Kawan-kawan kakcik

Selasa, 13 Mac 2012

Hari ini saya bawa bekal...

... sebab masak dan bawa sendiri
jumlahnya agak banyak
dari yang biasa saya beli

kemudian...
saya makan... makan... dan makan...

selepas itu...
saya rasa sangat sangat sangat mengantuk
saya pun tidur sekejap (waktu rehat, tahu?)
sampai saya termimpi-mimpi

saya pun bangun...
ambil wudhuk
saya solat Zuhur

Ya Allah...
saya bentang sejadah tidak menghadap kiblat!

akhirnya saya sedar...
perut yang terlalu kenyang itu
akan mematikan hati!

Ampunkan saya Ya Allah...

eh... dah macam karangan Bujal X pulak!

biskut saya hampir habis...


29 ulasan:

  1. alahai kakcik.. betol tu, kalo kenyang mesti ngantuk kan.. sedap sungguh tido dgn perot kenyang..

    BalasPadam
  2. Kalcik X

    Bujal cawangan perempuan

    haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalcik???

      Hehehe...lain beno bunyinya! :)

      Padam
  3. Sbab tu, kena berhenti makan sebelum kyangkan....:)

    BalasPadam
  4. kalau benda sedap dan kita suka, perut kenyang pun kita terus sumbat kan kakcik..

    BalasPadam
  5. bawak bekal mmg lagi bess....

    BalasPadam
  6. Saya lak takleh makan nasi lemak...kalau lepas makan nasi lemak mesti nak tidurrrr...lepas bangun rasa lemah sangat2..

    BalasPadam
  7. mak.

    tersasul je tu. heheh.

    *masih teringat2 pulut ayam yg saya sental masa breakfast pagi ahad di jitra. nyummmm!

    BalasPadam
  8. ingatkan salah baca blog tadi~keh keh~

    BalasPadam
  9. kakcik masak apa?bawak bekal apa?mst sedap tu..ida masak spaggeti pagi ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik bawa nasi dengan lauk tenggiri goreng taucu dan terung sambal je. :)

      Padam
  10. kaklong pun selalu terlajak bila mengantuk lepas makan...huhuhu!

    BalasPadam
  11. hahhaha...komen uncle Gedek...

    abis tu kakcik ngadap mana? London? :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengadap kiblat juga, sebab tersedar dan sempat dibetulkan. :)

      Padam
  12. laamaa da xbawak bekal...hehe...

    BalasPadam
  13. berhenti mkn sebelum kenyang;-)

    BalasPadam
  14. la siannya kakcik, sampai abis solat baru kakcik sedar eh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eh... taklah. Kalau sampai habis solat baru sedar, mesti kakcik solat semula.

      Padam
  15. besar juga pengaruh bujal X.. ingat saya nak lawan dia ... tukar nama kepada bujal XXX.

    BalasPadam
  16. Komen gedek mmg tak bleh blah..hahahah..Kalchik X...

    dah terlebih dos makanan ni kakchik tu yg nampak tak nampak sejadah terbentang salah...

    BalasPadam
  17. hehehehhe.... ataupun msh lg mamai yek kakcik...

    BalasPadam
  18. tergelak saya.. mujur cepat perasan kan kakcik.. saya pernah tengok orang solat silap kiblat sampai ke sudah... bila saya nampak tu dia kat nak bagi salam...

    BalasPadam
  19. Betul tu kakcik...kita klau masak mesti yg sesuai selera sendr...tu pasal la asyik ulang2 tu..dh sedap..:)

    BalasPadam
  20. salam perkenalan kakcik:)kelakar la mamai ni hehehe perut dh kenyang mata lak layu je

    BalasPadam
  21. tempat yang biasa akak solat ker tersalah bentang sejadah tu?

    BalasPadam
  22. Salam
    Makan dgn bekal yg dibawa memang sedap dan boleh tambah lagi!

    BalasPadam
  23. KakCik X??!
    Gannazzzzzzz hehehehehe ;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com