Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 23 Jun 2012

Bersama 'anak-anak'...


Apalah agaknya yang mereka sedang buat tu, ya?
Siapa tahu??

Sate ini Dr. Hanie yang belanja

Jangan silap faham.  Bukan kedua-dua minuman itu kepunyaan Acu.  
Minuman gelas besar itu, Ahmad Albab suami kakcik yang punya.

Keluarga kecil Dr. Hanie.  Walaupun suami Dr.  Hanie agak pendiam,
tapi sangat supportive pertemuan-pertemuan kami.

Cuba teka lagi, siapa punya hidangan ini?

Char Kuey Teow special

.
Mee Udang - memang sedap.  Tak perlu ke Kuala Sepetang

Ada telur pindang - mak suka!

GadisBunga ini patutnya tukar nama kepada GadisKAMERA!

Ish... siapa punya kerja ni?  Kalau PERSATUAN UDANG SEDUNIA
tahu, harus mereka akan mengambil tindakan terhadap orang yang makan ini!

Mak gelap dan kurang cerdik - tapi anak-anak semuanya cerah dan
pandai-pandai belaka. Alhamdulillah.


Tengok, kita ambil gambar dia elok saja.  Siap nampak BS kat belakang
tu. Minta dia ambilkan gambar, gigil pula tangannya!

Beginilah jadinya bila lebuhraya 3 lorong bertukar menjadi 1 lorong.

Pesta lampu merah.
Apa-apapun , kepada anak-anak mak - Dr. Hanie, Acu Sayang dan gadisBunga, terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk bersembang-sembang bersama.  Terimakasih juga kepada YM Raja Jamal (suami Dr. Hanie) dan anak-anaknya, suami kakcik serta BS kerana menyokong pertemuan kami.

15 ulasan:

  1. bestnya menu kak :)
    satay tu menawan kalbu

    BalasPadam
  2. Kat mana Nahkoda ni kakcik? Bangi?

    BalasPadam
  3. Kakcik gader2 kat mana tu? Udang tu licin kena ngap, jgn komplen ye kolestrol tinggi! Jeles ni...:-)

    BalasPadam
  4. Kakcik satay n menu udang tu plg x boleh tahan.... meleleh air liuq ni hehe

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Kak Cik

    nampaknya semua licin...he he
    tentu sedap...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah KC, saya suka dan sokong ukhwah kchik dan teman2. SEmuga ianya berpanjangan, Tahniah.

    BalasPadam
  7. owh bestnya Mak !...ada small gathering..akan ada lg kan ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah, boleh dibincangkan nanti. :)

      Padam
  8. 1. mak memang pantas update cerita.. hehe
    2. sokong! kita tuko panggil dia gadisKamera (GK.. kihkih)
    3. saya tau apa diorg buatttt!! haha (mak, malam tadi 'orang tu' boleh tido tak? hihi)
    4. mak, takyah la formal sangat tulis nama kitorg tuuu.. malu la.. haha
    5. TQ mak! luv u!

    ehh, panjang betul komen! ;)

    BalasPadam
  9. bestnye.. ;)

    psstt: kakcik.. rasanya esok tak sempat nak singgah ke rumah kakcik sebab malam esok ada sesi 'berkampung' kat rumah saya, takut tak sempat nak siapkan juadah untuk malam tu..

    BalasPadam
  10. Makan bersama-sama ini salah satu cara mengeratkan kasih sayang sesama keluarga dan rakan.

    BalasPadam
  11. sukanya dapat kuar mam ramai ramai...

    BalasPadam
  12. sedapnye bila ada udang. bestnye dpt kluar ramai2 camtu

    BalasPadam
  13. ok, jeles wpun ada gegambo yg x jelas...huhuhuuh

    BalasPadam
  14. ala...gadis kamera dah ada ramaiiii dan lebih hebat pulak tu. saya cuma amatur yang rajin pegang kamera je...hihi~

    dalam gambo tu lipstick saya dah pudar warna. ahahah!

    mak...tengkiu sgt sbb banje kite makan makan....nanti bila turn saya banje kang tolonglah mak tinggalkan wallet kat rumah ye... :D

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com