Kawan-kawan kakcik

Khamis, 28 Jun 2012

Pernahkah mereka terfikir...

... bahawa ada orang sanggup berbelanja ratusan ribu RM semata-mata
 untuk membeli nombor pendaftaran kenderaan?
 
"Kami baru mengetahui keadaan dua beranak itu dan bersimpati
terhadap nasib malang mereka".  Dah nak pilihanraya semula baru
tahu?  Selama ini buat apa?
 
Inilah istana buat mereka.

Tulis banyak-banyak, nanti kena saman pula.  Hmmmm...

p/s : hari ini adalah hari yang agak sibuk buat kakcik.  Maaf kerana kurang berkesempatan untuk singgah di rumah kawan-kawan...

24 ulasan:

  1. sakit hati kan mengenangkan org beli nombor semahal itu..?

    BalasPadam
  2. Sye sgt setuju, duit banyka habis utk sesuatu yang tidak berfaedah, apakata di beri sahaja kepada yg memerlukan, ramai jugak siswa siswi yg tengah menganggur nk cari keje nk byr ptptn....kalau bagi kat diorang kan bagus, buat bayar ptptn, bolehlah mereka bekerja dengan lagi bagus...

    BalasPadam
  3. ayat stendet yg biasa kita dengar.... "terlepas pandang"

    BalasPadam
  4. susah kakcik..cakap banyak nanti ada pak polisi datang ke rumah...tu pun duk kata dah banyak bagi bantuan bagai.. dah banyak bagi bantuan bukan bermaksud boleh nak membazir lepas tu..

    apa nak buat..tu duit orang..bukan duit kita..

    BalasPadam
  5. Salam kakcik,

    Rezeki datang dari Allah, masa juga ketentuanNYA, jgn sekali2 menidakkannya.

    BalasPadam
  6. adat dunia skarnag begitulah.cuma akn buat klu ada benefit utk mereka... n samalah kita, ari ni busy giler nk update entry pun lambat

    BalasPadam
  7. Betullah kakcik sebab kawasan ini baru 2 minggu lepas ada parti pembangkang masuk itulah mesti ambil hati rakyat...

    BalasPadam
  8. Diharap lps dr pendedahan media ni, nsb keluarga susah tu terbela.

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum Kak Cik

    kita berdoa
    agar memperolehi pemimpin yg bertanggungjawab macam Khalifah selepas kewafatan Nabi

    BalasPadam
  10. Sedihnya tgk. TU lah kak...sanggup berbelanja ratusan ribu RM hanya utk no...hurmmmm...

    BalasPadam
  11. Dah ada tempat berteduh pun mereka dah bersyukur sangat agaknya. Tapi daif beno keadaannya.. Semoga ada yang membela nasib mereka.

    BalasPadam
  12. duit habis melayan benda lain...

    BalasPadam
  13. Kesian..moga ada yang dpt membantu

    BalasPadam
  14. Kita tak cukup kakitangan`kakitangan bersalin kakitangan cuti, kakitangan umrah, kakitangan menyambung belajar,,kekosongan belum diisi,

    BalasPadam
  15. Erm, kalau ikutkan byk benda nak ulas pasal ni, tapi mcm biasa la.. takut kena tulah. Tulah dgn org yg dikata tu satu la.. Lagi takut kena tulah oleh orang yang 'membela' tu nanti.. HUhu... Harap2 nasib 2 beranak ni akan terbela. Zaman khalifah Islam dulu2 takkan ada insan yang terlepas pandang macam ni, sbb khalifah sendiri berjalan di waktu malam utk tengok sendiri keadaan rakyat.

    BalasPadam
  16. emm..ni yg dikatakan sgt mjaga rakyat johor..?? opppss..ckp lebih kang saya yg kena huhuhu...

    BalasPadam
  17. benda kalau patut ditegur mmg kena tegur la kan mak...raja bukannya maksum.kesian budak2 tu..agknya camana diorg makan?ada mak ayah lg tak tu?

    BalasPadam
  18. kalau 5 hari tu mungkinlah tapi ni dah 5 tahun.. betullah kakcik.. tulis banyak2 nanti kena saman..

    BalasPadam
  19. Terlepasssssssssssssssssssssss pandang...byk sgt S saya kakcik menunjukkan lama benar terlepas pdgnya....ni jer lah mampu saya komen....takutttttttttt.......

    BalasPadam
  20. biasalah kakcik.. bila ada kepentingan memasing baru ler sibuk nak bela sana bela sini..nampak sangatt kan.. macam budak2 lak nak digula2kan..nyampahhhs...

    BalasPadam
  21. Kakcik!!!! kat mana mereka nie? Permas Jaya ker Kg.Sungai Rinting nie....? haduyaiiii...kena siasat segera!!

    *sumpah CiM tak tahu. skang dah tahu kena bertindak

    BalasPadam
  22. cerita2 macam dah selalu dengar..
    baru taulah..
    baru jumpalah..

    kesian depa kan...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.