Kawan-kawan kakcik

Isnin, 7 Mei 2012

Jalan-jalan ke Melaka, rakam saja apa yang orang lain tak rakam...

Sebabnya, semua rakaman dibuat dari dalam kereta sahaja...

Ya... ya... saya datang ni...

Bagaimana dapat nama Semabok itu ya?  Takkanlah sekali mabok kot!

Tumpang lalu ya...

Bangunan usang disebalik penghadang yang agak usang juga.


Bukan datang, lalu saja. :)

Bukan hendak menuju untuk menginap di Renaissance itu.

Tebing Sungai Morten.

Sila dongak ala-ala Hang Tuah (wujud ke Hang Tuah itu?) makan
kangkung yang tidak dipotong gara-gara ingin melihat wajah Puteri China.

'Sakit jiwa' tau bila tengok waktu yang tertera itu...

...yang ini pun sama.  Sempat membaca dua tiga mukasurat buku!

Dua beranak yang sentiasa ada bersama.


42 ulasan:

  1. Salam sejahtera KC

    He he nak ke mana tu?
    KC ni org negeri mana ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tempat asal kakcik ialah Kuala Kangsar, Perak. :)

      Padam
    2. wah..baju bapak ngan anak sama jek...

      best ah tgk gambor jalan2 ni..

      *kakcik kita susah le nak comment..unless reply message org lain..macam ni.. tak tau naper

      Padam
    3. Ruang komen ni kadang2 memang 'mengong'. ;-)

      Padam
  2. syoknyee kak .. cuti2 ke melaka .. hurmm ieda dah lama x gi kak .. terasa nak jalan2 kesana layie ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik pergi ke majlis perkahwinan, teruslah 'pusing2' sekejap di Bandaraya Melaka sebelum singgah di rumah abang ipar dan balik ke KL. :)

      Padam
  3. wah adik dan abah yg sedondon...
    :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adik tu dah hampir boleh pakai baju ayahnya. :)

      Padam
  4. last ella gi melaka cuti tahun lepas, kak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik ingat satu hari nanti, nak pergi berdua je dengan Abg Mus ke sana. Ala2 bulan madu gitu... hehehe...

      Padam
  5. lain kali kakcik suruh abg mus berhenti tepi jalan..ambik gambar..ekekeke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik yang malas nak turun dari kereta sebenarnya. :)

      Padam
  6. he..he.. tgk gambar dan baca caption kakcik tu terasa saya pulak yg pergi melaka.. wah dua beranak pakai baju sama..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik aturkan anak dan ayah tu pakai baju sama 'rupa'. :)

      Padam
  7. knp trafic light kat melaka lama sgt? boleh tlelap tggu tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di simpang-simpang empat memang macam tu. Dia ambil kira tempoh untuk kenderaan di tiga simpang lagi 'berlalu'. :)

      Padam
  8. Ni dah kira melawat melaka dalam kereta ni!Trend baru! I LIKE! =)

    BalasPadam
  9. Wahhh kakcik gi kampung saya laa...
    tapi bukan la katt bandar melaka tuu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti kalau Ain nak balik kampung, ajakle kakcik sama. :)

      Padam
  10. lawat Melaka drive thru ye kakcik? hehe.

    BalasPadam
  11. lama tak ke melaka negeri bersejarah kita...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahun lalu kakcik pergi beberapa kali, tapi tahun ini rasanya baru sekali saja.

      Padam
  12. Plg sakit hati bila traffic light tu no 199 dan tak bergerak..hehe
    Welcome to Melaka, kakcik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau di KL lama macam tu, mahu jemnya 5 ke 6 km!

      Padam
  13. Lepas blk Sabah kakcik pegi melaka plk,seronoknya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah, kakcik akan ke Sabah lagi. Tapi tengok harga tiket dah mencanak naik berbanding pagi tadi. :(

      Padam
  14. As salam Kak Cik,

    Lama nye xjejakkan kaki ke Melaka... Panas kan kat sana, lg2 klau tunggu traffic light yg bernombor tu...hik3... Terlalu byk traffic light mcm xmunasabah pulak...ngeeee...

    Anak & Abah ni mmg geng ye k.cik...hehee...

    P.S. Betul ke Hang Tuah mkn kangkung xpotong? Teringat kangkung yg dlm tu ado lintah...erk!

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Marya...

      baru2 ni kan Prof Khoo Kay Kim kata Hang Tuah tu tak wujud. Jadinya, kalau HT tak wujud, segala kisah yang berkaitan dengannya dongeng semata la...

      Padam
  15. baju sama le :)
    lamanya trafic light tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baju tu sengaja dibeli sedondon. :)

      Padam
  16. tetiba nak ke melaka lah pulak rasanya..hee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dekat je Yan, boleh balik hari je. :)

      Padam
  17. bile kakcik ke melaka nie?...kakcik br je nmpak no tu byk sgt2 kn.....saya nie dok hadap hari2 tgk no 199 tp x bergerak2 gak nombor tu....lagi ler sakit jiwa, sabar je la kan...jgn serik ye dtg melaka...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik ke Melaka pada hari Ahad lepas (6/5). :)

      Padam
  18. ada beli cencalok kakcik? AWAS! hahaaha

    gambar yg last sekali tu...ekekekek..unik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik tak beli apa-apa pun Q. Cencalok dalam peti ais kakcik pun baru sahaja ditongsamkan! Tiada yang 'reti' makan. ;-)

      Gambar tu untuk kenangan... hehehe...

      Padam
  19. waa bonda g melaka xgtau ponnn :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bonda pergi sekejap je Aefa. Nanti kalau bonda pergi lagi, bonda call Aefa ya. :)

      Padam
  20. baju mereka berdua pun sepesen ..

    nasib baik tak ada lebuhraya dari Tanjung Keling ke Semabok ..kalau tidak, susah juga nak menyebut kependekannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kebetulan masa saya pergi tu, adik ipar saya buat lawak tentang lebuhraya TK - Semabok. Agaknya ramai tahu tentang lawak itu, kan? hehehe...

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.