Kawan-kawan kakcik

Isnin, 14 Mei 2012

Namanya manusia, bila susah baru teringat ada saudara...

Masa senang dulu, lagaknya bukan main.  Macam kita tak layak saja nak bersaudara dengan dia.  Ah... tak payah fikir banyak-banyaklah. Buat sesak nafas saja.  Allah kan ada, padaNyalah kita meminta agar yang kurang dicukupkan...

Jom kita belek dan beli sayur segar di Pasar Malam Chow Kit...





26 ulasan:

  1. ehh,dah lama tak pergi chow kit..

    segar2nya.

    BalasPadam
  2. dulu rajin jgk la ke chow kit lebih2 lagi ari jumaat..sbb masa rehat pjg....ofis dekat jer ngan chow kit tu...

    BalasPadam
  3. Kakak suka kalau terung masak asam rebus aje kakcik....

    BalasPadam
  4. biasalah kakcik, manusia ramai jenis yg time susah cari sedara, bile dh senang lupe sumenyer...

    tak pnh sampai lg psr mlm cow kit, segar2nyer syr2 tu... geram rasa

    BalasPadam
  5. Blm pernah smpi situ....cantik2 sayurnya ha

    BalasPadam
  6. Salam kakcik;

    Biasalah tuuu... masa sengkek sorang pun tak pandang, siap sindir menyindir lagi...

    Bila kita dah senang tiap2 minggu menempek kat rumah kita. Itu namanya jenis manusia kulit muka tebal, tempek dengan kulit babi... muka tak tau malu...

    Orang macam tu mesti di ajar...!!!!

    BalasPadam
  7. betul tu kak..kdg2 sedara ni bila susah je ingat kita huhu

    nmpk cam bes je pasar cow kit..tapi tak penah pegi..

    BalasPadam
  8. Salam Kakcik,

    Ramai agaknya manusia cam tu, tengok reta dunia. Bila kaya org ngaku sedara.
    Err pasar Chow Kit dulu kurang bersih, lopak sana, sepah=sepah. Masih gitu ke atau ada perubahan?

    BalasPadam
  9. geram jer tengok sayur2 tu semua...
    tak pernah smpai lagi kat situ..

    BalasPadam
  10. geramnya tengok sayuran yang cantik2 dan segar2

    BalasPadam
  11. seronoknya pilih sayur kak..ala kak nama pun manusia kan..

    BalasPadam
  12. lumrah la tu kakcik..
    dulu tak ingt pun kita ni sedara dia..
    bila nampak kita ni "hidup sikit"
    mula nak himpit,nak bodek,nak puji lambung..
    tapi tu la..
    luka kat hati pun ada parutnya..

    BalasPadam
  13. Mmg dah berkurun sy tak jejak kaki ke sane Kakcik...

    BalasPadam
  14. salam..

    sedap memilih ni, rambang mata..

    ada masa kita di atas, ada masa kita dibawah..

    BalasPadam
  15. wahhh bestnye tgk sumer sayo2 tu, segar

    BalasPadam
  16. Biasalah tu kak..ada duit mengaku sedara tiada kalu..lu lu gua gua...bila dah susah baru nampak kita...Banyak sgt dah terjadi kak...

    Segar Bugar sayur2 tu kak....

    BalasPadam
  17. Segar2 sayurnya, rambang nak pilih & beli ni kakcik.

    BalasPadam
  18. Sungguh tu, Kakcik. Saya pun ada sedara macam tu.

    Terung tu hirih nipih2 & celup tepung & goreng, fuhhh!

    BalasPadam
  19. pasar chow kit tak pernah pi sbb tak pernah duduk kl/selangor... tapi ramai kata sayur/buah segar2 kat situ...

    BalasPadam
  20. Assalam kak cik, bestnyer tgk sayuran segar kat pasar mcm ni..bertambah rindu nk blk dok Malaysia jer rasanya..)

    BalasPadam
  21. salam buat kakakku kakcik..
    ramai yg terbabas akibat nama,pangkat dan harta.. dan manusia tetap juga mengejarnya..

    BalasPadam
  22. saya suka belanja kat sini.. murahh.. tapi tu lah jauh sangat.

    BalasPadam
  23. biaq pi kat dia .. kalau kita boleh bantu, bantulah ..!

    BalasPadam
  24. Kalau ke chow kita ni banyak nostalgia bersama mak. Maklumlah kak ani membesar di kampong baru.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.