Kawan-kawan kakcik

Khamis, 31 Mei 2012

Orang memberi, dengan malu-malu kakcik terima...

Matawang Thailand pemberian seseorang yang baru saja dikenali.
Beliau adalah kakak ipar kepada anak angkat kakcik dan suami.
 Ini juga pemberian dari orang yang sama:

Buah Salak

Buah salak dan 'kawan-kawannya'.  Ada diantaranya yang tidak dapat
dibawa balik ke Kuala Lumpur atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.
Bagaimanapun, kakcik tidak membuangnya, tetapi diberikan pula kepada
orang lain termasuk penyambut tetamu di hotel.

Rambutan

Asam Jawa Manis

Laici

Pauh
 Yang ini pula pemberian seorang kawan yang mulanya dikenali melalui maya juga lebihkurang 5 tahun lalu...

Keropok dan...


5 biji telur masin.
3 helai kaftan ini pemberian suami buat kakcik.  Lagi lebarlah badan
kakcik sebab tak perasan pakai pakaian longgar!

25 ulasan:

  1. alhamdulillah, mudahan bertambah gembira

    BalasPadam
  2. alhamdulillah.. rezeki jangan ditolak kan kak cik... kalau melimpah tu haruslah di panjangkan lagi pemberian tu...

    BalasPadam
  3. Banyaknya buah tangan. Itulah untungnya bila kita berbuat baik dengan orang dan menjaga silaturrahim sesama kita.

    Dalam banyak2 tu paling tertarik dengan buah salak.

    BalasPadam
  4. Huii.... banyak betul yg diberi kakcik. Murah rezeki. nampak sangat dia sayang pada kakcik dgn suami...

    BalasPadam
  5. wah..murah rezeki kakcik..
    alhamdulillah...

    BalasPadam
  6. murah betul rezeki kakcik kt sana... mcm2 dpt... mmg untung ada kwn ramai ni yek kakcik

    wah2 dpt baju dr cik abg...

    BalasPadam
  7. uii banyaknya
    kalau dapat makan time piknik tu.. nyummmm
    :D

    BalasPadam
  8. banyaknya kakcik. pass kat sini sikit.

    BalasPadam
  9. murahnya rezeki kakcik..macam2 dapat..

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah murah rezeki.
    sedapnya sy tgk buah-buahan tempatan tu..lama tak mkn

    BalasPadam
  11. 1st time saya dengar asam jawa manis!

    BalasPadam
  12. buah? dari buah pertama sampai yg terakhir, sume Ella suka, kak. pastu songket tu .. ohhh cantik. pandai abg mus pilih.

    BalasPadam
  13. kak cik.buah laici mmg feveret sy tu..sekilo boleh makan sorng

    BalasPadam
  14. banyaknya kakcik dpt. murahnya rezeki kakcik.....:)

    BalasPadam
  15. byk nye ......eh first time tgk buahlaici tu.slalu tgk yg dah kopek je. :D

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum Kak Cik

    rezeki yg tak disangka2

    BalasPadam
  17. wah!! rezeki bnyknya kak cik dapat...
    pos la kat sy sikit yang gamba last tu pun boleh gak ;)

    hihi

    http://www.1001impianhidup.com/2012/05/tips-isteri-pemikat-dambaan-suami.html

    BalasPadam
  18. murah rezeki kakcik!

    kaftan - teringin nak pakai - sebab tak penah ada mende ni....

    BalasPadam
  19. Alhamdullillah murahnyaa rezeki Kakcik.. Saya suka ngan buah salak tuh..sedapnyaa.. :)

    BalasPadam
  20. kak cik ..tu ole2 utk sy kn?kn? ;-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe...

      sebenarnya, kakcik ada bercadang nak buat GA. Tapi, hadiahnya bukanlah dalam gambar2 di atas. Tengoklah macamana nanti.

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com