Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 6 Januari 2012

Lauk petang semalam...

Asam pedas ikan kembung

Ayam goreng kunyit

Jangan ada yang tanya tentang resepi kerana aku memasak memang tiada sukatan.  Sesedap rasa dan sesuka hati sahaja nak letak apa dan banyak mana.  Hiasan pun jangan ditanya, kerana aku dah ajar ahli keluargaku bahawa sedap itu di tekak bukan di mata!  Alasan terbaik dari seorang ibu dan isteri yang pemalas, kan?  Eh! malas-malas pun, balik sahaja dari pejabat, aku akan terus ke dapur untuk sediakan makanan buat keluarga tau.

Petang nanti belum tahu nak masak apa pula...


23 ulasan:

  1. Makk! Kakcik! Terase liur sy berenang2 dlm mulut nie! Yummeh!

    BalasPadam
  2. SALAM,
    LAIN KALI, KALAU ADA LAUK SEMALAM, BERITAHU SINI ... AKAN DIUSAHAKAN SUPAYA TIDAK LAGI BERBAKI !

    BalasPadam
  3. sedapnya Kak Cik!. Semalam ke bila ka, sedap macam ni mesti makan jugak

    BalasPadam
  4. sedapnya asam pedas ikan kembung tu...

    BalasPadam
  5. Asam Pedas cair2 macam tuh sedap dihirup2..

    BalasPadam
  6. asam pedas my peberet!!


    ayam goreng kunyit br sy masak tengahari td.


    respek dgn kakcik balik keje masih rajin memasak. kalau sy bekerja ntah-ntah malas giler nk masak.

    BalasPadam
  7. petang2 nak gi menempel kat rumah kakcik lah..
    ;D

    BalasPadam
  8. Lauk semalam la yg sedap sbb rasanya sudah meresap dan sebati! Pd saya dr mata turun ke tekak & terus ke usus kecil & besar...

    BalasPadam
  9. Ya Allah...masak asam....
    meleleh air liur...

    BalasPadam
  10. wahhh.....! asam pedas
    peberet iols ni!

    sama jugak lah kakcik - iols pun kekadang masak tu - tak de sukatan juga... pakai agak2 aje... ehehehehe

    BalasPadam
  11. mama sy pun mcm tu..

    klau tanye resepi..mmg mama xtahu mcm mane nk bagi..

    klau bab hiasan..huh.. mmg x pernah ade hiasan mama sy memasak.. hehehe..

    yet.. kami sekeluarga sgt suke mkn masakan mama..

    bg sy sniri la.. mama sy adalah tukang masak terbaik di dunia.. hehehe..

    :) [+] terbebel lebih pulak..

    BalasPadam
  12. sedapnyer asama pedas tu..lagi2 ada sambal belacan

    BalasPadam
  13. hahaha....amat bertepatan sekali. sedap itu di tekak bukan di mata

    BalasPadam
  14. nampak asam pedas yang menggoda teringin nak resipi..sekali dah kena warning hehe

    BalasPadam
  15. asam pedas nampak sedap.

    saya pun tak pandai masak. bantai jek. asal sedap kat tekak saya sudah. tekak orang lain no 2. hahahah.

    BalasPadam
  16. hiasa pada makanan kalau utk dibuang tu dah kira amalan syaitan...


    bila saya dimintak masak utk meja pengantin, saya akan bitau mak pengantin yg masakan saya sangat praktikal, takder hiasan2 punya.....masak utk dimakan saja..


    Alhamdulillah pinggan licin....takder buang itu buang ini....

    BalasPadam
  17. lauk-lauk peberet Firdaus tu .cik ina terliur ngan asam pedas ikan kembung sedapnya curah sampai banjir dalam nasi : )

    BalasPadam
  18. hari ni masak tak lagi ayam goreng kunyit?fav tu!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com