Kawan-kawan kakcik

Khamis, 10 Mei 2012

Bertasbih menggunakan kiraan pada jari...

23 ulasan:

  1. ALLAH tak menjadikan sesuatu tu sia2,hatta sehelai bulu roma sekali pun....

    BalasPadam
  2. sy pernah cuba, tp asyik slh kira...kena byk praktis =)

    BalasPadam
  3. Salam Kakcik,

    Elok juga menggunakan jari bila bertasbih sebab nanti bila dihisab disana nantim jari-jari itu akan menjadi saksi kepada kita. InsyaAllah.

    BalasPadam
  4. subhanallah. baru tahu saya. nak save gambar ni ye kakcik. nak try la. terima kasih kongsi kakcik.

    BalasPadam
  5. Tq kak for the info , kadang saya guna jari jugak..

    BalasPadam
  6. atuk ngn nenek dana pun suke bertasbih ngn jari je... cume tak blh diganggu jd slh kire... tp skrg atuk dh pakai elektronik nyer dh

    BalasPadam
  7. mak saya pun ajar bertasbih guna senggatan jari masa kami adik beradik kecik2 dulu. :)

    BalasPadam
  8. arwah ayah mertua ella pun bertasbih guna jari kak. Rindunya ella pada blog akak. Sibuk kak 2, 3 hari ni. tak sempat nak BW. line internet pun haihhh .. teruk sgt 2, 3 arini.

    BalasPadam
  9. Guna jari ni kakcik, kalau tutup mata pun boleh kira...senang..memang ada tujuannya Allah ciptakan ruas2 jari kita ni kan

    BalasPadam
  10. ustaz penah cakap, afdal guna jari drpd biji tasbih, sbb esok kat sana, jari kita sebagai saksi dan boleh berckp.

    biji tasbih pun boleh, jadi saksi jugak kat sana, sama je, cuma ustaz kata, kalau kamu bimbang didatangi rasa riak org pandang kamu pegang biji tasbih, maka afdal gunakan jari semata, selamat beramal :-)

    BalasPadam
  11. terima kasih atas perkongsian ini

    BalasPadam
  12. ms kecik2 dulu suka tgk mama bertasbih pakai jari

    BalasPadam
  13. terima kasih kak cik, sya teringgat abang ariq ambik tasbih dan kumat kamit membaca tp entah apa yang di bacanya ;p

    BalasPadam
  14. salam..

    mak sy pernah ajar dulu, tp sy ckp guna tasbih lagi snng..hehe

    BalasPadam
  15. Makchaq pun guna jari, tapi cara kiraannya lain sikit..

    BalasPadam
  16. ciptaan Allah sememangnya sempurna......

    BalasPadam
  17. ALHAMDULILAH.. dah lama saya guna tangan je..

    BalasPadam
  18. Bapak kakak guna cara ini kakcik. Tapi kakak tetap nak tasbih juga... dapat yg lagi canggih kakpah baru bagi lagi senang...

    BalasPadam
  19. acu pun selalu guna cara nie
    terutama nye kalau solat kt opis :)

    BalasPadam
  20. sy dah terbisa bertasbih guna jari..tp klu nak buat sehingga 100x, sy prefer guna tasbih je..mudah

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com