang ni..dulu dapat 3

    BalasPadam
  4. Sekarang ni, air camtuh yg mahal kat restoren mamak la. Especially yg 24 jam. Air Milo RM1.80 dah. Saya jarang beli sbb rela buat sendiri.
    Biasas tu, lepas Raya barang tiba-tiba jer naik rega sedikit.

    BalasPadam
  5. kat sini milo ngn nescafe RM1.80 kakchik :(

    BalasPadam
  6. betul la kak... harga barang ni selalu naik... cuma kita sedar atau tidak ajee... pandai pengeluar barangan keperluan ni... sikit-sikit dia naikkan diam2x... last2x peniaga pun kesempatan la kena naik juga....atas alasan kadar keuntungan mereka sedikit..

    BalasPadam
  7. Kakcik, klu sy....even 10 sen pun sy berkira. Dah mmg niat kita tak nak sedekah, jadi tak keterlaluan kot klu kite tuntut hak kita. Mcm stail org Cina. Walau 5 sen, dia akan amik. Takde nya nak kate, TAK APALAH. 5 SEN JE PUN.

    =D

    BalasPadam
  8. kene lah kira kak cik .. 30sen utk kakcik sorang ... kalu 10xkakcik ... kan dah 3hinggit. tu baru 10xkakcik .. kalu 10xpakmail??.. brapa lak kan ??...

    haaaa... kira2 ... chenta pun tengah kira ni

    BalasPadam
  9. huhuhui.... kt kantin opis nih karipap kire bsr gk rm1 msh 3 ketul lg.... naik raya terus naik harga ek kakcik...

    BalasPadam
  10. org meniaga nak cepat kaya tuh kakcik..:)

    BalasPadam
  11. Eh, wp 30sen, tapi kalo setiap tahun naik 30sen, 5 tahun tak ke dah singgit setengah. Takleh jadi ni.

    BalasPadam
  12. karipap kecik camtu pun 50sen seketul mak???

    BalasPadam
  13. Tak kecoh lah kak. 30 sen pon kena berkira gak.

    BalasPadam
  14. bukan berkira kakcik...itu hak kita sbg pengguna...walau sikit..tetap duit...titik peluh kita kan...

    BalasPadam
  15. hhuhu semua naik kak
    bab makan x leh terima kan kalau naik mendadak
    milo tuu tempat saya ada yg 1.80 kak
    sakit ati jee huhuh

    BalasPadam
  16. kuih kat cafe office saya ni dah lama jadik 50 sen kakcik..

    BalasPadam
  17. bagi orang berniaga, 30 sen tu pun kira duit gak kakcik...
    apalagi harga barangan selepas raya ni, ada yg tak masuk dek akal langsung...

    BalasPadam
  18. mama mcm cheqna...10sen pun akan dapat di detect kurang r naik..hehehehehe
    kompem dah naik le tu ma

    BalasPadam
  19. betul tu nasi lemak kat taman zie pun naik harga

    BalasPadam
  20. barang sudah naik....gaji pekerja kilang belum naik2...uhukz..

    BalasPadam
  21. sari 30 sen, 10 hari dah 3 hinggit.. boleh dah buat tambang LRT gi sogo sehala.. :)

    BalasPadam
  22. nak cover duit langsir yang baru buat tu..

    BalasPadam
  23. sy pun kadang2 berkira gak k.cik..yela elok2 hrga nasik goreng 4rgt,datang minggu depan dah jadi 4.50!aikk cpatnya naik..kuih muih kat sini mmg dah 50sen kecik plak 2 sekali ngap je xyah gigit2 pun

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com