Kawan-kawan kakcik

Selasa, 18 Oktober 2011

Pagi yang cerah...

bukan kita yang menentukan
bahawa hujan tidak akan turun
bukan kita yang memastikan
panas akan hingga ke petang
bukan kita yang begitu berkuasa
untuk menentukan hidup mati manusia
bukan kita sekadar boleh meminta-minta
andai sebenarnya tidak pernah ada ikhlas di jiwa




Nota hati : semoga mendung di hatiku ini akan segera berarak pergi.
 
 

27 ulasan:

  1. tapi apapun,ikhtiar dengan usaha kena ada~

    BalasPadam
  2. sini mendung la kakcik..






    semua ditangan NYA...

    BalasPadam
  3. bukan kita yang menentukan..
    kita cuma mampu berharap
    di sertakan dengan doa..:)

    BalasPadam
  4. hye kak cik! kat Putrajaya cam mendung gak kot, heeee~ tak de tingkap kat bilik saya, tak sempat jenguk tingkap kat bilik boss! moga ceria kite hari ini...

    BalasPadam
  5. kat sini pagi panas terik
    petang je mendung dan huan sikit

    BalasPadam
  6. wani sgt mengharapkan mendung dan hujan berpanjangan minggu ni.

    bila cuaca sejuk, ruam auni berkurangan. kesian tengok dia menderita tergaru-garu....huhuuu

    BalasPadam
  7. KakCik
    Alhamdulillah cerah cahaya mentari ... kita banyak nak sidai baju dan juga keropok, hehe..

    Harap you dah sihat :-)

    BalasPadam
  8. Mendung awan tanda nak hujan kalau dihati susahnya nak berlalu kan kakcik...

    BalasPadam
  9. kat sini siang panas tapi malam hujan... tp memang sy dok berdoa agar siang panas ..,malam hujan x pa la..

    BalasPadam
  10. sini hujan..
    pepun hanya allah yang maha mengetahui dan maha berkuasa..
    DIA lah segala galanya

    BalasPadam
  11. bali panas terik la kakcik.. tak tahan ai tau..

    eh, tetiba plak.. hehehe

    BalasPadam
  12. aina selalu meminta biarlah petang tiada air turun dari langait kerana petang pastinya kami merempit seusai tugasan mencari sesuap nasi...tp hujan itu rahmat pastinya kami tidak meolaknya dalam kesejukan...

    BalasPadam
  13. Setuju dgn entry ini. Kita merancang sehabis daya, Tuhan penentu segalanya.

    BalasPadam
  14. semoga kita semua sentiasa berada dibawah lindungan rahmatnya...

    BalasPadam
  15. hati saya pun tengah mendung hari ni kakcik.. huhu~

    BalasPadam
  16. Kota Bharu pagi2 lagi dah hujan lebat setelah beberapa hari x hujan...

    BalasPadam
  17. kita berusaha dan doa, Dia jua yg menenetukannya....kan kakcik..

    BalasPadam
  18. Berusaha dan berdoa yg perlu dilakukan selebihnya bertawakal.

    BalasPadam
  19. Pagi tadi cheras mendung jerk.. tapi tak bererti hujan.. skrg nie okey dah cuaca tapi tak panas sgt laa.. :)

    BalasPadam
  20. Kadang2 kita merancang semua yang indah2 untuk kita tempohi. Tapi kadang semua kita idamkan itu tidak semua berakhir dengan sebagaimana yang kita hajatkan.

    Tapi kita jangan lupa mungkin perkara yang kita inginkan sangat tu bukan sesuatu yang sesuai untuk kita. Jadi janganlah kecewa sangat seandainya apa yang dirancang tidak 100% berjaya.

    BalasPadam
  21. kat tempat saye ni hujan lebat sangat...
    mintak2 cpt la berhenti hujan...

    BalasPadam
  22. iols mengharapkan hujan di petang hari...
    supaya sejuk dan selesa di malam hari

    BalasPadam
  23. Salam kakcik
    manusia tidap lari dari mendung didalam diri. Seketika ia datang dan seketika juga ia berlalu. Sabarlah

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com