Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 22 Jun 2012

Kalau ada kemahuan...

... dan tiada pula yang mengkhianati, di tepi jalan pun boleh hidup subur dan berseri ...



Itu tumbuh-tumbuhan.  Ada yang menjaganya.  Tapi bila manusia yang terbiar di tepi jalan, adakah sesiapa dengan rela ingin bertanya? Atau sekadar memandang sinis sambil hati 'berkata-kata'...

18 ulasan:

  1. Kalau orang yang terbiar tepi jln tengah panas terik mcm nie Kakcik, mst ade yg kate gila...kan?

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. bukan lah doc..tu bukan pokok lidah buaya.. hujungnya je tajam..tapi saya pun tak tau namanya pokok apa..hehehe..

      Padam
  3. memang subur...

    ayu kalau dapat jumpa tumbuhan y cantik2 ditepi jalan.. sure snap gambar..

    kalau orang??

    tak hirau kot..

    BalasPadam
  4. selalu sedih+sayu bila tengok orang yg bergelandangan..tak kira la gila ke tidak.. saya fikir mana la pegi ahli keluarga dia.. kenapa dibiarkan bergelandangan mcm tu..

    BalasPadam
  5. kalau org gelandangan ni jabatan kebajikan masyarakat ambik kan?

    BalasPadam
  6. yg first tu pokok apa ek? slalu je tgk kat jalan2.

    yg kedua tu lidah buaya kan? byk khasiat tu , tuk kulit lendir dia........

    kalau tumbuh tumbuhan terbiar masih leh hidup dengan air hujan n chy matahari. kalau manusia?????

    BalasPadam
  7. pokok tu ada kekuatan dan hidup subur di situ..manusia pula....

    BalasPadam
  8. kalau ada kemahuan, pasti ada jalan.
    kalau ada jalan, pasti ada tol ! hehe

    BalasPadam
  9. dalam makna entry kak cik ni..

    BalasPadam
  10. Subur je pokok yg macam lidah buaya tu....

    BalasPadam
  11. mendalam maknanya..

    maka,.. manusia perlu 'malu' pada 'makhluk' lain kerana manusia dianugerahkan akal tapi x mampu 'hidup' tanpa 'berpaut' pada yang lain... kalau dibiarkan sendirian pasti 'mati kutu'... dan mudah mengalah..

    BalasPadam
  12. hehehhe..emm sy setuju kakcik..dimana ada kemahuan...kita pasti berjaya..heheh

    BalasPadam
  13. dlm maknanye tu kata2 KakCik dlm n3 ni...

    BalasPadam
  14. Lain mata, lain pula cara pandangnya...

    BalasPadam
  15. harap2 kita sentiasa berbahagia hingga hujung nyawa. tak merempat.

    BalasPadam
  16. Bila memandang manusia yg terbiar di tepi jalan tu saya selalu tertanya2 apakah sejarah hidupnya & bagaimana dia boleh jadi sampai begitu..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com