Kawan-kawan kakcik

Rabu, 9 November 2011

Program Ibadah Korban BERNAS 2011...

Logo BERNAS.

Inilah programnya.

Tempat kejadian...

Bismillahhirrohmannirrohim...  Allah hu Akbar...

6 ekor lembu ditumbangkan, tetapi sumbangan BERNAS hanya 3 ekor sahaja.

Kenapa semua orang macam terpinga-pinga?

Mujur juga ramai warga asing yang ringan tulang untuk membanting tulang.
Ops! yang duduk di kerusi itu bukan PATI, ya.

Macam itulah... buat kerja, bukan buat-buat sibuk!

Berat tau!  Tapi kami tak kisah walaupun baju kami berlumuran darah.

Bagus wanita-wanita BERNAS yang dua orang itu, rajin mereka buat kerja.

Lebih dua ratus bungkusan dengan berat 1kg setiap satu untuk diagihkan.

Sedang diagih-agihkan...

Kepala ini agak-agaknya hendak dimasak apa, ya?

Antara anak-anak (bukan yang berbaju kuning itu) yang diraikan.

28 ulasan:

  1. Berikan daging pada yg diraikan seperti anak-anak itu lagi afdhal kakcik.

    Meriah dgn daginglah sekarang nie kakcik:)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...keluarga acu pun tumbang kan seekor lembu masa raya lepas :)

    BalasPadam
  3. betul tu kak...
    abah selalu cerita, yg berborak ngan menunggu daging (walau tak layak dapat) mmg ramai....yg nolong melapah tu tak ramai mana pun

    BalasPadam
  4. keja sama2..makan sama2, insyaallh sama-sama ambil berkat.

    BalasPadam
  5. dari dulu saya nak tanya, kakcik memang dapat beli beras murah lah yer?

    BalasPadam
  6. komen pakcik gedek tu sila abaikan. Sebab t-shirt tu bukan kaler hitam. ~hahaha

    BalasPadam
  7. Meriah pas tuh bergotong royong plak..

    BalasPadam
  8. Kakzakie...

    kakcik sedang fikir2 nak masak apa daging tu selain dari kari/masak kicap/goreng kunyit/dalca/sup/ rendang...

    BalasPadam
  9. Acu...

    Alhamdulillah. Bolehlah berkongsi rezeki. :)

    BalasPadam
  10. Mimi...

    kakcik lagi 'tak senonoh'... hanya memerhati dari dalam kereta sahaja!

    BalasPadam
  11. gedek!...

    kakcik pun tak dapat t-shirt tu... :)

    BalasPadam
  12. Dr Faiz...

    sama sahaja harganya. Cuma, kakitangan Bernas mendapat kupon RM35 sebulan untuk ditukarkan dengan beras di kedai yang terpilih. :)

    BalasPadam
  13. Dr Faiz...

    nasib baik ingatkan kakcik. Iyalah, gedek tu mana ada pakai warna lain, kan? :)

    BalasPadam
  14. Arfah...

    salam aidiladha, anakku. :)

    BalasPadam
  15. Rinna...

    lepas gotong-royang, masak sama-sama dan makan sama-sama, kan? :)

    BalasPadam
  16. wahhhhh...siap ada pakaian seragam tuuu....dasat........ahakz

    BalasPadam
  17. "Macam itulah... buat kerja, bukan buat-buat sibuk!"

    hehehe..masa tu sipenulis tu buat apa pula?

    BalasPadam
  18. Q...

    hehehe... biasalah - sipenulis adalah siperakam gambar! (~_*)

    BalasPadam
  19. Seronok...tak sabar tunggu raya haji tahun depan

    BalasPadam
  20. eelobor...

    mudah2an kita masih sempat bertemu Raya Haji tahun depan. InsyaAllah. :)

    BalasPadam
  21. kepada tue buat masak kari x sedap ke?

    BalasPadam
  22. tahun ni takde rezki nak wat qurban.insya Allah kalau boleh tahun depan nak buat jugak

    BalasPadam
  23. Mas...

    kari kepala lembu? Kakcik tak pernah tengok apalagi makan. :)

    BalasPadam
  24. Irfa...

    InsyaAllah tahun depan Irfa boleh buat pulak. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com